Toon posts:

[3dsmax] Hoe kan ik dit maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een paar x geprobeerd het volgende na te maken > Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/eelco.wiersma/brazil.jpg, het lukt me echter niet, die figuur lukt me wel, alleen die ronde rand + de belichting lukt me niet..
weet iemand een tut voor het zelfde effect, of weet iemand toevallig zelf hoe het moet??????

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 14:50

Copyman

Dode muis

Dit is puur material werk. :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 10 juni 2002 21:49 schreef Copyman het volgende:
Dit is puur material werk. :)
Die ronde randjes?? :?

Dacht het niet.. das gewoon een simpel figuur met een Meshsmooth-modifier eroverheen volgens mij.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Topicstarter
puur materiaal werkt, tsja dat heb ik ook wel door :/, maar zo kom ik niks verder...

ik zal die meshsmooth es ff proberen, thanks

Verwijderd

Lijkt meer op een camferbox maar goed en dan een goede mat.

Verwijderd

Topicstarter
het wil nie echt, het hele figuur word gesmooth, maar niet de randen :S

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op maandag 10 juni 2002 22:05 schreef _Graphix het volgende:
puur materiaal werkt, tsja dat heb ik ook wel door :/, maar zo kom ik niks verder...

ik zal die meshsmooth es ff proberen, thanks
gaat niet lukken ben ik bang doe het eens zo:
code:
1
2
3
4
___
| |
| |___
|____|

dat dus in splines
dan extrude je dat zonder segments

als het goed is heb je dan de vorm zonder zachte randen
vervolges doe je hem converten naar een editeble mesh
en dan selecteer je alle edges die je wil afronden.
doe dan bij chamfer een bepaalde waarde invoeren todat het goed is, eventueel doe je 2x een kleine waarde, dan wordt t soms mooier :)

succes !

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 22:09 schreef Atgast het volgende:

[..]

gaat niet lukken ben ik bang doe het eens zo:
code:
1
2
3
4
___
| |
| |___
|____|

dat dus in splines
dan extrude je dat zonder segments

als het goed is heb je dan de vorm zonder zachte randen
vervolges doe je hem converten naar een editeble mesh
en dan selecteer je alle edges die je wil afronden.
doe dan bij chamfer een bepaalde waarde invoeren todat het goed is, eventueel doe je 2x een kleine waarde, dan wordt t soms mooier :)

succes !
thanks, ik zal het ff tryen, ik denk dat het nu wel lukt B-)

Verwijderd

Topicstarter
nieuw probleem, zodra ik mijn getekende spline close, verbuigt er een lijn, ik snap nie hoe dat kan :S
>>
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/eelco.wiersma/spline.jpg
hoe kan ikd at oplossen?

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ga naar de de vertex selectie, selecteer ze allemaal en maak er dan 'corners' van.

het komt namelijk omdat er bezier corners van worden gemaakt :)

Verwijderd

Topicstarter
het lukt al, alleen die randen selecteren snap ik nie echt (sorry ben een echte beginner in max), ik ga het es met bevel proberen

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op maandag 10 juni 2002 22:33 schreef _Graphix het volgende:
het lukt al, alleen die randen selecteren snap ik nie echt (sorry ben een echte beginner in max), ik ga het es met bevel proberen
na dat je voorwerp is geconverteerd naar een editeble mesh, dan moet je naar sub se;lection gaan, en daar edges vervolges kunje ze selecteren :)

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Op maandag 10 juni 2002 22:08 schreef _Graphix het volgende:
het wil nie echt, het hele figuur word gesmooth, maar niet de randen :S
Ja, duh! Meshsmooth is instelbaar... Ja, dat had je niet gedacht hè? Kies voor de fun de classic-meshsmooth en je kunt de strength instellen. Zet de strength dan dus op 0,05 en de iterations op 2 en je model klopt alvast.

Voor de material hoef je alleen maar ff te kloten met glossiness en specular level, that's all.

