[W2K] Vastloper tijdens install...ntoskrnl.exe

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:51
Ik heb windows 98 se hier geinstalleerd, maar wil nu ook win2k prof er op draaien. Dus ik een mooie partitie aanmaken met fat32 (ik wil win2k op fat32).

Daarna ga in dos opstarten vanaf cdrom. De installatie verloopt goed: ik geef aan dat ie op d: moet installeren. Bestanden worden netjes gekopiërd tot aan de 100%, daarna zegt ie: "de computer wordt opnieuw opgestart". Dan verschijnt er een rood tijdbalkje in het beeld met daarin de tijd totdat hij reboot. Hij blijft echter op de helft hangen.

Dus ik handmatig opnieuw rebooten, en zie een net os keuze menu. Ik kies voor windows 2000 proffesionel, en krijg vrijwel direct de melding dat (ik geloof) ntoskrnl.exe niet goed is of dat het bestand niet gevonden is!
Heeft iemand een idee waardoor dit komt of hoe het op te lossen is? :?

overigens, m`n d schijf ziet er zo uit nu (vanuit windows 98se): Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/ton.derouw/win2k2.jpg
in totaal 242 mb in gebruik (is dat normaal?)

• marteltor
kan een modje de titel ff changen naar ntoskrnl.exe :D

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
En als je nogmaals een installatie probeert uit te voeren heb je hetzelfde probleem?
De CD die je gebruikt werkt wel goed op andere computers?

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op dinsdag 11 juni 2002 16:46 schreef marteltor het volgende:
kan een modje de titel ff changen naar ntoskrnl.exe :D
Zo :*

:P

• marteltor
Op dinsdag 11 juni 2002 21:12 schreef rAcEr het volgende:
En als je nogmaals een installatie probeert uit te voeren heb je hetzelfde probleem?
De CD die je gebruikt werkt wel goed op andere computers?
Ja, de cd is goed. Ik heb het nog eens geprobeerd vanuit update van win98: dan blijft ie hangen als ie windows in komt. Dus weer een format c: en toen bleef ie hangen als je het scherm: Windows 2000 proffesional ziet staan met onderin zo een blauw balkje. Voordat er 1 stipje komt duurt het al een minuut, terwijl m`n pc toch redelijk snel is (1.4 ghz, 512 mb ram). Daarna blijft ie ongeveer op de helft hangen. :(

• bolke
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Er klopt waarschijnlijk iets niet in de BOOT.INI op de C:\ in de root.

Op google kan je hierop heel veel vinden. Ik heb niet zo veel tijd/zin om het helemaal uit te hier.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Probeer eens een install vanaf de cd ipv uit win98 het is mij ook al te vaak gebeurt dat een update niet werkt, maar een volledige install wel. dan staat nog steeds je 98 er op als dual boot... en anders.. zoals hier boven.. googlen

• marteltor
Op donderdag 13 juni 2002 10:30 schreef Damusic2me het volgende:
Probeer eens een install vanaf de cd ipv uit win98 het is mij ook al te vaak gebeurt dat een update niet werkt, maar een volledige install wel. dan staat nog steeds je 98 er op als dual boot... en anders.. zoals hier boven.. googlen
allebei al meerdere keren geprobeerd. Ik heb echt al vele malen geprobeerd om te herinstallen, windows xp slaat helemaal vast :{ Dat van die boot.ini lijkt me wel wat raar hoor :{

• InSPiRE
  • Laatst online: 21-03 20:19
Op zaterdag 15 juni 2002 05:34 schreef marteltor het volgende:
...
woeii, de tijd gaat snel wanneer je het naar je zin hebt :o

Verwijderd

Als ik je verhaal zo lees, lijkt het alsof er een verkeerde partitieverwijzing in de boot.ini staat. waarschijnlijk wordt verwezen naar partitie 0 (je c: schijf) terwijl hij 1 moet hebben (de D: schijf).

Beetje tricky is namelijk dat windows NT (waarop 2000 gebaseerd is) begint met partitie 0 in plaats van logischerwijs met 1.

Meer informatie vind je (uiteraard) op technet van Microsoft zelf. (U weet wel, dat bedrijf dat de hele handel maakte, en er misschien ook wel een beetje verstand van heeft :P ) www.technet.com.

Hierin staan ook een aantal andere mogelijke oplossingen beschreven.
Ik vermoed dat de volgende url de oplossing biedt:
http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q124550

Succes ermee!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

je mist diverse programma's in je 2000, maar dat moet geen reden zijn voor ntosknrl-meldingen tijdens de boot.
Als het goed is, krijg je de nt-melding in een blauw scherm, waar ook een code in staat (5x een serie van cijfers en letters). Schrijf die op, en zoek daarmee op microsoft technet. Zal effe zoeken naar een speld in een hooiberg, maar zo heb ik veel problemen op kunnen lossen

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 06:52 schreef Nitroglycerine het volgende:
Schrijf die op, en zoek daarmee op microsoft technet. Zal effe zoeken naar een speld in een hooiberg, maar zo heb ik veel problemen op kunnen lossen
Wat staat er nou in de vorige post Nitroglycerine? Geloof dat ik al had getikt dat zoeken op Technet wel eens handig is. Als je alleen maar een beetje kunt kopieren kun je het posten ook wel laten?!

edit:
tikfout

• vyruz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07-2018

vyruz

ik heb geen ondertitel :P

probeer eens ander geheugen, klink raar maar werkt bij mij altijd als ik dit probleem heb.

Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum

• marteltor
Op vrijdag 14 juni 2002 06:52 schreef Nitroglycerine het volgende:
je mist diverse programma's in je 2000, maar dat moet geen reden zijn voor ntosknrl-meldingen tijdens de boot.
Als het goed is, krijg je de nt-melding in een blauw scherm, waar ook een code in staat (5x een serie van cijfers en letters). Schrijf die op, en zoek daarmee op microsoft technet. Zal effe zoeken naar een speld in een hooiberg, maar zo heb ik veel problemen op kunnen lossen
ik krijg alleen een zwart scherm met die melding. Maar ik zal eens op technet kijken.

ps. hebben jullie ook dat mijn vorige post op de 15e was, terwijl de posts daarna op de 13e waren? :?
Pagina: 1