Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Stroboscoop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb men kast nu helemaal van plexiglas gemaakt en nu wil ik er een stroboscoop erin plaatsen. Hoe kan ik dat het beste doen en waar moet ik rekening mee houden(qua statische electriciteit enzo). ps Ik ben een newb op gebied van casemodden :P Alvast bedankt.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-11 23:20

Rival24

I'll Be Back

Zorg dat je het uit-knopje makkelijk kunt bereiken.......

Verwijderd

Topicstarter
Die wil ik met een schakelaar voor op de kast plaatsen.

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 02:42 schreef rival24 het volgende:
Zorg dat je het uit-knopje makkelijk kunt bereiken.......
denk dat dat het enigste is :)

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

lichtgevoelige hardware :P kan een probleem worden. Dadelijk wordt je mobo ff weggebeamed :D

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Verwijderd

Zolang het geen 486 of minder is, met zo'n uitwisbaar Bioschipje, moet het geen problemen gaan geven - mits je natuurlijk wel alles goed (electrisch) isoleert en je kast geaard is.

Misschien nog een idee: aansluiten op je line-out, zodat je kast in de maat van de muziek/game flitst.

Nog een tip: koop een zonnebril voor tijdens het gamen.

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:24
zoals ik al tegen minimalistix had gezegd d8 ik dat je op moet passen met de straling van dat ding...

dat had ik op got ergens gelezen maar blijkbaar alleen in een 486 of lager :p

en statische elektriciteit.. zoals ik toen al zei.. kast aarden doh ;)

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:37

BaRF

bijna kerst

Op dinsdag 11 juni 2002 07:03 schreef euss het volgende:
Zolang het geen 486 of minder is, met zo'n uitwisbaar Bioschipje, moet het geen problemen gaan geven - mits je natuurlijk wel alles goed (electrisch) isoleert en je kast geaard is.

Misschien nog een idee: aansluiten op je line-out, zodat je kast in de maat van de muziek/game flitst.

Nog een tip: koop een zonnebril voor tijdens het gamen.
[gedeeltelijk off-t]
Heh, ik heb ook geluidgevoelige neonbuisjes, die reageren voorlopig vooral op het geluid van mn hdd, das ook wel cool :)
[/gedeeltelijk off-t]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Hurricane Jac
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 14:04
Ik weet niet op wat voor spanning je strobo werkt???
Die van mij op 220. Maar zorg maar dat je het printe goed isoleerd anders krijg je voor werk. zorg ook dat je de fase draad en de nul goed vrij houd van andere geleidende delen anders gaat natuurlijk ook het licht uit en misschien ook wel van je voeding als deze strobo op 12 v zit.
verder geen probleem

P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO

Verwijderd

uhm ik zoe het niet doen als ik jou was. als je een 230V stroboscoop gaat gebruiken dan heb je daar omheen een aardig stoorveld. dit vind je bios, mobo en andere hardware niet zo leuk. stap eerder over op een LED stroboscoop. misschien minder effect maar wel beter voor ja hardware.

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 16:50

C@SP

Biertje ??

Op dinsdag 11 juni 2002 07:20 schreef cryptapix het volgende:
zoals ik al tegen minimalistix had gezegd d8 ik dat je op moet passen met de straling van dat ding...

dat had ik op got ergens gelezen maar blijkbaar alleen in een 486 of lager :p

en statische elektriciteit.. zoals ik toen al zei.. kast aarden doh ;)
Volgens mij heb je meer kans op een elektrisch veld dan op statische elektriciteit. :?

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

stax word je bios nog "geflasht" :P

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

*kick*

Ik heb hier een 220-230 volt stroboscoop (2 tot 10 flitsen per seconde :D) en die wil ik graag in mijn PC plaatsen.
Ik wil m niet op de voeding van mijn PC hebben, maar gewoon de stekker achter uit mijn PC laten hangen, dus stroom levert geen probleem op.
Maar gaat dit verder nog problemen opleveren ivm elektrische storingen in de buurt van mijn hardware?

Verwijderd

/me heeft er ook nog 2 liggen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 00:15:
/me heeft er ook nog 2 liggen ;)
so? ik kick dit maandenoude topic niet voor dit soort reacties! ;) :Y)

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 00:08:
*kick*

Ik heb hier een 220-230 volt stroboscoop (2 tot 10 flitsen per seconde :D) en die wil ik graag in mijn PC plaatsen.
Ik wil m niet op de voeding van mijn PC hebben, maar gewoon de stekker achter uit mijn PC laten hangen, dus stroom levert geen probleem op.
Maar gaat dit verder nog problemen opleveren ivm elektrische storingen in de buurt van mijn hardware?
Lees ff wil je

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Als de stroboscoop in een geaard metalen kastje zit zal het denk ik niet zo'n probleem zijn. Je kan beter ook nog een netfiltertje in het kastje maken, dan kan er ook geen storing door het 220 snoer meer naar buiten. En richt de flitser niet op je hardware, weet niet of elektrische velden door het glaasje heen gaan...

De ontstekingspuls die door de trigger aansluiting van het buisje gaat is enkele kilovolts en is maar heel kort, hoogfrequente storingpulsen dus...

Kan je een pc kosten dus als je niet uitkijkt :(

LEDs werken ook en kan je veel makkelijker en sneller aansturen... En van storing of plaatsingsproblemen heb je ook weinig last :)

Verwijderd

LED-stroboscoopjes geven toch nooit zoveel licht? :?

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Ligt eraan wat voor LEDs je neemt... Luxeon stars zijn leuk, maar deze zijn ook vet!!!!!!!1 :9

LEDs kun je vaak ook veel meer stroom geven als je ze korte pulsen geeft...

Wat voor strobo moet er eigenlijk in? Hoeveel watt staat erop?

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:04

Erikie

www.erikie.nl

Looki schreef op 12 juni 2002 @ 00:52:
stax word je bios nog "geflasht" :P
waar denk je waar het woord 'flashen' voor je bios staat?! juist, je bios flashen met ultra violet licht. dawas koel, op school iedereen z'n programma uit hun chip flitsen whehe :P

Maareuh, waarom zou je een stroboscoop in je pc plaatsen?! niemand die er naar kijkt toch?! en na 1 uur ben je het wel weer zat hoor..?!

(tenminste, ik zou in slaap flashen)

traktor scratch!

Verwijderd

Erikie schreef op 28 oktober 2002 @ 01:10:
[...]

waar denk je waar het woord 'flashen' voor je bios staat?! juist, je bios flashen met ultra violet licht. dawas koel, op school iedereen z'n programma uit hun chip flitsen whehe :P

Maareuh, waarom zou je een stroboscoop in je pc plaatsen?! niemand die er naar kijkt toch?! en na 1 uur ben je het wel weer zat hoor..?!

(tenminste, ik zou in slaap flashen)
het is ook niet voor altijd, als k op een LAN party ben ofzo kan ik effe popi doen, ik heb deze stroboscoopp toch al minstens 5 jaar ongebruikt op zolder liggen.

voor benadski:

ik weet niet hoeveel watt, er staat alleen op: 220-240 volt :?

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
:)

Verwijderd

dat zullen je mede lanparty genoten leuk vinden als ze aan et gamen zijn en jij zit wat irritant te doen met een stroboscoop. bah..
Pagina: 1