Toon posts:

gebruik windows username en password voor Delphi

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een appje dat ik in delphi aan het schrijven ben beveiligen met een username en een password.
In het verleden maakte ik gewoon een tabel met die gegevens en thats it.
Nu wil ik gebruik maken van het username en password zoals dat voor het NT netwerk geldt!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:11
En uw vraag is...

https://fgheysels.github.io/

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 17:49
Lekker weertje he? Volgens mij wordt het de hele dag zonnig.

Verwijderd

Hmmz hier (rotterdam) is het toch flink bewolkt hoor..

Verwijderd

Hiero niet hoor regent hiero :(

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-09 19:44

Gerco

Professional Newbie

Het lijkt me wel duidelijk wat de vraag is :P

Maare, ik heb geen flauw idee, net even de MSDN afgelopen, maar niets handigs gevonden. Het is vast heel simpel, maar die MSDN is zo groot dat je er niets meer in kan vinden.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Juist ja. Zijn de lolbroeken klaar :?

De topicstarter wil dus dat zijn programma de user authoriseert (of was het die andere :? ) via een NT domain.Owkay wat heb je al gedaan? Waar heb je al op gezocht?
Het lijkt me raar als Delphi daar geen componenten voor heeft.
Maar wat je kan doen, wat wel een beetje moeilijk is als er wel een component voor is, is je computer authoriseren bij het netwerk en ondertussen ethereal draaien. Kijk wat er gebeurt en bestudeer het protocol (wat vast ook in een RFC staat) Als je het een beetje begrijpt kun je de boel vast goed nadoen via een socket
Succes

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op dinsdag 11 juni 2002 09:09 schreef Glimi het volgende:
Als je het een beetje begrijpt kun je de boel vast goed nadoen via een socket
Lijkt me een slecht idee. In neem aan dat Windows NT hier een 'standaard' functie voor heeft. Anders kun je voor elke release, misschien wel service pack, een nieuwe versie van het protocol gaan uitzoeken.

En als een computer helemaal geen onderdeel uitmaakt van een domein, maar gewoon alles lokaal doet, is er zelfs helemaal geen netwerk mee gemoeid.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:37
Volgens mij is username geen probleem. Wachtwoord lijkt me niet echt makkelijk te achterhalen.

Verwijderd

hmmf ik mag ook nooit wat zeg..

vooruit dan maar zie Q180548

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op dinsdag 11 juni 2002 09:12 schreef Yohost! het volgende:
Volgens mij is username geen probleem. Wachtwoord lijkt me niet echt makkelijk te achterhalen.
Dat hoeft toch ook niet... je hoef alleen te weten of het door de gebruiker ingetikte wachtwoord correct is. Daar hoef je het wachtwoord niet voor te weten.

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 09:12 schreef Yohost! het volgende:
Het gaat hem toch niet om het wachtwoord zelf, eerder om het protocol? of heb ik het mis :?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op dinsdag 11 juni 2002 09:12 schreef Yarvieh het volgende:
vooruit dan maar zie Q180548
Mag ik vragen hoe je dat gevonden hebt? Ik ben driftig aan het zoeken geweest en vind overal dat het KAN, maar nergens ook maar 1 referentie naar HOE het kan...

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op dinsdag 11 juni 2002 09:15 schreef D-weaver het volgende:
Het gaat hem toch niet om het wachtwoord zelf, eerder om het protocol? of heb ik het mis :?
Wat hij wil doen is zn progje beveiligen met het password van de Windows NT useraccount van de ingelogde user. Daar heb je heel dat netwerk niet voor nodig, natuurlijk wordt het netwerk wel gebruikt (in het geval van een domain), maar dat is niet relevant, want het is een zaak van Windows.

Verwijderd

Mag ik vragen hoe je dat gevonden hebt?
groups.google.com gezocht op nt password verify :)

• QuasaR
  • Laatst online: 19:21

QuasaR

One ring to rule them all

Op dinsdag 11 juni 2002 09:29 schreef QuasaR het volgende:
Als je ff 5 minuten hebt zoek ik ff de functie op die ik heb gebruikt voor een NT domein. Heb hier de delphi-source liggen. Moet alleen ff het formulier zoeken waar die functie in zit.
function BepaalUsername:String;
var Naam:array[0..200] of char;
blah:Cardinal;
begin
blah:=Sizeof(Naam);
WNetGetUser(NIL,naam,blah);
Result:=Naam;
end;

Hierbij de functie. Deze is om te kijken of de gebruikers is aangemeld op een NT domein. Hij vraagt hier dus niet om een wachtwoord.

Daddy of 3 :)

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op dinsdag 11 juni 2002 09:23 schreef Yarvieh het volgende:
groups.google.com gezocht op nt password verify :)
Zoiets dacht ik al ja. Met dat zoekding van MS kom ik meestal nergens. Ik gebruik ook alleen de index, maar daar heb je alleen wat als de naam van de functie die je zoek al weet :P

Ik zocht op: "Windows NT user authentication", lijkt me toch een 1-hit search, maar er kwamen duizenden hits uit, die nergens mee te maken hadden. (nou ja, nergens, voornamelijk met .NET en Windows XP, volgens mij is de MS zoekding een KLEIN beetje bevooroordeeld...)

• QuasaR
  • Laatst online: 19:21

QuasaR

One ring to rule them all

Damn. quote gedaan ipv edit

Daddy of 3 :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:04

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En voor het geval de topic starter het nog niet doorhad. Het password is op een normale manier NIET te achterhalen.. Er zullen vast nog wel ergens hack-tooltjes rond slingeren die dit wel kunnen, maar dat is dan geen kwestie van een simpele api call net zoals bij de username.

ps. Mooi weer?? Blegh... het heeft hier in Den Haag net geregend..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1