Snelheid met switched 100Mbit.

Pagina: 1
Acties:

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Ik heb 2 pc's via een Intel switch draaien op 100Mbit full-duplex, 1pc heeft een
3Com 905B de andere een Intel 100 Server adapter, je zou zegge alles merk dus dat gaat als een speer.

Nou niet dus, na wat te expirimenteren met wat drivers haalde ik een maximale snelheid tussen de pc's van 2.5MByte/s, dit met een ftp sessie.

Ik neem aan dat dit veel sneller moet kunnen. Theoretisch is 100Mbit zo'n 12.5MByte en dat heb ik het niet eens over full-duplex...

Is dit normaal??

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Ik haal met een 100/10 HUB en 2 3Com 3c905TX kaarten onder W2K iets van 6MB/s, dus hij moet toch wel meer dan 2,5 kunnen halen

*insert signature here

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 17:54

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

full duplex kan ik je direct wel uit je hoofd praten dat dat 200Mbit is, ja het is wel 200Mbit maar in beide richtingen tegelijk, je kan dus nooit een upstream of een downstream van 200Mbit hebben, wel een up en downstream tegelijk van 200Mbit.
Dus voor een beetje berekening van de snelheid moet je dus gewoon die 100MBit pakken en deze delen door ong 8 tot 10.

Voor de rest helaas ik weet zo niet wat het probleem kan zijn...

Verwijderd

Moet je het voor de gein is met IPX proberen.
Heb 8Mb doorvoer met IPX en 1,8 met TCP/IP.
Ligt hier aan stack van 3Com kaartje, stop ik er een Xircom kaartje in haal ik met TCP/IP 6,5 Mb

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

DPLuS

Dat probleem had ik ook, bleek dat mijn 3com kaartje kapot was!

Ik deed eerst over 650 MB over een 100 Mbit netwerkje: 14 minuten

Na vervanging: 2 minuten!!

Verwijderd

Ik weet niet hoor, maar volgens mij is 12.5MB/s wel een beetje heel erg veel....

Verwijderd

Oh, gaat lekker hier......

/me zag dus NIET dat er 100 stond....
/me dacht 10 te lezen.. =)

Verwijderd

Maar ligt het niet gewoon aan je hd. Ik weet niet wat dat er vooreen is maar als ik hier wat copieer dan heb ik ook meestal ongeveer 2.5 Mb/sec. En als je hd niet sneller is kun je dus ook nooit sneller via het netwerk copieren. Toch?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:07
Het zal wel aan windows liggen.
Moet je eens op dezelfde pc's linux of win nt zetten bijvoorbeeld, je snelheid is dan ineens 8 mbyte/s ofzo.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Tsjah...ik heb op een 100 mbit geswitched netwerk 3,5 a 4,5 mb/sec gehaald.

Op WAN was er ook een geswitched netwerk.
Maar ik zat toen op een 100 mbit hub...geen full duplex dus.
Ik haalde max 8 MB/sec :P

Je moet het zo zien: Full Duplex over 1 draad is langszamer als je alleen wilt download.

Stel je kabel heeft een bandbreedte van 4000 Hz. (dit is erg weinig maar ff als voorbeeld)

Je hebt dan 2000 Hz up en 2000 Hz downstream.
Gebruik je over diezelfde kabel half duplex heb je 4000 Hz down of Upstream.

Het ligt er maar net aan wat je wilt doen, en hoeveel datalijnen je hebt.

• Redje
Hmm er zit al schot in...
Ik had dus eerst op beide pc's Win98...
nu heb ik op 1 pc Win2k server geinstalleerd en de snelheid ging van 2.5MB naar 5MB/s :)
Al een flinke winst dus... ik denk niet als ik 2x Win2k heb dat ik dat 10MB/s haal ;)

Watvoor netwerkkaarten hebben jullie en welke driver??

• Gman
Ik heb een TP-Link 10/100 Mbit.

Komt bij Funprice vandaan.
Het is gewoon een Realtek kaartje.

Weet iemand of die Sitecom kaartjes goed zijn? 10/100 mbit voor maar 40-50 piek!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
zo'n intel dingetje..
geen idee wat of hoeveel (het kost) maar 'k had ff nik sliggen en me kabel kwam eraan dus maar gauw een intel 100Mbs 'geleent' van een vriend :)

Verwijderd

Hoe meet je dat, die snelheid?

Verwijderd

nou je neemt de grote van het bestand wat je kopieert en de tijd die je erover doet , ff delen en je hebt je antwoord , wiskunde a ...
:)

• Gman
Ach nee man!

Download asteblief DU-Meter...HET programa.

Waar te krijgen?

eeh tsjah ik weet niet eens waar ik 'm vandaan heb, maar je kan altijd mailen ;).

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:31
Tsja, mixen van merken NIC en switch met W9x is niet bepaald een goede combinatie.

Probeer eens de switch en de beide kaarten op 100Mbps en Full Duplex vast te zetten. Dit wil nog wel eens helpen.

En de 3C905's zijn een stuk sneller dan de Intel's. Dit was een uitkomst van een uitgebreide test in de (dacht ik) LAN Magazine tussen diverse NIC's

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je moet het zo zien: Full Duplex over 1 draad is langszamer als je alleen wilt download.[/quote]Full Duplex gaat per definitie niet over 1 draad... Bij Half Duplex worden de aderparen als 1 logische draad gezien, vergelijkbaar met Coax. Bij FD zijn Rx en Tx van elkaar gescheiden.

Hoe goed het werkt hangt nogal af van de NIC, de Switch, en de bijbehorende soft/firmware.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Redje
Wat betreft de snelheid enzo, alles staat vast op 100Mbit/Full duplex, auto staat overal uit.

En qua snelheid lijkt mij dat die Intel Server 100+ Pro gelijk/ of sneller is dat de 3Com 905B TX...

Ik nog wel ergens zo'n 905(zonder B) ligge zal dat wel ff testen :)

Verwijderd

<A Href="http://tucows.worldonline.nl/adnload/720_30265.html">DU meter</a> is idd een hele coole tool! Het is alleen geen freeware ;)
Pagina: 1