Op woensdag 12 juni 2002 15:11 schreef klaasbram het volgende:
Mijn idee:
Zorg er voor dat je een constante geluidstoon hebt die boven dat van je kast uit komt en dan het anti geluid er tegen aan.
Waarschijnlijk werkt dit niet omdat je precies het geluid van je pc denk ik overhoud.

Maar als je een speakertje in je kast hebt (of er vlak achter bij de voeding dan moet het toch wel mogelijk wezen omdat het ook bij auto geimplementeerd kan worden en die maken niet constant haast hetzelfde geluid. (ja ik kijk wel eens (lees vroeger keek ik) discovery)
Ik snap dat van die constante geluidstoon niet helemaal. Bedoel je nu dat je die zelf moet genereren (lijkt me onzin), of dat je moet zorgen dat het geproduceerde geluid zo constant mogelijk is (lijkt me alles behalve onzin).
Voor zover ik weet werkt het principe van anti-geluid heel simpel:
stap 1: een geluidsbron produceert geluid.
stap 2: een microfoon vangt dit geluid op en stuurt het door naar een versterker.
stap 3: in de versterker wordt het geluid versterkt en de fase van het geluidssignaal aangepast aan de positionering van de speakers (monitoren) en de locatie van de bron.
stap 4: het aangepaste geluidssignaal wordt door de speakers 'tegen' het oorspronkelijke geluid in weergegeven, met als gevolg (gedeeltelijke) uitdoving van het geluid.
Dit is natuurlijk wel iets simpeler dan het in de praktijk gaat (helemaal als het signaal digitaal wordt verwerkt, wat betere resultaten kan opleveren), maar schematisch wel correct volgens mij. Ik zie dus zo één, twee, drie niet wat het produceren van een constante toon daarmee te maken heeft.