Ik heb een paar weken terug een Creative SB live 5,1 digital aangeschaft,met deze 6 kanaals kaart kan ik perfect het geluid zowel naar mijn hifi instalatie overbrengen alswel op mijn PC speakers beluisteren.
Echter lijkt het of de kaart teveel vermogen levert voor mijn relatief goedkope philips speakertjes van 3 jaar oud,deze kraken nogal snel als hij wat hard staat,hier had ik met de 1024 kaart van creative geen last van.Ik zou zeker voor een soundblaster van creative gaan ivm.de veelzijdige ondersteuning van de meeste besturingssystemen en de toch wel redelijke updates van driver versies.Wil je er echt veel mee gaan doen (wat ik niet denk anders gebruikte je geen 1024 kaart meer,trek er dan wat meer geld voor uit en ga voor een Terratec)
Ps.Ik zie in de prijswatch SB live 5,1 kaarten staan van €40 en SB live 5,1 kaarten van €80,weet iemand wat het verschil is.Ik heb de mijn voor €30 kunnen kopen en hij bezit een rode digitale uitgang en 2 zwarte analoge de digitale kan ook als analoog worden gebruikt.Hij ondersteunt ook spdif etc etc.Ik had hem zo goedkoop omdat de firma Digiworld mij een verkeerd moederbord geleverd had geen audio onboard die ik wel besteld had(asus heeft nmlk als optie ook 6kanaals 5,1,spdif)en ze niet op korte termijn een ander bordje konden leveren.Ik ben alleen benieuwd wat nu eigenlijk de originele prijs ervan is.
Ook cedees met software en drivers waren meegeleverd.