IRQ conflict met mijn Winbond netwerk-kaart

Pagina: 1
Acties:

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
"Interrupt Request 09 not available."

Is wat het Resources-scherm mij verteld. IRQ heeft als setting 09, en dat lijkt nergens te kunnen veranderen, alle knoppen zijn "grijs"...

Enige nuttige info is misschien dat ik die kaart onder win98se altijd heb gebruikt voor i-net deling, en er nooit problemen mee heb gehad tot ik vannacht windows XP pro erop heb gezet...

• vyruz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07-2018

vyruz

ik heb geen ondertitel :P

heb je de kaart al geprobeerd in een ander pci slot te drukken?

Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Wanner PCI slot wisselen niet kan/werkt. Lees hier verder.

Met een LanAid diskette die bij je NIC hoort kan je (vaak) via een standalone dos-programmaatje de I/O en IRQ waarden opnieuw in de EEPROM van de netwerkkaart zetten.

Verder kan je de Windows IRQ en Address kunnen instellen door de Automatic settings van de 'hardware' (Config->System) uit te zetten. De wijzigingen die je hier doorvoert worden (soms) gelijk naar de Netwerk-kaart gestuurd mits je de PCI steering etc. waarden goed hebt ingesteld (Config->System->PCI Bus properties->tabblad Settings of IRQ seering)

Soms kan je de waarden wijzigen als je de Automatic settings uitzet en vervolgens kiezen voor een andere 'Basic Configuration'. Als je alleen 'Basic Configiuration 0000' hebt gaat dit verhaal niet op.

Als je (echt) niet weet wat je ongeveerd aan het doen bent, blijf er dan vanaf en zoek onsite hulp. Voor je het weet help je (anders) jezelf nog verder in de rommel.

edit:

Zie net dat je XP hebt en kan je idd niets vanuit windows op hardware level wijzigen. Dat IRQ/PCI verhaal was voor Win9x.
Wat dus overblijft is dus evt. met LanAid wijzigen. J ekan nog proberen de laatste XP (certified) Winbond drivers gebruiken.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results