• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Vraag ik me al een tijdje af;
ik vind het ergens een min punt dat camera's maar 15 fps hebben met filmpjes.

Ik vind het vreemd dat ze niet even die 5 frames erbij kunnen doen; alsof dat zo'n super (extra) dure schakeling is?

Is het echt te duur, of is het een marketing iets?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Meestal is het filmen met een digicam een extra feature, en wordt als speledingetje beschouwd.. er wordt dus niet echt veel aandacht aan geschonken (denk ik)

Als je echt fatsoenlijk wil filmen dan moet je maar een digitale filmcamera kopen.. als ze dit in een digicam gaan frotten dan stampt de fabrikant z'n eigen poten onder hun lijf vandaan...

ik vind 15fps goed zat om een klein registratiefilmpje te maken... simpel maar doeltreffend..

Pvouput live

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

één deur verder...
OH->VB

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

koop een Fuji S602Zoom, VGA 30 FPS

• joep_k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 15:04

joep_k

......

ik zal nogeens zo'n filmpje plaatsen.
het is niet helemaal 100% vloeiend, maar het ziet er in ieder geval een stuk beter uit van 15fps.
Maar het zal inderdaad wel een stukje marketing zijn.

hmmm

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-03 12:44
Ik heb een Canon PS A40 met 20 fps op 320x240, en dat is heel behoorlijke kwaliteit, zeker als je het op een TV bekijkt.

Een Canon Digital Ixus V kan 640x480 aan bij 20fps. En voor dat soort filmpjes is 20fps voldoende.

• Mir
  • Niet online
Ja, maar het gaat mij erom of 15 fps eigenlijk ook genoeg is (en daarbij de vraag waarom ze het zo doen).

Kan er iemand een 15 fps filmpje posten of mailen?

• Stefke

• Mir
  • Niet online
ok dank je!
je ziet niet echt veel verschil :)

Great..

Btw; vette opnamen ;)
kreeg gister van een klasgenoot van me ook een video als example..

zat 'ie in sixflags in een rodel baan :D dan ben je pas een bikkel :Y)

• Stefke
Op dinsdag 11 juni 2002 14:08 schreef Mir het volgende:
ok dank je!
je ziet niet echt veel verschil :)
Nou...niet veel verschil? De 20 fps loopt toch wel een stuk soepeler dan die 15fps. Met andere woorden: de 20 fps loopt nét soepel, de 15fps loopt niet soepel genoeg, maar je hebt iig een indruk van hoe ze zijn :)

Overigens is mijn filmpje gemaakt met Canon Powershot A40

Verwijderd

Het is en blijft een fototoestel. Als je filmpjes wil maken
moet je een digitale VIDEOcamera kopen. Het is maar een optie niet meer niet minder.
Heb mijn FOTOtoestel al een jaar en heb die optie nog nooit gebruikt. Want ik heb hem om FOTO's te maken. voor filmpjes heb ik een Video camera.

Ze kunnen ze prima maken, maar is niet wat jij (lees ik wil) wil en wat de fabrikant wil. Zoals krypt al zegt poten en lijf verhaal.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Misschien heeft het wel ene klein beteje met marketing te maken maar ik denk dat het voornamelijk de bestandsgrootte en verwerking zijn.

Mijn camera kan 60 seconden op 15 fps filmen, dat zijn 900 frames. Op 20 fps zouden dit er 1200 zijn. Ik zou dus dan maar 45 seconden kunnen filmen voordat het buffer vol is.

Ik vind 15 fps trouwens wel handig, een lekker klein formaat voor korte internet filmpjes.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1