Toon posts:

netwerk lijkt niet te werken bij >10m

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heel vreemd, zeker.
Ik had een mini-netwerkje tussen twee computers opgezet.
2 desktop computers, beide WinXP prof.
SiteCom 10/100mbit kaartjes erin (beide 1)
20 meter cross-utp verlengt met 10 meter strait-utp kabel.

Zo deed ie het, maar na een dag niet meer dus. Ik een nieuwe kabel gekocht:
10 meter cross-utp.

Deze verbonden met de strait.....geen effect...
De 20 meter toch maar op zich gebruikt (bleek dichtbij genoeg te zijn :P)....geen effect...

De 10 meter cross-utp tussen een laptop en één van de twee computers -> groene lampjes bij beide comps starten
Dit werkt bij beide computer combinaties (desktop1+laptop/desktop2+laptop)

Zelfs bij het gebruik van de strait tussen de laptop en één van de twee desktops gaat het groene lampje branden (en geeft XP niet meer aan dat de netwerkkabel erin zit).

Ik snap er niks van...dacht dat UTP tot 100m ofzo zou kunnen komen.

Daarbij heeft ie het wel gedaan.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

volgens mij heb je sowieso cross-cable nodig als je geen hub/switch gebruikt.
tenminste dat is wat ikkdacht, maar dan is t wel vreemd dattie t eerst wel deed.

volgens mij heb je gewoon 20 meter crosscable nodig dan en dan zou t moeten werken.
cross-cable is de oplossing :)
(denk ik)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 02:41 schreef Okyah het volgende:
volgens mij heb je gewoon 20 meter crosscable nodig dan en dan zou t moeten werken.
cross-cable is de oplossing :)
(denk ik)
Maar hij zou het toch ook moeten doen met een verlenging met een strait?
btw, het lampje ging branden bij het gebruik van de strait (solo), maar heb niet het netwerk getest.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

test t eens met de gewone cable alleen. werkt t dan echt?
kdenk van niet, toch?
maar volgens mij zou t ook niet moeten kunnen met een combinatie,hoor, maar als ie bij je gewerkt heeft moet t kunnen dus :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 02:46 schreef Okyah het volgende:
test t eens met de gewone cable alleen. werkt t dan echt?
kdenk van niet, toch?
maar volgens mij zou t ook niet moeten kunnen met een combinatie,hoor, maar als ie bij je gewerkt heeft moet t kunnen dus :)
Precies, dat is nou juist het vreemde eraan: hij heeft het gedaan met de combinatie 20m-cross+10m-strait.
Daarom sta ik ook gewoon te kijken dat hij het niet meer doet op die manier, of door de 10m-cross ipv de 20m variant te gebruiken.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

is niet gewoon een vd crosscables kapot?
khad laatst bij mn router een kapot stuk utp-kable gekregen, maar dat wist ik dus niet, heb ik een dag zitten hannesen met de software, was t de kabel :D

maar t kan gewoon zijn dat je kabel stuk is, klinkt eigenlijk wel logisch dan toch?

maar welke doet t nou los?
de 10 of 20 meter?
de 10 he?
anders zou t geen probleem zijn

dus je 20 meter zou kapot zijn en de 10meter heb je verkeerd aan je strait aangesloten?
zoiets?

want stuk is die 10 niet, want die doet t los.
misschien is t een ander soort dan die 20?

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 02:50 schreef Okyah het volgende:
is niet gewoon een vd crosscables kapot?

[..]

maar welke doet t nou los?
de 10 of 20 meter?
de 10 he?
anders zou t geen probleem zijn
De 10m doet het inderdaad wel los, de 20m niet (ook niet tussen de laptop/desktop)

Tja, ik dacht dus ook dat de crosscable die ik had (20m) kapot was, en daarom had ik deze vervangen door een (was toch wel genoeg) 10m. Deze doet het wel, maar toch weer niet in combinatie met de strait :?

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

ok, kweet t :)

zowel je strait als je 20m cross zijn kapot? :)
lijkt de meest logische conclusie
want als er iets met je 20 m cross is en dan ook met die 10 meter en de strait, dat is een te groot toeval, toch? :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 02:58 schreef Okyah het volgende:
ok, kweet t :)

zowel je strait als je 20m cross zijn kapot? :)
lijkt de meest logische conclusie
Hmm..tja, lijkt inderdaad wel de meest logische conclusie.
En als jij zegt dat die niks hoort te doen met alleen een strait ertussen...ik pak ff de strait er weer bij, en leg em tussen de laptop en één van de desktops...

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

nja, dat is wat ik dacht, ik ben ook neit alwetend, maar why zou er anders crosscable zijn ;)

nee, maar dat is wat ik d8 maar try t maar, hoor :)
btw, ik ga wel zo naar bed, hoor, maar ik blijf wel even w88 op de uitslag :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 03:02 schreef Okyah het volgende:

[..]

nee, maar dat is wat ik d8 maar try t maar, hoor :)
btw, ik ga wel zo naar bed, hoor, maar ik blijf wel even w88 op de uitslag :)
Verbinding van desktop 1 met de laptop met alleen een strait-cable van 10m geeft geen problemen.....zal dus wel heel zijn.

