ik heb hier een tv staan en das zo'n een of ander goedkoop merk. Op deze tv zit geen scart aansluiting maar wel een witte en een rode tulp ingang. bij de witte staat video en de rode audio. ik heb hier wel eens een hi8 videocamera opaangesloten en dat werkte met beeld en geluid. maar nu is mijn vraag kan ik die witte tulp ingang gebruiken als composiet naar de composiet ingang van mijn videokaart!? of is het totaal iets anders?!
ik denk niet dat dit kan. volgens mij hebben tv's geen composiet uitgang. alleen een ingang.
en ten tweede hebben veel videokaarten geen composiet ingang. je hebt een kaart met een tv-tuner nodig. deze heeft meestal een coax ingang
ik weet dit niet zeker, vooral zeggen als je denkt dat dit niet klopt. heb dr niet zo veel verstand van.
en ten tweede hebben veel videokaarten geen composiet ingang. je hebt een kaart met een tv-tuner nodig. deze heeft meestal een coax ingang
ik weet dit niet zeker, vooral zeggen als je denkt dat dit niet klopt. heb dr niet zo veel verstand van.
ik neem aan dat het gaat om n composiet UITGANG op je vgakaartOp dinsdag 11 juni 2002 00:27 schreef chrissis het volgende:
ik heb hier een tv staan en das zo'n een of ander goedkoop merk. Op deze tv zit geen scart aansluiting maar wel een witte en een rode tulp ingang. bij de witte staat video en de rode audio. ik heb hier wel eens een hi8 videocamera opaangesloten en dat werkte met beeld en geluid. maar nu is mijn vraag kan ik die witte tulp ingang gebruiken als composiet naar de composiet ingang van mijn videokaart!? of is het totaal iets anders?!
welke videokaart is het
welke windows draai je
welke drivers
wat heb je al geprobeerd?
eerst kijken dan zeiken
edit: oeps 
sorry, ik las dat je _wel_ een scart aansluiting had
tis al laat he
sorry, ik las dat je _wel_ een scart aansluiting had
tis al laat he
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Nee, je zegt zelf al dat het een witte en een rode ingang is. Je kunt hem dus niet op je video-in aansluiten.
/edit het gaat dus om een UITGANG op je videokaart
Ja, dat kan. Ik weet niet waar de mensen hierboven het over hebben maar hier werkt het prima. Is het zelfde als de composiet ingang op een vcr. Kun je gewoon aansluiten volgens mij.
/edit het gaat dus om een UITGANG op je videokaart
Ja, dat kan. Ik weet niet waar de mensen hierboven het over hebben maar hier werkt het prima. Is het zelfde als de composiet ingang op een vcr. Kun je gewoon aansluiten volgens mij.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
nu ik je vraag nog een keer lees. zou je ook wat anders kunnen bedoelen.
wat wil je precies. wil je je pc beeld op je tv hebben? of wat je hierboven hebt neergezet: dus je tvbeeld op je tv?
wat wil je precies. wil je je pc beeld op je tv hebben? of wat je hierboven hebt neergezet: dus je tvbeeld op je tv?
oke idd het gaat om een composiet UITGANG op mijn videokaart en een INGANG op mijn tv.
het gaat om de abit siluro t400
windows 98
standaard drivers
ik heb gewoon ff met zo'n tulp stekker geprobeerd of ik ook beeld kreeg maar dat wou niet. ik heb het maar ff geprobeerd maar verder ook niet langer mee bezig geweest! maar ik dacht namelijk ik kreeg wel beeld met mijn video camera en er staat video bij. dus tya misschien wel een composiet INGANG
het gaat om de abit siluro t400
windows 98
standaard drivers
ik heb gewoon ff met zo'n tulp stekker geprobeerd of ik ook beeld kreeg maar dat wou niet. ik heb het maar ff geprobeerd maar verder ook niet langer mee bezig geweest! maar ik dacht namelijk ik kreeg wel beeld met mijn video camera en er staat video bij. dus tya misschien wel een composiet INGANG
Overal composiet aansluitingen (geen scart) en dan komt LuNaTiC met de tip om een scartblok te kopen 
Je tv heeft een composiet ingang? lijkt me dat je die wilt aansluiten op je composiet uitgang (niet de ingang) van je videokaart om zo pc-beeld op je tv te krijgen. gewoon een simpel tulp<->tulp kabeltje er tussen en klaar.
