Toon posts:

Media stream oppikken, verder streamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op me server in a'dam een stream die ik thuis creeer met Windows Media Encoder oppikken en verder streamen. Dat wil zeggen dat mensen en het van me server moeten kunnen opgeven om de stream te bekijken. Kan dat????

Apparaatje draait op slack.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dus niet relayen maar decoden en weer opnieuw encoden (gezien je vorige topic hierover)?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 07:42 schreef BackSlash32 het volgende:
Dus niet relayen maar decoden en weer opnieuw encoden (gezien je vorige topic hierover)?
Lijkt me het beste jah, ik wil 1 stream "kopieren"

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 09:06 schreef Magio het volgende:

[..]

Lijkt me het beste jah, ik wil 1 stream "kopieren"
is nu uurtje of 10 later, iemand zal het toch wel weten? en modjes...laatste kick :)

Verwijderd

Topicstarter
Allerlaatste keer dan?

Zelfs een andere manier om vanaf de bronpc te streamen is ok, als ik maar vanaf die 100 mbit machine de stream kan oppakken en distributen.....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je er ook al over nagedacht hoe je je WME stream in een Linux applicatie gaat decoden en welke applicatie in staat is om er onder Linux weer een streaming media formaat van te maken die MS clients ook nog snappen?

Of zelfs maar simpelweg een MS-formaat streaming media kan relayen (dus niet eens de-en re-encoden om het met een grotere bandbreedte te kunnen verzenden)?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Okay, even voor mijn duidelijkheid. Je wilt vanaf jou PC een stream aanbieden aan je server welke mensen dan vanaf jou server kunnen bekijken (zodat jij met een dun lijntje toch de halve wereld van video kunt voorzien) ?
Dus zoiets als Shoutcast maar dan met beeld + geluid ?

Zo ja, kun je eens kijken bij bijvoorbeeld Realnetworks, Apple of LiveCaster

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Situatie dus...

thuis brakke upload, dus stream uppen naar je server. Die broadcast het dan met een dikke pijp richting al je usertjes..

Onder *nix gaat je dat niet lukkken, iig niet met media encoder. Da's M$ shit, en dan moet je dus een Win2k srv hebben..

voor *nix kan je kijken naar bv realvideo. (Realserver op je server, Realproducer op je thuispc)

Voor audio is shoutcast het makkelijkst.. Goeie kwaliteit, en gratis.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 01:55 schreef DJSmiley het volgende:
Situatie dus...

thuis brakke upload, dus stream uppen naar je server. Die broadcast het dan met een dikke pijp richting al je usertjes..

Onder *nix gaat je dat niet lukkken, iig niet met media encoder. Da's M$ shit, en dan moet je dus een Win2k srv hebben..

voor *nix kan je kijken naar bv realvideo. (Realserver op je server, Realproducer op je thuispc)

Voor audio is shoutcast het makkelijkst.. Goeie kwaliteit, en gratis.
Ok, thx, dan ga ik eens kijken bij Real, maar die shit is weer nie gratis >:)
Pagina: 1