Als je bij KPN je beltegoed wilt opwaarderen, moet je het 15 cijferige nummer intoetsen dat onder de kraslaag zit. Als ik een zomaar een 15 cijferig nummer intoets, werkt het nooit. Hoe kan dit? KPN kan toch niet controleren of het nummer dat jij intoetst, echt onder de kraslaag staat, of dat je het zomaar verzint:? Of praat ik nu onzin:)
Je praat onzin.
-Het nummer is zoals zoveel codes gecodeerd volgens een bepaald algoritme
-Alleen door de dealer geactiveerde telefoonkaarten kunnen geaccepteerd worden door het nummersysteem.
-Eenmaal uitgegeven nummers zijn voorlopig niet meer geldig.
Kleine kans dus.
-Het nummer is zoals zoveel codes gecodeerd volgens een bepaald algoritme
-Alleen door de dealer geactiveerde telefoonkaarten kunnen geaccepteerd worden door het nummersysteem.
-Eenmaal uitgegeven nummers zijn voorlopig niet meer geldig.
Kleine kans dus.
simpeler bekeken:
15 cijfers, dat zijn 1.000.000.000.000.000 verschillende mogenlijkheden.
Er zijn 'iets' minder kaarten te koop denk ik, dus is de kans dat jij de goede code eruit haalt niet groot.
Er zijn 'iets' minder kaarten te koop denk ik, dus is de kans dat jij de goede code eruit haalt niet groot.
Snow is only frozen water
Er zit ook een beperking in het aantal keren dat je een niet-bestaande code kan invoeren. Je mag dus een paar keer per ongeluk de code verkeerd invoeren, maar na 3 (?) keer wordt de mogelijkheid tot opwaarderen geblokkeerd en mag je de klantenservice van je provider gaan uitleggen waarom je de verkeerde code hebt gebruikt voordat je het opnieuw kan proberen.
Stel dat je nu wel heel toevallig een werkende code te pakken hebt, dan dupeer je wel de persoon die de kaart met die code heeft gekocht. Die persoon stuurt zijn kaart met een briefje naar de provider omdat 'hij het niet doet', dan blijkt dat jij de code die op die kaart hebt gebruikt, na twee keer een verkeerde code te hebben ingevoerd. Het wordt voor jou dan wel heel lastig om te bewijzen dat je de code echt van een kaart hebt afgelezen...
Stel dat je nu wel heel toevallig een werkende code te pakken hebt, dan dupeer je wel de persoon die de kaart met die code heeft gekocht. Die persoon stuurt zijn kaart met een briefje naar de provider omdat 'hij het niet doet', dan blijkt dat jij de code die op die kaart hebt gebruikt, na twee keer een verkeerde code te hebben ingevoerd. Het wordt voor jou dan wel heel lastig om te bewijzen dat je de code echt van een kaart hebt afgelezen...
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
De eerste 5 a 6 getallen zijn hetzelfde dus scheelt dat weerOp maandag 10 juni 2002 22:01 schreef Wally-S het volgende:
simpeler bekeken:
tja misschien is dat niet bij elke kaart zo.Op maandag 10 juni 2002 22:34 schreef buiter het volgende:
[..]
De eerste 5 a 6 getallen zijn hetzelfde dus scheelt dat weer
De mogelijkheid tot opwaarderen wordt volgens mij niet geblokkeerd, want nadat je 3x het "verkeerde" getal intoetst, kun je gewoon weer bellen en opnieuw proberen.
Maar als er een codering inzit, moet die gecombineerd zijn met de streepjescode op de kaart, want dat is het enige dat wordt gescand op de kassa.
Maar als er een codering inzit, moet die gecombineerd zijn met de streepjescode op de kaart, want dat is het enige dat wordt gescand op de kassa.
Ja vat m niet helemaal, die codes worden vooraf door de KPN gegenereerd, dr hoeft helemaal geen verband te zijn tussen de streepjescode en het nummer omdat de KPN precies weet welke nummers er aan winkels verkocht zijn, en welke daarvan reeds gebruikt zijn.Op dinsdag 11 juni 2002 20:32 schreef Notehouteladekast het volgende:
De mogelijkheid tot opwaarderen wordt volgens mij niet geblokkeerd, want nadat je 3x het "verkeerde" getal intoetst, kun je gewoon weer bellen en opnieuw proberen.
Ik heb het niet over een gebruikt nummer opnieuw proberen, maar over zomaar een nummer uitproberen. Zit toch een verschil in
Idd, een paar triljard mogelijkheidenOp dinsdag 11 juni 2002 21:58 schreef Notehouteladekast het volgende:
Ik heb het niet over een gebruikt nummer opnieuw proberen, maar over zomaar een nummer uitproberen. Zit toch een verschil in
Volgens mij worden codes pas geactiveerd als ze bij de winkel zijn aangekomen. Ik heb gehoord dat de winkel dan moet doorgeven dat een pakket met een bepaalde code goed binnen is gekomen en vervolgens worden de codes van de kaarten in dat pakket geactiveerd, zo blijven er maar weinig codes over om even te proberen.
Pagina: 1