BTW: koop een boek over MAX, dit is wel erg basic! (niet dat ik het zo erg vind om je er ff mee te helpen, maar met een boek leer je het veel sneller en beter)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Wat dacht je van chamfer edges...

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 10:04
Op maandag 10 juni 2002 22:57 schreef tec het volgende:
Wat dacht je van chamfer edges...
:P

RTFM he ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 22:49 schreef Oogst het volgende:

[..]

Ja, duh! Meshsmooth is instelbaar... Ja, dat had je niet gedacht hè? Kies voor de fun de classic-meshsmooth en je kunt de strength instellen. Zet de strength dan dus op 0,05 en de iterations op 2 en je model klopt alvast.

Voor de material hoef je alleen maar ff te kloten met glossiness en specular level, that's all.

BTW: koop een boek over MAX, dit is wel erg basic! (niet dat ik het zo erg vind om je er ff mee te helpen, maar met een boek leer je het veel sneller en beter)
mja een boek zou een goed idee zijn :), 'k zal nog ff classic-meshsmooth proberen straks, dat met die materials lukt me wel

ennuh tec, met zulke antwoorden kom ik nie verder....

Verwijderd

komoop zeg, dit is wel zeer basic...

Afbeeldingslocatie: http://www.nimation.nl/hugo/l.jpg

max file
Gewoon met text een L maken en dan extruden dan coverten naar editable mesh en dan alle randen selceteren en dan 5 of 6 keer chamfer van 0,2 ofzo en dan krijg je dit :/

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hmm ik open maar geen nieuwe thread.
Ik vraag het hier maar ff.
Zie ik wil dat stuk van die "Quad Pathc" dat binnen die "Editable mesh" geval komt, behouden, en de rest moet weg.
Hoe doe ik dat?
Of een andere manier om `m 'dicht' te maken
Afbeeldingslocatie: http://212.120.122.110/temp/help3.jpg

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Copyman
  • Laatst online: 28-08 14:50

Copyman

Dode muis

Als je dat ding convert naar NURBS can je er een NURBS cap suface van maken, dan issie ook dicht. :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 17:05 schreef XLerator het volgende:
Hmm ik open maar geen nieuwe thread.
Ik vraag het hier maar ff.
Zie ik wil dat stuk van die "Quad Pathc" dat binnen die "Editable mesh" geval komt, behouden, en de rest moet weg.
Hoe doe ik dat?
Of een andere manier om `m 'dicht' te maken
Afbeeldingslocatie: http://212.120.122.110/temp/help3.jpg
"Cap holes" maakt die gaten dicht
Afbeeldingslocatie: http://www.nimation.nl/hugo/capholes.gif

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hmm dat Cap Holes gaat niet goed

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

vaag...kan je max file ffkes sturen?

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Jawol.
Mom :)
http://212.120.122.110/temp/help.max

Je hebt `m zie ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 12:51 schreef SFie het volgende:
komoop zeg, dit is wel zeer basic...

[afbeelding]

max file
Gewoon met text een L maken en dan extruden dan coverten naar editable mesh en dan alle randen selceteren en dan 5 of 6 keer chamfer van 0,2 ofzo en dan krijg je dit :/
ik zei toch dat ik een erge beginner was... :/, mar toch bedankt

Verwijderd

Topicstarter
hmmz het lukt al een beetje, alle randen tegelijk selecteren lukt me nie echt, ik krijg al bijna het zelfde effect erin, thanks

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 18:25 schreef _Graphix het volgende:
hmmz het lukt al een beetje, alle randen tegelijk selecteren lukt me nie echt, ik krijg al bijna het zelfde effect erin, thanks
mja dat is wel het moeilijkse... je moet echt alleen de buitenste randen selecteren...

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Euh? Lukt het al?