Echt heel "grappig" dit :P

Ga maar snel slapen, bedankt voor de hulp (en zeker tijd) vannacht.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

heel vaag, ik dacht echt dat je voor peertopeer crosswired cable nodig had hoor, nja, grappig is t wel, nja, vaag vooral :)

veel succes, porbeer gewoon alle combinaties ofzo, maar waarom crosscable dan bestaat is me een raadsel :)

kzal morgen weer hier verschijnen om te kijken hoe t je afgegaan is, ga toch ook slapen en kijke er morgen naar, tis immers al laat :)
nja, succes ieg :)

edit: graag gedaan en trusten :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 11:40

morphje

let's all love lain

Leg eens die 2 stekkertjes van die 10 meter naast elkaar en vergelijk de kleurtjes.

Ik denk namelijk dat die 10 meter gewoon een cross is. Een computer kan alleen direct lullen met een cross. Als je dan vervolgens een cross verlengt met een cross zal het niet werken :)

Maar ik zou zeggen vergelijk die kleurtjes. Zijn ze hetzelfde (straight dus) dan heb jij een erg creatieve laptop ;)

Verwijderd

Volgens mij weet niemand in dit topic meer hoe de kaartjes nu aan elkaar worden gesloten.

Gebruik 1 cross kabel en als je dan toch per sé wilt verlengen en het werkt niet, meet de pinnen dan even door met een multimetertje en controleer of de uiteinden overeen komen met die van een cross kabel.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

ok, de kaartjes die hij wil gebruiken werken enkel met de 10m cross of de 10 meter gewoon,maar ze staan te ver uit elkaar.
En eerst werd er gedacht (door mij in elk geval) dat je voor communicatie tussen 2 pcs zonder hub/switch crosscable nodig was. Dit bleek dus niet zo te zijn.
Wie heeft hier de uiteindelijke oplossing voor ? :)
De 20 m cross los werkt dus niet, de gewone cable werkt wel, de 10 cross m werkt ook.

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Ja hoor! Een straight kabel werkt volgens hierboven staande post dus als link direct tussen twee NIC's? Schiet mij maar lek! |:(

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ja, ik dacht ook dat dat niet kon, maar de topicstarter heeft t gisterennacht geprobeerd en dat werkte.
Ik kan er ook niets aan doen, ik dacht ook t tegenovergestelde :)
maar ik zal je neit lek schieten, hoor :)

Quote/
Verbinding van desktop 1 met de laptop met alleen een strait-cable van 10m geeft geen problemen.....zal dus wel heel zijn.
/Unquote

Dit is dus gister getest en dat werkte, ik vond t ook vaag, maarja :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:29

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Simpel, die geteste 10m 'straight'-kabel MOET in dit geval stiekum toch een cross-cable zijn. Anders gaat het echt niet werken. Aangezien hij meldt dat het wel werkt, moet het een cross-kabel zijn. Check de pin-outs!

Klinkt hetzelfde als: "Ik heb mijn IDE-kabel ondersteboven in de connector van mijn HD gefrot, en hij doet het nog steeds", niet dus! :P

... en oranje! :P

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 12:36 schreef iNSaNe-oNe het volgende:
Simpel, die geteste 10m 'straight'-kabel MOET in dit geval stiekum toch een cross-cable zijn. Anders gaat het echt niet werken. Aangezien hij meldt dat het wel werkt, moet het een cross-kabel zijn. Check de pin-outs!

Klinkt hetzelfde als: "Ik heb mijn IDE-kabel ondersteboven in de connector van mijn HD gefrot, en hij doet het nog steeds", niet dus! :P
Checked, en het is zeker een strait. De andere twee zijn ook zeker weten allebei cross.

Verwijderd

Topicstarter
Enige wat ik eigenlijk nog niet geprobeerd heb is het verlengen van een cross met _nog_ een cross...zou eigenlijk niet moeten werken, maar ja, sinds er wel meerdere dingen gebeuren in deze thread....
Trying now

Verwijderd

Topicstarter
Onmogelijk! Dat werkt...ok, begin nu aan mezelf te twijfelen.
Heeft er iemand een linkje ofzo, of weet iemand het uit z'n hoofd welke kleuren er op een rijtje zitten bij een cross, en welke bij een strait?

Verwijderd

Topicstarter
Gulp.....ehmm...
Bedankt lui, en benoem me maar tot de n00b van de eeuw.
witte 20m is strait, en de 10m zwarte (dacht strait) is de cross.

Problem solved, en om iedereen die ik het zo ingewikkeld heb gemaakt:
Inderdaad doet ie niks met alleen de 20m erin (want das de strait :P)

|:( |:( |:(

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:29

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

LOL :D

Geeft niets, dit vergeet je nooooit meer. Tof dat je toch nog ff komt vertellen wat nu het geval was.

Netwerk ze! :P

... en oranje! :P

Pagina: 1