monitor dood?

Pagina: 1
Acties:

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 15:37

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
kom gisteren terug van m'n werk en de monitor werkt niet meer.gewoon zwart scherm.
heb geprobeerd met andere voedingskabel, wil niets meer doen.
17" vibrant.
zou het mogelijk zijn hem goedkoop te maken? woon in amsterdam.
echt zwaar klote, hoe kan een monitor opeens uitvallen? :(

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Verwijderd

check es of alle kabels aan je mobo wel vast zitten.. dat wil nog wel es t probleem zijn

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Tja, ik zou eerst eens alles proberen om uit te zoeken wat er nou niet meer werkt..

Gaat er bijv. wel nog een ledje branden ofzo?

Hoor je nog iets als je het ding aan probeert te zetten?

Zitten er zekeringen in die kapot zijn?

Dat soort dingen dus..

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
als ik hem aanzet zonder dat de pc aanzet zegt hij as usual: no signal. dat zegt hij dus ook niet meer. hoor ook geen geluid?
zekeringen, dan moet je de monitor open doen. hmm staan die niet onder spanning?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het kan zijn dat het relais van de aan- en uitknop is blijven hangen. Ik heb dat ook met een monitor gehad. Alleen die kreeg ik niet uit ipv aan :) Dan moet je idd de kap van je monitor afhalen en het relaistje opzoeken, en die schoonmaken of een tikje tegen geven.

They made me do it.

Verwijderd

Ja, dan zijn er delen in je monitor die hoge spanningen kunnen bevatten. Je zou echter een zekering zo moeten kunnen zien zitten zonder dat je met je vingers tussen de componenten heen hoeft te dwalen. Domme vraag, maar je netsnoer is nog wel in orde ?
Op dinsdag 11 juni 2002 10:11 schreef dread het volgende:
als ik hem aanzet zonder dat de pc aanzet zegt hij as usual: no signal. dat zegt hij dus ook niet meer. hoor ook geen geluid?
zekeringen, dan moet je de monitor open doen. hmm staan die niet onder spanning?

• Gardocki
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 10:16 schreef nOOb2002 het volgende:
Ja, dan zijn er delen in je monitor die hoge spanningen kunnen bevatten.
Dat valt wel mee, als je monitor al een tijdje uitstaat (een dag ofzo) dan is er weinig gevaar meer. En de meeste hoogspanningscomponenten zijn toch afgeschermt.

They made me do it.

Verwijderd

Als je van plan bent de monitor open te doen moet je idd wel even oppassen, kan namelijk wel (veel) spanning opstaan.
Maar als je hem ontlaad kan het weinig kwaad (tenzij je natuurlijk de stekkers in het stopcontact laat zitten. Let wel op dat je een ongelakt stuk staal gebruikt voor de geleiding. Hmmm Tom S was mij voor...Ik heb zelf mijn monitor ook wel eens opengehaald maar geen problemen verder (er wordt alleen altijd wel voor gewaarschuwd, vandaar)

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
heb meerdere voedingskabels gebruiktdus dat kan het niet zijn.
ok in ieder geval moet ik de kap eraf halen. Ik had geisterenavond al de voedingskabel eruit gehaald. is ie dan niet ontladen?

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 10:21 schreef dread het volgende:
ok in ieder geval moet ik de kap eraf halen. Ik had geisterenavond al de voedingskabel eruit gehaald. is ie dan niet ontladen?
De kans dat je onder stroom komt te staan is niet heel erg groot maar zekerheid dat je monitor helemaal ontladen is heb je nu zeker niet; pak anders een draad/stroomkabel (he hoe noem je dat nou) en leg die van je monitor (gedeelte waar je aankomt en spanning op kan staan) even naar een kaal stuk van een verwarmingsbuis of een aardedraad in een stopcontact, dan weet je zeker dat je veilig aan de slag kunt

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
relais van de aan uit knop, ik voel wel wanneer hij aan is dan zit de knop namelijk dieper.
enne wat moet ik met een ongelaktstuk staal doen?

wow die replies gaan snel

• Gardocki
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 10:25 schreef dread het volgende:
relais van de aan uit knop, ik voel wel wanneer hij aan is dan zit de knop namelijk dieper.
En wat bedoel je nou :?

They made me do it.

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Mmm.. probeer es een andere monitor zou ik zo zeggen... doet die het wel dan is ie idd overleden...

SysSpec

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 10:25 schreef dread het volgende:

enne wat moet ik met een ongelaktstuk staal doen?
Nou mocht je de boel willen ontladen....zou ik een ongelakt/ongeverft stukkie pakken, wil nog wel eens beter geleiden, maar als ik het zo begrijp heb je de boel al losgehaald en tik je der nog aardig op los, dus het zal wel goed gegaan zijn

wow die replies gaan snel :)

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
nee nee ik heb de boel hier nog niet uiteengehaald.
ik zit hier met mijn zoontje en ja die zou er nogal lustig op los timmeren ;)
dus wacht ik tot straks, zodat ik rustig alles eens kan bekijken.

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 20:08
Na een dag is de spanning nog niet van je monitor af.
Dus blijf voorzichtig. De spanning kan er wel een paar weken op staan.

Maar goed tijdens het repareren / testen wil je toch er weer spanning op hebben.

Dus altijd voorzichtig, wat ik wel eens heb gehoord van professionele reparateurs is dat ze met een stuk staal langs de printplaat gaan om hem zo te ontladen.

succes (8>
Pagina: 1