[WIN2KAS] RRAS met ISA Server kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• ArthurBorsboom
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 16:29
Ik heb nu een Win2kAS server draaien (werkgroep) met RRAS om de MxStream verbinding te verdelen voor de clients. Dit werkt correct. DHCP draait correct, DNS draait correct.

Ik wil met de ISA Server de volgende drie dingen realiseren: Firewall, Transparante proxyserver en bandbreedtebeheer.

Nu heb ik eerder ISA Server eventjes geprobeerd te installeren, maar ik had het idee dat die niet graag samenwerkt met RRAS. Ik kreeg internet niet zo vlot aan de praat. :(

Kan de ISA Server niet "inhaken" op RRAS? Of moet ik de verbinding verwijderen bij RRAS en instellen in de ISA Server? :?

en JA ik heb de search gebruikt
SVP alleen serieuze antwoorden.

Plannen is voor loosers

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-08 00:24

Kama

Aritifical Intelligenticus

ISA verdeelt het internet over je clients, dus in principe heb je RRAS daar niet meer voor nodig.

Als ISA niet lekker wil werken op de clients kan het helpen om de isa client te installeren op je clients. Staat op de \\Server\mspclient

Niels

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ISA server installeer je ook niet zomaar even, hier komt wel even iets meer bij kijken (ook kwa security enzo)

RRAS kun je beter uitzetten dit heb je met isa server niet meer nodig, ISA server zelf zal de data ophalen voor de clients (proxy) of desnoods als router fungeren, (transparant),

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

ISA in combinatie mer Routing and remote Access (RRAS) is ABSOLUUT UIT DEN BOZE!!!!! Nooit doen dus beste mensen! ISA heeft zijn eigen manier van routeren en daar heb je RRAS niet voor nodig.

Verder hoeft het installeren van een ISA server helemaal niet zo moeilijk te zijn als je je maar even voorbereid en een plannetje maakt. Kijk even op www.isaserver.org -> learning zone voor handige tips. Mij is het ook gelukt.