micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Verwijderd
als ik zoiets wil zet ik meestal een script in m'n /etc/cron.1minute/ dat een textfile leest waarin door php een commando gezet is..Op maandag 10 juni 2002 23:05 schreef dawuss het volgende:
Ik draai PHP als user 'nobody' om problemen te voorkomen. Nou wil ik af en toe wat system commands als een andere user uitvoeren. Is daar een command voor?
zou je geen scriptje kunnen maken die een sticky bit heeft, vervolgens su'ed naar $1 (dus eerste parameter) en commando $2 (tweede parameter) uitvoerd?
(of is dit te perliaans)
(of is dit te perliaans)
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Dat lijkt me VRAGEN om problemen, want als PHP iets in dat bestandje kan zetten, kan een ander proces dat onder nobody draait, dat ook.Op maandag 10 juni 2002 23:37 schreef fladder het volgende:
als ik zoiets wil zet ik meestal een script in m'n /etc/cron.1minute/ dat een textfile leest waarin door php een commando gezet is..
Meer on topic: ik zou hiervoor sudo gebruiken. Je moet even investeren in het doorkrijgen van de configuratie, maar daarna kun je heel specifiek aangeven wie wat mag uitvoeren onder welke gebruiker.