Toon posts:

Center-speaker OP of ONDER de TV

Pagina: 1
Acties:
  • 461 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er over te denken om 5 dezelfde speakers te kopen, omdat ik optimaal van SACD wil kunnen genieten.
Waarschijnlijk allemaal "boekeplankspeakers".
Nu gaat het me dus om het plaatsen van de centerspeaker. Omdat dit geen platte, maar een hogere speaker wordt zit ik te twijfelen of ik niet een echte centerspeaker moet kopen.
Maar wat is het beste boven of onder de TV.
De TV staat precies op ooghoogte als ik op de bank zit. Dat wil ik dus ook zo houden.

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 08:51

cruncher

wanna crunch someone?

Ik heb hem boven de tv, klinkt zeer mooi moet ik zeggen.. maar ik heb geen "boekenplank" speakers....

can you read my mind?

Verwijderd

ik heb em boven me "tv" lees monitor staan. gaat prima en me KEF Q1 zijn magnetisch afgeschermd ook de normale speakers dus das echt ideaal. allemaal normale speakers btw, geen speciale center speaker..

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:58

DaRoot

Some say...

Je moet hem daar neer zetten vanwaar jij hem het mooist vind klinken. Dit is denk ik voornamelijk een kwestie van persoonlijke smaak.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Ik heb zelf m'n center bovenop de tv liggen. Ik denk dat het overigens niet veel uit maakt of je hem boven of onder hebt liggen. Gewoon effe kijken wat jij het best vind klinken.
Let er in ieder geval op dat je center of wat voor een box je ook neemt voor op of onder je tv magnetisch afgeschermd is.

Verwijderd

In de regel moet men een centerspeaker op, onder of naast de televisie plaatsen, dit ivm met de stemmen.
Het maakt niet uit, maar zorg wel voor een magnetisch afgeschermde. Dit ivm met kleurvlekken die je in de beeldbuis kan krijgen.

Verwijderd

Ligt een beetje aan je opstelling.
Trouwens speaker meteen op je TV leggen is niet echt ideaal. Door die plastic behuizing verandert de klank van je speaker soms behoorlijk :/

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 21:39 schreef DaRoot het volgende:
Je moet hem daar neer zetten vanwaar jij hem het mooist vind klinken. Dit is denk ik voornamelijk een kwestie van persoonlijke smaak.
Die speakers moet ik nog kopen, dus ik weet niet wat bij mij beter klinkt, en in de winkel is de opstelling altijd anders.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 21:37 schreef neographikal het volgende:
ik heb em boven me "tv" lees monitor staan. gaat prima en me KEF Q1 zijn magnetisch afgeschermd ook de normale speakers dus das echt ideaal. allemaal normale speakers btw, geen speciale center speaker..
heb je ook het verschil gehoord tussen de Q1 en de center-variant daarop?

Verwijderd

het speelt niet echt een rol ...
maar probeer hem op oor-hoogte te krijgen
of als hij onder de tv ligt , kantel hem iets naar boven toe

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

Op maandag 10 juni 2002 22:22 schreef Anthrax het volgende:
het speelt niet echt een rol ...
maar probeer hem op oor-hoogte te krijgen
of als hij onder de tv ligt , kantel hem iets naar boven toe
idd, boven of onder maakt niet zoveel uit, gewoon zorgen dat ie op oor hoogte uitkomt

My Discogs

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

heb je ook al enig idee welke speaker je wil kopen? je zou bijvoorbeeld ook 5keer een LCR600s3 van B&W kunnen halen, die is wel 'plat'.

Boven of onder je TV moet je gewoon beluisteren. Ik heb 'm onder m'n TV liggen omdat ik dat esthetisch verantwoorder vind en het prima klinkt nu :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

idd gewoon luisteren, en boven kun je hem misschien meer draaien zodat hij op je oren gericht is?

你还记得吗 记忆的炎夏

Verwijderd

Ik heb mijn center onder het kastje waar m'n tv & video's op staan. Ik vind zo'n bak boven op de tv geen gezicht en ik denk ook dat de vloer een betere ondergrond is ivm resonanties. Om de speaker wat te richten heb ik 2 spikes aan de voorkant gezet zodat de speaker naar boven gericht is.

Ik denk wel dat het iets mooier is als het geluid direct uit de richting komt waar je naar zit te kijken, maar ik ben hier inmiddels aan gewend ik vind dit een prima compromis. Zoals andere ook al zeggen is het een kwestie van proberen. Waar je idd ook rekening mee moet houden is dat gewone boekenplank speakers vaak niet magnetisch afgeschermd zijn. Een center is dit wel.
Pagina: 1