Of wil je je tv-beeld op je pc? dat gaat niet omdat je tv alleen ingangen heeft (zeg je zelf). Als je het tv-beeld uit je tv (naar je pc) wilt hebben heb je een [/b]uit[/b]gang op je tv nodig, het woord zegt het al.
Je tv heeft een composiet ingang? lijkt me dat je die wilt aansluiten op je composiet uitgang (niet de ingang) van je videokaart om zo pc-beeld op je tv te krijgen. gewoon een simpel tulp<->tulp kabeltje er tussen en klaar.
Of wil je je tv-beeld op je pc? dat gaat niet omdat je tv alleen ingangen heeft (zeg je zelf). Als je het tv-beeld uit je tv (naar je pc) wilt hebben heb je een [/b]uit[/b]gang op je tv nodig, het woord zegt het al.
NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty
oke, je wilt dus je pcbeeld op je tv
dat moet kunnen. tvkaart zal wel tv-out hebben
het is meestal niet een kwestie van stekker er in en kijken maar. waarschijnlijk kan je dit instellen op je bureablad.
een en ander kan je wel vinden in de tv-out faq.
ook kan je hier software voor gebruiken.
kijk eens bij http://www.tvtool.com
dat moet kunnen. tvkaart zal wel tv-out hebben
het is meestal niet een kwestie van stekker er in en kijken maar. waarschijnlijk kan je dit instellen op je bureablad.
een en ander kan je wel vinden in de tv-out faq.
ook kan je hier software voor gebruiken.
kijk eens bij http://www.tvtool.com
net even opgezocht... je videokaart heeft een tv-out geen in.
tulp-kabeltje er tussen en klaar, verder is het een software-probleem.
Wat je eens zou kunnen proberen is je monitor loskoppelen (alleen de tv aansluiten) en je PC aanzetten. Veel videokaarten schakelen automatisch over naar TV-out wanneer er geen monitor is gevonden maar wel een tv (of beamer
). Als jouw videokaart dat ook doet zie je je bios al op je TV langskomen, dan hoef je niet te wachten tot windows geladen is voordat je dat weet (je bent dan ook helemaal onafhankelijk van drivers/instellingen)
tulp-kabeltje er tussen en klaar, verder is het een software-probleem.
Wat je eens zou kunnen proberen is je monitor loskoppelen (alleen de tv aansluiten) en je PC aanzetten. Veel videokaarten schakelen automatisch over naar TV-out wanneer er geen monitor is gevonden maar wel een tv (of beamer
NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty
oke thnx everybody! ik zal morgen ff een wat lang tulp stekkertje halen! en dan eens ff wat gaan uitproberen! ach ja een tulp stekker van een paar meter is altijd goedkoper dan een svhs kabel
en dan hoef ik ook niet te kloten door het eerst via een videorecorder en een scartblokje te laten lopen!
als je toch alleen maar composiet-in op je tv hebt zou je met een s-video (s-vhs is een videoband) toch geen beter beeld halen.
En je haalt natuurlijk een lange kabel met normale tulp stekkertjes. Een tulp stekker van een paar meter bestaat niet
En je haalt natuurlijk een lange kabel met normale tulp stekkertjes. Een tulp stekker van een paar meter bestaat niet
ja dat bedoel ik roland! jeetje wat zijn jullie allemaal nog scherp zo op de vroege ochtend!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()