Toon posts:

[VB] Waar staat het GUID?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mischien een hele domme vraag aangezien ik behoorlijk lang met VB werk maar ok.
Als ik een COM-Object/Component maak waar kan ik dan het GUID van dit component terug vinden...aangezien visual basic of windhoos of wat dan ook automatisch eentje voor mijn project genereert neem ik aan..
En het liefst waar het in visual basic terug te vinden is zodat ik evt. het GUID kan aanpassen.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-09 19:44

Gerco

Professional Newbie

Voor zover ik weet kun je het niet aanpassen. De enige manier om te zorgen dat je GUID voor een volgende versie gelijk is aan een vorige versie is om binary compatibility in te stellen. Dan hoef je alles wat van dat component afhangt niet opnieuw te compileren als je je component opnieuw compileert.

Het nadeel is dat je *natuurlijk* beperkt bent in wat je met je component doet. Je mag niet (teveel) aan de externe interface veranderen.

Een manier om het GUID in te stellen in VB is er niet denk ik.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 10:23 schreef Gerco het volgende:
Voor zover ik weet kun je het niet aanpassen. De enige manier om te zorgen dat je GUID voor een volgende versie gelijk is aan een vorige versie is om binary compatibility in te stellen. Dan hoef je alles wat van dat component afhangt niet opnieuw te compileren als je je component opnieuw compileert.

Het nadeel is dat je *natuurlijk* beperkt bent in wat je met je component doet. Je mag niet (teveel) aan de externe interface veranderen.

Een manier om het GUID in te stellen in VB is er niet denk ik.
Aha ok...maar waar kan in het GUID vinden?!

Verwijderd

Wat moet je als vb programeur met guid's? imho leeft de VB coder volledig afgeschermt van de COM wereld en hoeft/moet ie zich vooral niet druk gaan maken over guids/clsids en progids ect.. Wat wil je er mee bereiken, misschien dat er een ander nette oplossings is ;)

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 10:21

mulder

ik spuug op het trottoir

Registry, of met de OLE viewer.

oogjes open, snaveltjes dicht

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op dinsdag 11 juni 2002 10:38 schreef skunkah het volgende:
Registry? Ik zou het anders ook niet weten. VB is gemaakt voor programmeurs die niet WILLEN weten wat een GUID is, laat staan dat ze de waarde willen weten.

VB programmeurs moeten zich met ProgID's bezighouden (zonder te weten dat die progid's heten), niet met GUID's (waarvan MS het liefst niet aan VB'ers zou toegeven dat die bestaan, da's te ingewikkeld voor ze).

Ok, nu ga ik off-topic, wat ik wilde zeggen is eigenlijk: "geen idee".

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Een guid is niets anders dan 'n uniek nummer, waar wil je de guid van hebben (en wat moet je er mee?) van je coclass? van je interface? van .... ?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op dinsdag 11 juni 2002 11:03 schreef Yarvieh het volgende:
waar wil je de guid van hebben (en wat moet je er mee?) van je coclass? van je interface? van .... ?
[VB-mode]
CoClass??? Ik heb een Class gemaakt, geen CoClass :?

Interface? Ik heb helemaal geen Inferface gemaakt, alleen maar een Class!
[/VB-mode]

Ik denk dat de vraag blijft: "Wat wil je ermee?"

Verwijderd

[VB-mode]

CoClass??? Ik heb een Class gemaakt, geen CoClass [confused.gif]

Interface? Ik heb helemaal geen Inferface gemaakt, alleen maar een Class!

[/VB-mode]
VB-Mode doet niet terzake , want in vb mode vraag je ook niet om guid's >:)

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes (naar beneden scrollen)

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
registreer je dll even in Component Services. als je dan de properties opvraagt van de class krijg je zowel het classID als het applicationID te zien...
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gotcha/compserv.jpg
Pagina: 1