Toon posts:

[apache/php]Premature end of script headers

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net apache met php support geïnstalleerd, maar het wil niet bepaald draaien :) (ik heb het zaakje al vaker werkend gekregen hoor ;) )
Zodra ik een pagina opvraag zoals info.php (waar dus bar weinig in staat:
PHP:
1
<?=phpinfo();?>

Geeft Apache me een 500 en in de errorlog kan ik dan zien dat het een 'premature end of script headers' was.

Nu heb ik de search al gebruikt, maar dat ging hoofdzakelijk om perl. Heeft iemand enig idee waar hier het probleem kan liggen?

(eventueel wil ik mijn php.ini en httpd.conf hier wel posten)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:35
Daarom moet je ook het = teken weglaten voor phpinfo() :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 07:23 schreef ddc het volgende:
Daarom moet je ook het = teken weglaten voor phpinfo() :Y)
jullie brakke php highlighter brak em af... er stond

<?=phpinfo(); ?> en dat lijkt me wel degelijk goede syntax.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Lees even: http://www.php.net/phpinfo

phpinfo() bouwt dus een html pagina in elkaar en eindigt deze ook. Daarna begin jij met het parsen van een getal (de returnvalue van phpinfo(). MaW haal die = gewoon helemaal ff weg

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Er zit een fout in de headers die uitgespuugd worden, staat er in de error_log niet wat meer info?

Heb je in je php.ini de header settings (charset, content type) aangepast? Zoja, zet dat terug.

Zonee, dan wordt het flink zoeken of even netjes volgende de handleiding de boel opnieuw installeren.

Zet er es netjes:
code:
1
2
3
<?php
phpinfo();
?>

in trouwens?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 11 juni 2002 08:59 schreef Glimi het volgende:
Lees even: http://www.php.net/phpinfo

phpinfo() bouwt dus een html pagina in elkaar en eindigt deze ook. Daarna begin jij met het parsen van een getal (de returnvalue van phpinfo(). MaW haal die = gewoon helemaal ff weg
Daar wordt die error 500 niet door gegenereerd, dus concentreer je daar eens op, ipv op wat syntactisch gewauwel.
De output hoort te zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
1
...
...
phpinfo-output
...
...

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op dinsdag 11 juni 2002 09:08 schreef ACM het volgende:
Daar wordt die error 500 niet door gegenereerd, dus concentreer je daar eens op, ipv op wat syntactisch gewauwel.
De output hoort te zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
1
...
...
phpinfo-output
...
...
De returnvalue komt terug voor de output van de functie. Naja het zal PHP wel zijn.

Over het eigenlijke probleem: Wat kan ik hier nou op zeggen :? Hoe is PHP geconfigt module, incompeld, of CGI? Welk platform? Welke PHP & welke Apache? Want met alleen premature end of headers kom je niet ver....

http://www.google.com/search?hl=xx-elmer&q=%22Premature+end+of+headers%22+PHP

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 09:19 schreef Glimi het volgende:

[..]

De returnvalue komt terug voor de output van de functie. Naja het zal PHP wel zijn.

Over het eigenlijke probleem: Wat kan ik hier nou op zeggen :? Hoe is PHP geconfigt module, incompeld, of CGI? Welk platform? Welke PHP & welke Apache? Want met alleen premature end of headers kom je niet ver....

http://www.google.com/search?hl=xx-elmer&q=%22Premature+end+of+headers%22+PHP
php is geconfigged met apache op win xp prof als cgi binary. meer info staat er helaas niet in mn error log.
(en ook gewoon phpinfo() werkt niet, geen enkel stukje php code werkt.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Als het als cgi-binary werkt kan je dat mooi 'los' testen.

Roep in een commandprompt je php-binary/executable eens aan? Evt met een phpscript als input (php -f bla.php bijv) als dat geen fouten oplevert (hoeft niet perse phpinfo te bevatten trouwens) kan je verder zoeken, naar de koppeling tussen apache/php etc

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 10:11 schreef ACM het volgende:
Als het als cgi-binary werkt kan je dat mooi 'los' testen.

Roep in een commandprompt je php-binary/executable eens aan? Evt met een phpscript als input (php -f bla.php bijv) als dat geen fouten oplevert (hoeft niet perse phpinfo te bevatten trouwens) kan je verder zoeken, naar de koppeling tussen apache/php etc
sorry maar dan vraag ik of je me even een standaard opdracht geeft waaruit ik de syntax af kan leiden als dat niet teveel moeite is. Ik weet niet hoe ik php vanaf mn command prompt moet draaien :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben em ook even gaan installeren onder IIS en daar krijg ik een vergelijkbare error. Ook onder Apache 2.0.36 krijg ik een 500.

Voor de geweldige personen die bereid zijn mij te helpen: Mijn php.ini staat hier. :)

[edit]
Wat een oetlul ben ik :D Link naar mn htdocs dir kan moeilijk c:\apache group\htdocs zijn als apache group in program files staat |:(

/me excuseert zich voor alle aandacht die hij zich toegeëigend heeft |:(
Pagina: 1