Nieuwe soundkaart: waarop moet ik letten?

Pagina: 1
Acties:

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
Gisteren heef 1 van de uitgangen van mn SB Live 1024 de geest gegeven en nu wou ik een niewe kopen, maar waarop moet ik precies letten als ik een nieuwe koop?

Ik wil er max 130 Euro aan besteden, hoewel Soundblaster Audigy Platinum EX wel lekker vind :)

Verwijderd

Zorg dat je een kaart koopt die goede drivers heeft, en dus zonder problemen werkt onder win2k en winXP :). De nieuwe audigy zijn wel het minst processor belastend, alleen sommige hebben weer problemen met die drivers. Philips kaartjes zijn ook wel aaridg, maar ondersteunen niet alles hardwarematig

• RedC
Als ik iets zou kopen dan wel iets met kwaliteit :)

Verwijderd

Ik heb een paar weken terug een Creative SB live 5,1 digital aangeschaft,met deze 6 kanaals kaart kan ik perfect het geluid zowel naar mijn hifi instalatie overbrengen alswel op mijn PC speakers beluisteren.
Echter lijkt het of de kaart teveel vermogen levert voor mijn relatief goedkope philips speakertjes van 3 jaar oud,deze kraken nogal snel als hij wat hard staat,hier had ik met de 1024 kaart van creative geen last van.Ik zou zeker voor een soundblaster van creative gaan ivm.de veelzijdige ondersteuning van de meeste besturingssystemen en de toch wel redelijke updates van driver versies.Wil je er echt veel mee gaan doen (wat ik niet denk anders gebruikte je geen 1024 kaart meer,trek er dan wat meer geld voor uit en ga voor een Terratec)

Ps.Ik zie in de prijswatch SB live 5,1 kaarten staan van €40 en SB live 5,1 kaarten van €80,weet iemand wat het verschil is.Ik heb de mijn voor €30 kunnen kopen en hij bezit een rode digitale uitgang en 2 zwarte analoge de digitale kan ook als analoog worden gebruikt.Hij ondersteunt ook spdif etc etc.Ik had hem zo goedkoop omdat de firma Digiworld mij een verkeerd moederbord geleverd had geen audio onboard die ik wel besteld had(asus heeft nmlk als optie ook 6kanaals 5,1,spdif)en ze niet op korte termijn een ander bordje konden leveren.Ik ben alleen benieuwd wat nu eigenlijk de originele prijs ervan is.
Ook cedees met software en drivers waren meegeleverd.

• RedC
iemand met een Audigy Platinum misschien?

Verwijderd

Lekker duidelijk: Wat wil je ermee gaan doen?

"De beste hardware is datgene die precies doet wat jij nodig hebt"

En waar je dan bij aankoop op let is dan of hij daar wel aan voldoet....

• RedC
Wel in de eerste plaats gaming... daarnaast pruts ik graag een beetje met muziek e.d.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Philips levert toch goede geluidskaarten. Ik heb zelf geen maar alle reviews zijn super positief.

• RedC
Bwa ik ga bij Creative blijven, ben er altijd heel tevreden van geweest.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op dinsdag 11 juni 2002 09:52 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
Wel in de eerste plaats gaming... daarnaast pruts ik graag een beetje met muziek e.d.
Als je met Cubase, Logic oid werkt is de Audigy helemaal super voor je met de bijgeleverde ASIO drivers. Verder is het gewoon een kaart met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik ben er enorm tevreden over iig (Audigy platinum)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• RedC
Wat me wel opviel is dat er toch een aanzienlijk prijsverschil is tussen die Platinum en die Platinum EX, en dat enkel omdat dat kastje external is :?

Verwijderd

Ga eens kijken naar een TerraTec..
is niet duur .. en wel degelijk quality-sh#t.

En in tegenstelling tot Creative .. heeft TerraTec niet zoel van die irritante software en andere zut erbij.

http://www.terratec.net/ttnl/default.htm

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op dinsdag 11 juni 2002 10:02 schreef thioz het volgende:
Ga eens kijken naar een TerraTec..
is niet duur .. en wel degelijk quality-sh#t.

