Seagate Cheetah X15

Pagina: 1
Acties:

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Allo,
Ik wil mijn nieuwe systeem gereed maken voor gebruik en a.s zaterdag hopelijk een nieuwe voeding.Maar ik kon het nu ook niet laten en heb de voeding uit een andere kast getrokken
om te kijken of het nieuwe systeempje wil draaien op een Abit BE6 II rev1.1
verders een mitsumi floppy drive een Ultra plex cd-rom een seagate cheetah X15 en een Adaptec SCSI adapter 29160N Intel 700Mhz CPU
128MB geheugen.
ik heb alles netjes aangesloten en de prik erop gezet.Ik vindt wel dat de X15 een rommelig geluid maakt is dit normaal?

Via f-disk een partitie aangemaakt middels de win98 opstartflop.Daarna geformateerd en
getracht windows erop te zetten.Dan kom ik op het volgende probleem hij kan geen cd-rom driver laden of vinden.Wie kan mij een beetje richting geven hoe ik het spul netjes aan de praat kan krijgen.Het BIOS softmenu III is voor mij ook nieuw en dit is het enige wat ik erin heb gedaan is de juist FSB ingesteld en al die IDE bussen uitgeschakeld.En als eerste boot gekozen voor floppy tweede boot SCSI derde HDD.En vierde op Enebled.De X15 staat op ID-0 de cdrom op ID-3 De host adapter op ID-7.Alles op Default eigenlijk.Ik ga er zaterdag mee verder ik hoop dat er tweakers zijn die moi een beetje support willen geven zodat ik a.s zaterdag die info goed kan gebruiken.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:06
Je moet in je SCSI BIOS Boot from CDROM aanzetten, dan stop je je Win98/WinME CD-tje erin en dan moet hij daarvan booten...

• Macaco
Tijden het opstarten kan ik op een gegeven moment via ctrl+A in het SCSI bios komen ik heb wel effe gekeken maar weet niet meer of dat booten van cd-rom aan staat.Wat wel gebeurde is zodra ik de win98 cd erin heb zitten komt ie met een schermpje waarin je kunt kiezen boot van harddisk of boot van cd-rom.Ik heb ze allebij geprobeerd maar het mocht niet lukken.stuitte weer op die rotte cd-rom driver.

Oh ja ik heb ook het controlle lampje van de harddisk aangesloten op het mobo maar branden doet ie niet.

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

het lampje moet op de hd niet op het mb
Het mb geeft de IDE knalen weer en die doen niet zo veel met SCSI :)

Als het goed is krijg je bij het booten een lijstje van je SCSI kaart met wat er allemaal aan hangt. En wat voor SCSI connectie dat ze hebben

Hij zou het gewoon moeten doen als je van af de cd rom start en dan gewoon de setup draait

= TheGrimReaper op tweakers

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 04:45

Stefano

Ondertitel Not Found

Newbie,

Ik denk dat de standaard SCSI drivers van Win98 die aanwezig zijn op de bootflop en CD niet voldoen voor jouw SCSI monsterkaart. Hij gaat immers pas fout als je boot vanaf CD. Probeer eens een bootflop te maken met de juiste Adpatec drivers en vervolgens de setup vanaf CD te draaien. Misschien werkt een bootflop van Me overigens wel.

Suc6

• Macaco
Inderdaad dat vermoede ik al.Als ik nou op die schijf kijkt kan ik aan de voorkant jumpers zetten en een daarvan is voor een led.Maar aan de achterkant van de HD zitten ook pinnetjes alleen daar krijg ik het stekkertje van de hd led er niet op.Maar volgens mij kan je ook harddisk ledje op de SCSI controller aansluiten.Maar daar staat weer niks over in de beschrijving.

Even over het booten op gegeven moment krijg ik inderdaad een heel kort lijstje met de SCSI devices in dit geval de HD en CD-rom en dan geeft ie ook wel ID ze hebben,dat is dus goed neem ik aan.

Ik zou ook graag willen weten waar ik op moet letten in het BIOS menu van het Abit bord.Dat softmenu III is voor mij weer nieuw
en daar staan volgens mij veel meer opties in als van het Asus bordje wat ik nu heb draaien.Ik houd natuurlijk ook het boekje erbij om te kijken wat het allemaal is ,maarja soms dan begrijp ik het niet helemaal vandaar deze vraag. :)

• Macaco
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 oktober 2000 15:49 schreef Stefano het volgende:
Newbie,

Ik denk dat de standaard SCSI drivers van Win98 die aanwezig zijn op de bootflop en CD niet voldoen voor jouw SCSI monsterkaart. Hij gaat immers pas fout als je boot vanaf CD. Probeer eens een bootflop te maken met de juiste Adpatec drivers en vervolgens de setup vanaf CD te draaien. Misschien werkt een bootflop van Me overigens wel.

Suc6[/quote]Stefano ,

Dat zou wel eens het geval kunnen zijn,ik maak gewoon even een windowsME opstartflop en kijk of dat ie werkt maar ik wil wel windows 98SE eigenlijk op mijn nieuwe schijf hebben. Voorlopig dan totdat alles naarbehoren werkt.
Ik zal ook eens op de site van Adaptec rond kijken of daar wat staat.

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 12:23
hi NEWBIE, ik zit met precies hetzelfde probleem als jij. dit is mijn config:

AMD Duron 700 MHz
192 MB RAM
Abit KT7-RAID
Adaptec 19160-controller
Quantum Atlas V

ik heb de .sys-bestanden uit de dos-dir van de adaptec driver-disk naar m'n win98-bootdisk gekopieerd, maar dat haalde niks uit. ben nu aan het low-level formatten, misschien dat het daarna wel werkt (hij heeft eerst op een UW controller gezeten, adaptec adviseerde mij om de hd te low-levellen).

ik hoop dat we er allebei uitkomen!

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• Macaco
Zo zitten we allebei in het zelfde schuitje.

Wat ik wel heb gedaan is op de site van Adaptec de Ultra160 dos.exe gepakt,maar ik weet nog niet of die het doen want ik ga morgen als ik de nieuwe voeding heb met de nieuwe pc verder.

En ja lowlevelen ik zou me god niet weten hoe ik dat zou moeten doen.Maar volgens mij is dat toch al in de fabriek gebeurd?
Is toch een riskante handeling dat Lowlevel formating?

• Macaco
Ik ben er nog steeds niet uit en het lukt gewoonweg niet om Windows second edition te installeren op boven genoemde config.Zelfs op de adaptec site is hierover niks te vinden.Ik weet de site niet meer waar je allerlei bestanden kunt downloaden om een goed werkende opstartflop in elkaar te flansen,zodat ik Windows98Se normaal kan installen.Als iemand wat weet om mij uit de brand te helpen graag :)

• Macaco
Op maandag 25 december 2000 16:56 schreef BackSlash32 het volgende:
http://www.bootdisk.com/
Juist ja die link was ik nou kwijt mijn dank is super BackSlash32.
Nou maar hopen dat ik wat kan vinden om die opstartflop werkend te krijgen.
Zo nou gaat ik mij eerst volvreten :)
Pagina: 1