Xbox gebruikt DVD-R of DVD+R of beide?

Pagina: 1
Acties:

• BEVEL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 17:26

BEVEL

s9.BeVeL

Topicstarter
Ik wilde een dvd brander halen voor mijn xbox spellen.

Wie weet uit ervaring of de xbox DVD+R kan hebben?
Ik hoorde dat de DVD-R in ieder geval wel erop werkt

• JiinX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05-2022
Kzat van het weekend nog te lezen dat b.v de spellen gebrand worden van buiten naar binnen i.p.v binnen naar buiten.

Dat heeft M$ gedaan om het kopieren tegen te gaan.

wie het laatst lacht is het traagst van begrip

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:24

YellowCube

Wait...what?

volgens mij moet je de X-box ook een mod-chippie meegeven om gekopieerde DVD's te kunnen lezen. Voor € 80 kun je zo'n chippie kopen en vervolgens moet je 'm op 18 punten in je X-box solderen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-04 19:36
Ik heb even gezocht en hier wat info gevonden.
For now we only know for sure the xbox works fine with DVD-RW/R. It has NOT been fully tested with DVD+RW/R media yet. (we'll update if we know more).
The logic makes us think that DVD+R/RW will work fine if DVD-R/RW do but we can't confirm this yet for 100%
Echt duidelijk is het nog niet en andere xbox sites hebben er niet echt info over. Misschien dat het op http://www.xboxhackz.com/ staat, maar die site is op dit moment offline.

/EDIT: xboxhackz is weer terug online. Nog wat info van hun nieuwspagina:
It seems that some Xbox drives have problems reading DVD-R media correctly. Here is a tutorial on how the adjust your DVD drive so that it will read DVD-R and some CD-R media. Only do this if you are having trouble reading from the Xbox drive..

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:50

Adze

CCNP !

Ik had laatst de Philips 208 DVD-brander gekocht, om xbox spellen te branden. Ik was enorm enthousiast, maar dat duurde niet lang. Ik had 3 DVD+RW erbij, dus fikken maar met die hap...

Eerst even wat data branden. Branden op zich ging perfect, maar ik kon de data op geen enkele dvdrom-speler lezen. Alleen de brander zelf slikte de cd.

Nou dan maar even een filmpje dacht ik. Op de achterkant van de doos van de dvd+rw staat: "compatible met bijna elk merk dvd-speler". Ik heb ook een Philips dvd950 dvd speler dus dat moet lukken... Nou dus niet !

Nou dan maar testen met xbox, waar ik hem in eerste instantie voor gehaald had. Ook hier werd ik flink teleurgesteld. NIET WERKEN...

Enige lichtpuntje was dat ik hem van PARADIGIT retour mocht doen !!! Ik kreeg mijn geld terug zonder vragen of gemaar !!!

Geen DVD+RW voor mij, in ieder geval zeker niet het 208 model van Philips !!!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:42

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 10:08 schreef YellowCube het volgende:
volgens mij moet je de X-box ook een mod-chippie meegeven om gekopieerde DVD's te kunnen lezen. Voor € 80 kun je zo'n chippie kopen en vervolgens moet je 'm op 18 punten in je X-box solderen.
yep klopt

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

XBOX kan met DVD-R/DVD-RW/DVD+RW/DVD+R/CD-RW :P omgaan, (maar natuurlijk speeld kwaliteit van de media ook een rol)

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 08:55
Op woensdag 12 juni 2002 23:31 schreef B0MBACI het volgende:
XBOX kan met DVD-R/DVD-RW/DVD+RW/DVD+R/CD-RW :P omgaan, (maar natuurlijk speeld kwaliteit van de media ook een rol)
Owh ja kan jij mij dan een bron opgeven die bevesigd dat de xbox dvd+r kan lezen. Zelf heb ik dat nooit gevonden.

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 20:19 schreef Adze15021979 het volgende:
Ik had laatst de Philips 208 DVD-brander gekocht, om xbox spellen te branden. Ik was enorm enthousiast, maar dat duurde niet lang. Ik had 3 DVD+RW erbij, dus fikken maar met die hap...

Eerst even wat data branden. Branden op zich ging perfect, maar ik kon de data op geen enkele dvdrom-speler lezen. Alleen de brander zelf slikte de cd.
De reden waarom je ze niet in kan lezen is omdat de XBOX XDFS (XD File system) gebruikt en dus niet in je PC ingelezen kan worden.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-04 15:44
Op woensdag 12 juni 2002 20:19 schreef Adze15021979 het volgende:

[..]

Enige lichtpuntje was dat ik hem van PARADIGIT retour mocht doen !!! Ik kreeg mijn geld terug zonder vragen of gemaar !!!
da's verplicht tegenwoordig. er is een afkoelings periode van 7(toch?) dagen ingevoerd

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 10:08 schreef YellowCube het volgende:
Je moet inderdaad een Modchip hebben.
Er zijn er 2 op de markt.

Enighmah en de X-Tender voor de XBOX.

Echter is de 18 Wire XBOX modchip er nog niet. Het is als volgt:

Enigmah 29 aansluitingen
X-Tender 31 aansluitingen

Je kan ze kopen bij bijvoorbeeld Console Hardware (is in Rotterdam).

http://www.consolehardware.com

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Op zondag 16 juni 2002 14:56 schreef Sperminator het volgende:

[..]

Owh ja kan jij mij dan een bron opgeven die bevesigd dat de xbox dvd+r kan lezen. Zelf heb ik dat nooit gevonden.
http://www.dvdplusrw.org/resources/compatibilitylist_dvdvideo.html

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op dinsdag 11 juni 2002 09:26 schreef BEVEL het volgende:
Ik wilde een dvd brander halen voor mijn xbox spellen.

Wie weet uit ervaring of de xbox DVD+R kan hebben?
Ik hoorde dat de DVD-R in ieder geval wel erop werkt
Heb je de modchip al dan? Die moet je er namelijk ook voor hebben... |:(

Owjah en er is oowk een modchip (Kweet niet welke) die linuxdistro's aankan... en de mogelijkheid bied om de online mogelijkheden te benutten van dat ding...

* CH4OS gaat namelijk liever voor de GameCube met Super Smash Bros. 8-)

Verwijderd

[b]Op zondag 16 juni 2002 15:13 schreef

/me gaat namelijk liever voor de GameCube met Super Smash Bros. 8-)
Als je moet kiezen tussen xbox en gamecube en je gaat voor gamecube, dan zou ik naar de dokter gaan , want er is iets ernstigs met je aan de hand :+

Verwijderd

/me gaat liever voor zijn desktop pctje :)

kan je tenminste op G0Tten :p
Pagina: 1