En in tegenstelling tot Creative .. heeft TerraTec niet zoel van die irritante software en andere zut erbij.

http://www.terratec.net/ttnl/default.htm
Maar wel ultrabrakke driversupport. Zodra er een nieuw OS uitkomt kan je het wel vergeten...

Ik blijf Hercules adviseren! :Y)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• RedC
Thnx for the advice... maar ik blijf bij Creative

Verwijderd

ik zou een kaart kopen die goed werkt bij jou bord.
je hebt volgens je specs een A7V266E dus dat zowiezo een 5.1 live of een platinum

Verwijderd

Kies iets wat bekend staat om kwaliteit en niet Creative, wat al een reeks grote problemen heeft veroorzaakt met meerdere Mobo chipzatzen. Kijk voor de gein ook eens naar het verschil in geluidskwaliteit en ondersteuning (en prijs) terratec is en blijft een stuk beter en bovenalles veeel degelijker.

en daarboven staat mijn alltime fijne favoriet: De yamahaXG. die doet alleen bijdehand de laatste tijd niet meer echt mee in deze race :'(

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:22

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb een Audigy Platinum. Ben ik erg tevreden over.
Je krijgt er een berg software bij, en sommige van die programma's zijn erg handig zoals WaveLab van Steinberg.

Volgens mij zit het prijsverschil tussen de Platinum en Platinum Ex inderdaad tussen de brackets, de ene is intern, de andere extern.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 20:31 schreef MorPhics het volgende:
Kies iets wat bekend staat om kwaliteit en niet Creative, wat al een reeks grote problemen heeft veroorzaakt met meerdere Mobo chipzatzen. Kijk voor de gein ook eens naar het verschil in geluidskwaliteit en ondersteuning (en prijs) terratec is en blijft een stuk beter en bovenalles veeel degelijker.

en daarboven staat mijn alltime fijne favoriet: De yamahaXG. die doet alleen bijdehand de laatste tijd niet meer echt mee in deze race :'(
Chipset problemen waren alleen met via, dat kwam omdat deze geen "busparking" ondersteund. Ik heb zelf een mobo met via chip, zonder enkel probleem, en ander chipsets hebben helemaal geen probleem. Ik heb zelf al heel lang een sblive 1024 oem, en deze bevalt nog steeds uitermate uitstekend. Ik zou voor de audigy gaan.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op dinsdag 11 juni 2002 20:31 schreef MorPhics het volgende:

Mijn vorige pc had een Via chipset en de SBLive! werkte daar perfect mee. De Terratec was echter een ramp en de driverondersteuning helemaal. Dus wat jij roept is onzin. Omdat een Terratec kaartje bij jou goed werkt, wil het nog niet beter zijn. En de geluidskwaliteit van de Audigy is erg goed voor het geld, dat kun je gewoon niet ontkennen.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
als je een complete kaart wilt met 3 x line-out (5.1), hoofdtelefoon-out, mic-in, mid-in, spdif in en spdif out (handig voor digitale receiver of MD) ga dan voor de terratec sixpack 5.1+.......wel ff goed configureren maar als je dat ok hebt heb je een topkaartje voor niet al te veel geld.....(werkt met de nieuwste drivers trouwens ook prima op XP)

de audigy platinum EX heb je alleen maar wat aan als je al die aansluitingen in die bay nodig hebt, voor de remote moet je t niet doen, je kunt heel goedkoop aan een IR-receiver komen......

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Neem gewoon de Hercules GametheaterXp ofzoiets.
Als ik genoeg krijg van m'n sb live 5.1 dan koop ik die geluidskaart denk :P

Verwijderd

Waarom vraag je waar je op moet letten, als je volgens mij toch al besloten hebt de audigy platinum te kopen. Als je wilt horen hoe die kaart is en wat de ervaringen zijn, dan vraag je dat toch gewoon?
Pagina: 1