Toon posts:

Brakke WD HD nog te redden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Men neme een ouwe pc van mijn maat met daarin een brakke Western digital HD (6,4 gig Caviar).
Men heeft een lege beurs door overmatig drankgebruik, waardoor de aanschaf van een nieuwe HD buiten de opties valt.

Owk, het zit zo, ik ben heel wat vreemde HDtjes tegen gekomen, maar deze is wel erg vreemd.

Om te beginnen duurt het ongeveer 45-60 min om de schijf van 6,4GB te formateren.
Hij leest of schrijft van sommige stukken ontzettend traag, maar heeft geen bad sectors, soms zo traag dat de computer denkt dat er geen verbinding meer is.

Waar gaat het hier fout :?
Hier ff een lijsie wat ik gecheckt heb.

- Ik heb hem op verschillende adapters geprobeert, ook op zo een van een oud P2 bord.
- Scandisk erover heen gegooit > geen fouten (alleen wel een halve dag verder) ;)
- Master, Slave, Cable select, dat soort zooi dus...
- Verschillende kabels geprobeert.
- De harde schijf in verschillende standjes gezet :+
- De print ontladen.

Wie weet nog wat ik kan proberen?

BTW: weet iemand waar je een low level format utility kan downloaden voor deze schijf, ik heb die van WD geprobeert, maar die heeft er geen zin in :'(

Verwijderd

nou ikke denk dat die HD bijna aan het eind van zijn leven is hoor als die dat soort dingen gaat vertonen

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ook met de voeding gevarieerd? Heb zelf ook wel 'ns mot met een HD (niet uit een belangrijke bak ;)) die af en toe afslaat, dan weer een tijdje draait en dan weer afslaat (en toch weinig of geen corruption :)). Frot ik wat aan het prikdraadje of stop ik er een andere in, dan gaat het weer een tijdje goed... Kan dus een versleten powerconnectortje zijn, of een rot prikdraadje.

Maar de mededeling dat je schijf aan zijn laatste dagen/weken/maanden toe is lijkt me niet uit de lucht vallen.

edit:
dit geeft wel weer een hele nieuwe betekenis aan de kreet "drank maakt meer kapot dan je lief is" :P

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Khadgar
  • Laatst online: 01-06-2015
Wat dacht je ervan om de Western Digital DlgDiag tools gebruiken?
http://support.wdc.com/download/dlg/dlgdiag.zip

Weet je meteen ofdat je schijf (bijna) dood is of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 01:46 schreef Khadgar het volgende:
Wat dacht je ervan om de Western Digital DlgDiag tools gebruiken?
http://support.wdc.com/download/dlg/dlgdiag.zip

Weet je meteen ofdat je schijf (bijna) dood is of niet.
Deze had ik al gebruikt idd, maar dan zegt ie dat hij de schijf niet kan testen :(

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Als een nieuwe HD niet kan wordt het wellicht toch tijd om heeeel veel floppies te gaan verzamelen :P Het enige wat ik nog kan bedenken is dat je op een 486DX66 zit te testen, maar dat zal ook wel niet...

Death is probably on its way.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 15:07
nog garantie ?
rma proberen, ik had een 13.6 gig, germaatje

tjoptjop
nieuwe terug ;_)

PVoutput

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-04 21:04

Tjark

DON'T PANIC

als ie jonger is dan 3 jaar kun je op de WD site ergens de serial nr opgeven om te kijken of je nog garantie op dat ding hebt.
Dan toch ff proberen dat diagtooltje te downen en een errorcode eruit zien te vissen.
Dan HD en diag-form opsturen en in 2 weken heb je een nieuwe HD (met geluk ook nog een grotere)

*insert signature here

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 18:11

-Stef-

Slainthe!

Ik heb dat ook wel eens met een WD disk gehad in een vorige computer. Daar stonden GVD twee scipties op waarmee ik ben afgestudeerd maar daarna begaf hij het zodat ik ze niet meer kan back-uppen. Ik heb de computer (ouwe P-90 SCSSI server) nog steeds niet weggedaan omdat eens de tool gevonden wordt waarmee ik die twee Word bestandjes op diskette krijg.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Pagina: 1