Men neme een ouwe pc van mijn maat met daarin een brakke Western digital HD (6,4 gig Caviar).
Men heeft een lege beurs door overmatig drankgebruik, waardoor de aanschaf van een nieuwe HD buiten de opties valt.
Owk, het zit zo, ik ben heel wat vreemde HDtjes tegen gekomen, maar deze is wel erg vreemd.
Om te beginnen duurt het ongeveer 45-60 min om de schijf van 6,4GB te formateren.
Hij leest of schrijft van sommige stukken ontzettend traag, maar heeft geen bad sectors, soms zo traag dat de computer denkt dat er geen verbinding meer is.
Waar gaat het hier fout
Hier ff een lijsie wat ik gecheckt heb.
- Ik heb hem op verschillende adapters geprobeert, ook op zo een van een oud P2 bord.
- Scandisk erover heen gegooit > geen fouten (alleen wel een halve dag verder)
- Master, Slave, Cable select, dat soort zooi dus...
- Verschillende kabels geprobeert.
- De harde schijf in verschillende standjes gezet
- De print ontladen.
Wie weet nog wat ik kan proberen?
BTW: weet iemand waar je een low level format utility kan downloaden voor deze schijf, ik heb die van WD geprobeert, maar die heeft er geen zin in
Men heeft een lege beurs door overmatig drankgebruik, waardoor de aanschaf van een nieuwe HD buiten de opties valt.
Owk, het zit zo, ik ben heel wat vreemde HDtjes tegen gekomen, maar deze is wel erg vreemd.
Om te beginnen duurt het ongeveer 45-60 min om de schijf van 6,4GB te formateren.
Hij leest of schrijft van sommige stukken ontzettend traag, maar heeft geen bad sectors, soms zo traag dat de computer denkt dat er geen verbinding meer is.
Waar gaat het hier fout
Hier ff een lijsie wat ik gecheckt heb.
- Ik heb hem op verschillende adapters geprobeert, ook op zo een van een oud P2 bord.
- Scandisk erover heen gegooit > geen fouten (alleen wel een halve dag verder)
- Master, Slave, Cable select, dat soort zooi dus...
- Verschillende kabels geprobeert.
- De harde schijf in verschillende standjes gezet
- De print ontladen.
Wie weet nog wat ik kan proberen?
BTW: weet iemand waar je een low level format utility kan downloaden voor deze schijf, ik heb die van WD geprobeert, maar die heeft er geen zin in