[RH7.3] Mozilla 0.99 verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-06 22:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Hi,

Ik heb thuis mijn min if meer corrupte RH7.2 install vervangen door RH7.3.

Dat is natuurlijk allemaal heel leuk, maar nu zit ik met een klein probleempje.

Ik heb Mozilla 1.0 gedownload en geinstalleerd (in een andere dir) en nu wil ik toch wel Mozilla 0.99 kwijt.

Probeer ik de componenten via de package manager te verwijderen, crashed die (Sigserv 11 oid).

Ik kan me vaag iets herinneren dat het opgelost is door een of andere update via 'RH update' binnen te halen.

Maar aangezien mijn ADSL modem stuk is, en ik nog steeds geen nieuwe heb ( :( ) ben ik benieuw of er ook nog andere mogelijkheden zijn tot het verwijderen van Mozilla 0.99 zonder bepaalde dependancies over het hoofd te zien...

Godfather Bodybuilding topic reeks

Verwijderd

Hmm dat probleem heb ik ook, alleen ik gebruik RH 7.2 en hiero heb ik ook Mozilla 1.0 geinstalleerd.
Ik kon hem wel met GnomeRPm verwijderen maar daarna deed 1.0 ook al niet meer. :(

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

rpm -e --allmatches mozilla
en dan die 1.0 opnieuw installeren (als het een rpm was iig)

Maar een sigsegv 11 krijg je niet zomaar... Dan is er wel wat meer mis en ik weet niet of er al andere zaken fout gegaan zijn, verwacht het maar van wel :)

(hoe krijg je een redhat install corrupt trouwens :?)

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 09:22 schreef ACM het volgende:
rpm -e --allmatches mozilla
en dan die 1.0 opnieuw installeren (als het een rpm was iig)
Aha, tnx.
Maar een sigsegv 11 krijg je niet zomaar... Dan is er wel wat meer mis en ik weet niet of er al andere zaken fout gegaan zijn, verwacht het maar van wel :)
Dat had ik dus ook in RH7.2. Maar na een update van van de Package Mgr was het opgelost.
Ik ga er iig vanuit dat het alleen daaraan ligt.
(hoe krijg je een redhat install corrupt trouwens :?)
Niet direct corrupt, wel vervuild.

Ging een paar keer mis met het installen van KDE3. Er klopte geen bal meer van de QT libraries enzo.

Dus vanuit een gemakzuchtig oogpunbt was een install van RH7.3 een snellere oplossing dan uren puzzelen om het allemaal recht te trekken. :P

Verwijderd

Wat ook wel eens wil helpen is het volgende commando:
code:
1
2
3
rpm --rebuilddb
rpm -qa | grep -i mozilla #geeft alle geinstalleerde mozilla packages
rpm -e mozilla-file.rpm #zie vorig commando

suc6!

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Bovenstaande uitvoeren bracht geen resultaat, dit toch ivm bepaalde dependancies.

Ik heb uiteindelijk maar handmatig rpm voor rpm geuninstalled vanuit de package mgr totdat mozilla 0.99 verwijderd was.

Note: Het crashen van de package mgr gebeurt als je iets wil uninstallen die nog bepaalde dependancies heeft. Die dependancies opzoeken en eerst verwijderen geeft het gewenste resultaat.

Na een RH update van de package mgr zou het probleem opgelsot moeten zijn (was in RH7.2 iig wel het geval).

Pagina: 1