imode en cookies?

Pagina: 1
Acties:

• KlaasB
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07-2024
Kun je op een imode toestel een cookie zetten?
Ik heb zelf niet zo'n ding, maar moet er wel een site voor bouwen (doe ik dus met een emulator). Nou wilde ik een poll maken (ik combineer chtml en php) en wil dus een cookie zetten, om aan te geven dat iemand al gestemd heeft, maar ja, ondersteunde en i-mode toestel dat???

It's not a bug, it's a feature

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:52

Tim Schuhmacher

abasios

kan dit helpen?
[topic=471657/1/25]

• KlaasB
Nope, dat is de handleiding voor cHTML, de imode opmaaktaal.
Net zoals je met standaard html geen cookies kan zetten, kan dat met chtml ook niet.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

i-mode-devices kennen geen cookie-mogelijkheden,
de oplossing is om een server-side cookie te gebruiken.

voor i-mode 3.0 is er hierbij een mogelijkheid om het device hiervoor ook een eigen terminal ID te laten opgeven: zoek hiervoor naar de UTN-attribute in de FORM tag:

de id is iets als:
DoCoMo/1.0/D503i/c10/serNMAIA000001

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• KlaasB
Dat imode geen cookies ondersteund, ben ik ook net achter gekomen (kreeg ff een toestel te leen).
Server side cookies? Leg uit.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op dinsdag 11 juni 2002 09:56 schreef KlaasB het volgende:
Dat imode geen cookies ondersteund, ben ik ook net achter gekomen (kreeg ff een toestel te leen).
sessions?

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op dinsdag 11 juni 2002 09:56 schreef KlaasB het volgende:
als een UA geen cookies ondersteund, dien je de gegevens die je normaal in een cookie wilt opslaan, nu serverside op te slaan.

hiervoor heb je dus wel een identifier nodig, een session-ID daarvoor gebruiken is een mogelijkheid of anders de UTN.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• KlaasB
Okay, dus ik kan wel sessions gebruiken van php?
Handig voor eventuele logins, maar voor een poll natuurlijk minder. Kijk je de volgende dag weer, kun je ook weer stemmen (niet dat dit het einde van de wereld is, maar toch..)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op dinsdag 11 juni 2002 10:41 schreef KlaasB het volgende:
Handig voor eventuele logins, maar voor een poll natuurlijk minder. Kijk je de volgende dag weer, kun je ook weer stemmen (niet dat dit het einde van de wereld is, maar toch..)
sessions in combinatie met IP-logging?

of username/password login?

er zijn wel wat dingen te bedenken ;) Een cookie kun je ook zo wegmieteren dus beveiliging is dat iig niet.

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op dinsdag 11 juni 2002 10:41 schreef KlaasB het volgende:
zoek op php.net even op hoe die standaard sessions-optie van php werkt, als dat met een cookie werkt om de ID op te slaan (wat ik eigenlijk vermoed) is het dus wenselijk om alsnog een extra oplossing te bedenken: je moet dan gewoon het sessionID in ieder request meesturen en dus bij het writen van iedere link deze includen

Pagina: 1