Laamaa :)

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 17:41 schreef XLerator het volgende:
Jawol.
Mom :)
http://212.120.122.110/temp/help.max

Je hebt `m zie ik :)
ehm, kvind het zeer knap dat je zo'n vorm hebt gemaakt :) xou niet weten hoe je dat gedaan hebt...

annyways, als je die dicht wilt hebben dan kan je beter opnieuw beginnen
en dan met een camferbox, hier gooi je dan een taper op en dan boolean je het stuk dat je er niet op wilt hebben eraf...

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb gewoon een lijntje gemaakt
Dan de bocht met Lathe
En het rechte stuk met Extrude

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 18:41 schreef XLerator het volgende:
Ik heb gewoon een lijntje gemaakt
Dan de bocht met Lathe
En het rechte stuk met Extrude
en dat de hele tijd al met in je achterhoofd dat je 'm dicht wilde hebben? dan begin je toch met een (chamfer)box?
(je hebt btw veel te veel polygonen in die bochten zitten, maar da's alleen van later belang als je veel objecten hebt, dan wordt de scene onhandelbaar...)

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Nee.
Ik wou dit alleen gebruiken om te zien hoe ik `m dicht kreeg
In mijn echte scene is het een lath en extrude
Dat zijn niet zoveel polygonen.
En dit had ik niet de lele tijdi n mijn achterhoofd, en nee het kon niet met een chamferbox :)

• Oogst
Op dinsdag 11 juni 2002 18:32 schreef SFie het volgende:

[..]

mja dat is wel het moeilijkse... je moet echt alleen de buitenste randen selecteren...
Dat kan heel handig en is eigenlijk alleen irritant als er extreem veel polygonen in je rand zitten.

Hoe dan?

Nou, je zet de perspective viewport op smooth en je zet show edges aan en dan gewoon handmatig selecteren met ctrl ingedrukt met de muis. En dan lekker rond je object draaien en hem van alle kanten bekijken, werkt heel handig hoor.

Overigens kunnen dit soort dingen bijna altijd heel snel en handig door te grote stukken te selecteren en daar met alt dan weer stukken vanaf te halen, is even oefenen, maar het werkt goed en snel als je de cleu door hebt. Denk ook aan de free-form selection en de circular selection, die zijn er ook nog naast de standaard rectangular selection.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Heb je misschien ook een tipje voor mij Oogst?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 19:00 schreef Oogst het volgende:

[..]

Dat kan heel handig en is eigenlijk alleen irritant als er extreem veel polygonen in je rand zitten.

Hoe dan?

Nou, je zet de perspective viewport op smooth en je zet show edges aan en dan gewoon handmatig selecteren met ctrl ingedrukt met de muis. En dan lekker rond je object draaien en hem van alle kanten bekijken, werkt heel handig hoor.

Overigens kunnen dit soort dingen bijna altijd heel snel en handig door te grote stukken te selecteren en daar met alt dan weer stukken vanaf te halen, is even oefenen, maar het werkt goed en snel als je de cleu door hebt. Denk ook aan de free-form selection en de circular selection, die zijn er ook nog naast de standaard rectangular selection.
thanks, het moet nu wel lukken :), nog ffies oefen met het selecteren :D

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08 06:26
waarom dat gehannes met meshsmooth ?
geef de spline gewoon een bevel modifer ? hoogte 1 op 0.1 en -0.1 (ff spelen), hoogte 2 activeren en op bijv. 50 zetten. dan heb je meteen je randje. alleen als je te grote bevelwaardes gebruikt, of ronde randen wil loopt het mis, anders werkt ie perfect.

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 20:57 schreef pim4 het volgende:
waarom dat gehannes met meshsmooth ?
geef de spline gewoon een bevel modifer ? hoogte 1 op 0.1 en -0.1 (ff spelen), hoogte 2 activeren en op bijv. 50 zetten. dan heb je meteen je randje. alleen als je te grote bevelwaardes gebruikt, of ronde randen wil loopt het mis, anders werkt ie perfect.
bij mij heeft bevel nog nooit gewerkt :)

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08 06:26
een godsgeschenk is het :P wel ff opleten dat je niet te grote waardes pakt of er teveel mee wilt, maar juist voor zoiets is het perfect. en erg snel. en je houdt je spline.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

XLerator ik heb je al een aantal maal aangesproken op het posten van je 3d n00b problemen in willekeurige draadjes. Het posten van jouw probleem ergens in een draadje over een ander probleem is absoluut niet de bedoeling. Denk daar dus aan in de toekomst.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Jemig Cutter wat heb je tegen mij??
Ten eerste is dit geen noob vraag.
Ten 2e toen ik eerst een apparte thread opende, werd ie door jou gesloten omdat het wel in een andere thread kan.
Nu doe ik dat, in een thread die over het zelfde gaat, krijg ik weer op m`n kop.
Kan ik het nog wel goed doen bij jou??
pff

• Oogst
Yo XLerator, niet zo brutaal tegen de mod hier, die steekt er een hoop tijd in om dit forum te onderhouden en dat doet hij vooral voor onze lol.

Over onterecht gesloten topics is er een apart forum hier op Tweakers.

En verder heeft Cutter gelijk dat je erg veel noob vragen stelt. Als je nou eens gewoon een boek over MAX zoekt en dan vragen hier gaat stellen nadat je dat boek hebt doorgelezen, of als je er met dat boek niet uit komt. Dan zijn je vragen wat serieuzer (omdat je er meer van weet door dat boek) en worden ze niet meer door Cutter gesloten. Hoop ik.

En het is sowieso waar dat er per topic één onderwerp moet staan, anders is er helemaal niks meer te volgen van dit forum, waar nou wat staat en zo. Voor kleine simpele vraagjes kun je eventueel in geval van nood ook het algemene post hier je 3d-zooi-topic gebruiken, maar zoek vooral de help en tutorials eens door!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ok dat is ook wel zo.
Ik zal voortaan een eigen topic openen.
En deze vraag kom ik, en anderen nog niet uit.
Dus dan is het geen noob vraag meer toch?
Ik heb ook al naar tutorials hiervoor gezocht, maar nix komt in de buurt van wat ik gevonden heb.

• Oogst
Volgens mij heeft SFie je probleem allang opgelost hoor, XLerator. Heb jij dat eigenlijk wel gemerkt dat die dit poste?!?!
Op dinsdag 11 juni 2002 17:29 schreef SFie het volgende:

[..]

"Cap holes" maakt die gaten dicht
[afbeelding]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Heb je mijn post daaronder wel gelezen?
Dat wou niet.

• Oogst
Maar cap holes is in principe wel de oplossing voor jouw probleem, dus dan moet je even uitleggen WAAROM dat niet goed ging, en niet alleen "dat gaat niet goed". Dan kunnen wij uitleggen wat je verkeerd deed met cap holes (of waarom je object niet goed is).

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ok dat zal ik doen.
Moet ik even weer zien wat er precies mis ging.
Post ik ook ff een plaatje ervan.
Mom

Zo issie normaal.
Afbeeldingslocatie: http://212.120.122.110/temp/helpgoed.jpg
En dan doe ik Cap Holes.
Afbeeldingslocatie: http://212.120.122.110/temp/helpfout.jpg

En die 5 extra instellingen maken geen (positief) verschil.

Oh ja, orgineel waren het gewoon 2 keer een lijntje met Lathe, en dat lange was hetzelfde lijntje met Extrude
Nu had ik er een editable Mesh van gemaakt.

• Scipionyx
  • Niet online
t is een gokje, maar doe zet 's "force 2-sided" eens aan.
(Rechtermuisklik op je viewport (Perspective bijv.), configure -> en dan ong in het midden-rechts-onderaan :P )

offtopic:
XL, heb jij nix beters te doen tijdens je stage? :P

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Op woensdag 12 juni 2002 14:15 schreef Scipionyx het volgende:
offtopic:
XL, heb jij nix beters te doen tijdens je stage? :P
Je hoort vrijdag wel meer, maar ik ben 'ziek' thuis omdat ik uit t ziekenhuis kom. Van de kaakchirurg.

• Oogst
Cap holes werkt hier waarschijnlijk niet omdat je object niet één geheel is. Weld daarom eens je object tot één geheel en probeer het dan opnieuw.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Het MaX filetje staat trouwens hier
Maar ik probeer het ff

Weld staat constant gedisabled, dus neem ik aan dat het 1 geheel is.
Het is iig wel 1 object

• Oogst
Weld is alleen gedisabled bij bepaalde onderdelen van edit mesh, in ieder geval bij vertex. Kijk ff in de help voor hoe het werkt.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

XLerator je moet goed door hebben dat dit forum niet iedere vraag van iedere user over hetzelfde onderwerp project kan beantwoorden. Ik krijg het idee dat je bij teveel vragen die je tegenkomt meteen naar het forum gaat. Ik ga ook niet beginnen met de basiskennis van php die ik heb om een ingewikkelde php based cms te maken. Dan moet ik ook iedere keer weer P&W lastig gaan vallen met vragen, hoewel ze niet n00b zijn, wel irritant zijn omdat ik met iets bezig ben dat eigenlijk boven mijn macht ligt.

1 XLerator is nog wel te doen, maar als iedereen zich zo zou opstellen als jij verwordt W&G tot een soort LOI-cursus afdeling. Jij bent met een opleiding (leren van Maxxen) bezig en wij zijn hier je leraar die je even een eind in de goede richting duwen als jij vast zit.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hmm het is echt niet zo dat ik hier alles post hoor
Zeker niet.
Maar dit is echt geen noob vraag meer.
En sorry als die 1e 2 vraagjes in dat ander topic iets te nooberig waren.
Sorry. zal ik nooit meer doen.

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 14:45 schreef XLerator het volgende:
Maar dit is echt geen noob vraag meer.
Probleem is dat je zelf niet echt kan weten of iets een n00b vraag is of niet..

Zo heb ik een paar weken geleden ook een vraag gesteld (omdat ik pas net 3DS MAX gebruikte), waarna bleek dat het antwoord echt zo erg simpel was dat ik me nu nóg diep schaam dat ik het ooit heb gedurfd om zoiets te vragen :P

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Dat is zo :)
Maar deze vraag kunnen zelfs deze experts hier niet beantwoorden dus dan is het geen hele erge noob vraag he :)

• Scipionyx
  • Niet online
Op woensdag 12 juni 2002 16:25 schreef XLerator het volgende:
Maar deze vraag kunnen zelfs deze experts hier niet beantwoorden dus dan is het geen hele erge noob vraag he :)
Misschien... het kan aan vele verschillende factoren liggen:
• jij doet iets fout
• het wordt niet duidelijk uitgelegd (misschien wil je iets anders dan wij denken)
• etc. etc.
:)

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Mhoa de vraag is heel simpel, een aan de gegeven antwoorden te zien, snappen ze me wel :)

ps het lukt me al aaridg :)
Afbeeldingslocatie: http://212.120.122.110/temp/piano.jpg

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 14:35 schreef cutter het volgende:
XLerator je moet goed door hebben dat dit forum niet iedere vraag van iedere user over hetzelfde onderwerp project kan beantwoorden. Ik krijg het idee dat je bij teveel vragen die je tegenkomt meteen naar het forum gaat. Ik ga ook niet beginnen met de basiskennis van php die ik heb om een ingewikkelde php based cms te maken. Dan moet ik ook iedere keer weer P&W lastig gaan vallen met vragen, hoewel ze niet n00b zijn, wel irritant zijn omdat ik met iets bezig ben dat eigenlijk boven mijn macht ligt.

1 XLerator is nog wel te doen, maar als iedereen zich zo zou opstellen als jij verwordt W&G tot een soort LOI-cursus afdeling. Jij bent met een opleiding (leren van Maxxen) bezig en wij zijn hier je leraar die je even een eind in de goede richting duwen als jij vast zit.
mwaaah dat valt wel mee...
op het gebied van max magtie dan wel nix weten, maar als je je je dat pixeltown topic nog herinnert dan had hij ook aardig wat kennis op dat gebied en hielp hij iedereen graag...

je kunt niet overal goed in zijn...

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 17:01 schreef XLerator het volgende:
Mhoa de vraag is heel simpel, een aan de gegeven antwoorden te zien, snappen ze me wel :)

ps het lukt me al aaridg :)
[afbeelding]
Damn, zoveel toetsen! :eek:
[sub] /me heeft er veeeel minder.. (nee, is geen kinderkeyboard :P) [/sub]

Maarre, over dat cap holes gedoe.. (wat ik tot nu toe nog nooit heb gebruikt) kan je dat gat niet gewoon dicht maken door er een polygoon overheen te tekenen :?
Je weet wel.. edit mesh.. create polygon.. verbind de puntjes..
wel in de goede richting doen (standaard is tegen de klok in (of was het nou juist andersom? :+))

Verwijderd

Even een vraagje. Ik ken dit programma niet, en ik werk zelf met Solid Works voor (technisch) 3D ontwerpen, maar als je met 3dsmax een object renderd, kun je hem dan nog steeds bewegen terwijl het object zijn oppervlaktestructuur behoudt?

• Oogst
Op woensdag 12 juni 2002 16:25 schreef XLerator het volgende:
Yo, XLerator, de reden dat jouw probleem niet wordt opgelost, is omdat er niks van je mesh klopt. Cap holes is in principe gewoon de oplossing voor jouw probleem, maar zoals ik al zei: je mesh is niet goed één geheel, of op een andere manier een chaos. Net als op een boolean-object geen goede meshsmooth meer kan worden toegepast, kan op dat ding van jou geen goede cap holes worden toegepast.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

ach so :)
Ok ik heb het al anders opgelost.
Maar bedankt iig

• HunterPro
  • Niet online
Op donderdag 13 juni 2002 09:20 schreef JeeDee het volgende:
Even een vraagje. Ik ken dit programma niet, en ik werk zelf met Solid Works voor (technisch) 3D ontwerpen, maar als je met 3dsmax een object renderd, kun je hem dan nog steeds bewegen terwijl het object zijn oppervlaktestructuur behoudt?
ik weet niet 100% wat je met je vraag bedoelt. Als je bedoelt dat als je onder SolidWORKS zebraskin aanzet en hiermee gaat bewegen, dat dan de texture verplaatst, dan klopt dit. Het doel van de zebraskin is namelijk het ontdekken van fout gemodelde stukken (bobbels, hoeken, etc)in je model. In 3d studio MAX maak je gebruik van textures; deze zitten gekoppeld aan je face. Vergroot je je face, dan vergroot je texture (meestal) ook. Verplaats je je face, gaat de texture mee. Eigenlijk heel basic allemaal :)

Verwijderd

Dat bedoel ik eigenlijk niet. Met Solid Works kun je een assembly of een part renderen. Echter als je dan probeert het part/assembly te draaien (bv je wilt een part aan achterkant bekijken) dan verdwijnt de achtergrond/oppervlak structuur (bv ipv saai grijs aluminium-uiterlijk) van het part.

Hoe gaat dit met 3dsmax?

Uiteraard is dit een basic vraag want ik ken dit hele prog niet.

• Mercarra
  • Laatst online: 05-09 21:46
Solidworks en Max ken ik beide.

Na een render kan je niet draaien, in beide programma's niet.

Bij een render wordt voor elke pixel van het plaatje een vrij ingewikkelde berekening gemaakt.

De viewports zijn veel simpeler.. deze renderen ook, maar gewoon supersnel.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Pagina: 1