Installatieprobs Matrox G400 Max + Rainbow Runner

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een Matrox G400 Max met daarop een Rainbow Runner. Als ik het setup-programma draai van de Rainbow Runner, krijg ik de melding dat "de Matrox video-apparatuur niet is aangetroffen".

Ik heb de recentste drivers van de Matrox-site geplukt, en alles correct aangesloten (past maar op één manier, heel zorgvuldig gedaan).

Mijn OS is Windows 98 se. Ik heb verder alleen een PCI-netwerkkaart RealTek 8029AS en een ISA-AWE64. 'Plain vanilla' dus.

Hardware: Abit KT7-RAID, Duron 600@850, IDE HDD Maxtor 6,8 GB, 256 MB RAM, Matrox G400 Max, Rainbow Runner. - allemaal niet echt spannende dingen (behalve dan misschien die 256 MB RAM :))...

Het IRQ van de Matrox G400 Max is 9. Dit is door Windows toebedeeld. Ik heb begrepen dat er problemen zijn met gesharede IRQ's hoger dan 9. De Rainbow Runner kan ik niet terugvinden in mijn lijst met hardware (Apparaatbeheer).

Wie-o-wie kan mij helpen..?

Bij voorbeeld drank!

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

denk niet dat het aan het irq ligt gezien mijn lijstje: Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/sebasaaa/got/irq.gif

weet je zeker dat dat rainbow geval er goed in zit?

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
Ik heb ook een g400max en een rr maar dan op een 440bx. mn g400 zit op irq 11 en de rr heeft geen irq; sterker nog hij wordt niet eens gezien als pci kaart in je systeem. dat is ook niet erg zolang hij maar staat in het add-on schermpie van je g400 driver; je weet wel dat Information tabblad. als hij daar niet bij staat dan istie gewoonweg kapot. ik gebruik zelf driver 6.04 met video tools 1.54 en dat werkt prima. alleen hij dropt heel veel frames, met mn g200 erin dan dropt ie nooit frames zelfs als ik een mpegje aan het compressen ben tijdens het opnemen van een nieuwe clip...

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

Verwijderd

volgens mij kan je helemaal geen runner op zetten is er niet geschikt voor mag blij zijn dat het niet is afgefikt is