[ASP] Form met multipart/form-result encoding type

Pagina: 1
Acties:

• MrCyber
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-05-2018
Hoi,

Om gebruik te kunnen maken van File-upload met FP 2002 Server Extensions is het noodzakelijk je form te submitten met een multipart/form-result encoding type. Het is hiermee onmogelijk geworden om dmv request.form de overige veldwaarden van het form te lezen.

Door gebruik te maken van wat trucs is het wel mogelijk, oa door gebruik te maken van een ASP component op de volgende pagina : http://www.asp101.com/articles/jacob/scriptupload.asp

Het probleem wat hiermee ontstaat is dat als je een multi-select dropbox hebt je alleen de laatst geselecteerde waarde kunt uitlezen.

Iemand enig idee hoe je met een multipart/form-result encoding type toch alle waardes van de andere velden kun uitlezen ?

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Wat versta je onder een multi-select dropbox?

Ik heb trouwens laatst ook met een file-upload component gewerkt en toen kon ik met dat component de form-variabelen uitlezen.

Dus
code:
1
MyUploader.Form("naam")

• MrCyber
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-05-2018
Op maandag 10 juni 2002 23:06 schreef robjanssen het volgende:
Wat versta je onder een multi-select dropbox?
Een <select size="x" name="whatever" multiple> in HTML.
Ik heb trouwens laatst ook met een file-upload component gewerkt en toen kon ik met dat component de form-variabelen uitlezen.

Dus
code:
1
MyUploader.Form("naam")
Dat heeft dit upload component ook, HELAAS bij een multi-select wordt alleen de laatst geselecteerde waarde teruggegeven.

Welke upload component gebruik jij ?

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:57
Op maandag 10 juni 2002 23:12 schreef MrCyber het volgende:

Welke upload component gebruik jij ?
ABCupload van WebSupergoo.com. een gratis supersnel upload script waar je onbeperkt meerdere variabelen kan meesturen, naast het bestand dat je stuurt.

chaozz.nl | RetroGameCouch

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Als ik even snel kijk dan moet het mogelijk zijn om de upload.asp (class definitie) aan te passen met de functionaliteit zoals jij die wil.
Snel uit de losse pols zou onderstaande dus moeten werken om de waarden (indien er meerdere values zijn bij een "inputnaam") komma-gescheiden terug te geven. Vervang hiervoor regel 89 uit upload.asp met:
code:
1
2
3
4
5
If Not mcolFormElem.Exists(LCase(sInputName)) Then 
  mcolFormElem.Add LCase(sInputName), CWideString(MidB(biData, nPosBegin, nPosEnd-nPosBegin))
Else
  mcolFormElem(LCase(sInputName)) = mcolFormElem(LCase(sInputName)) & ", " & CWideString(MidB(biData, nPosBegin, nPosEnd-nPosBegin))
End If

Als je iets anders wil dan kan je dat op deze plek dus zelf aanpassen.

p.s. dus niet getest; het gaat maar om het idee.

Today's subliminal thought is: