msi k7t turbo 2 + 1800+ xp vastloper(s)

Pagina: 1
Acties:

• Shepherd
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-06-2023
Hallo,

Ik heb afgelopen week een nieuwe videokaart gekocht. (geforce 3 ti 200, 128mb ddr)
Toen heb ik ook direct maar een nieuwe mobo gekocht (msi k7t turbo2) en een nieuwe processor (amd 1800+ xp)
Ik vandaag vol goede moet alles geplaatst.
Opstarten ging okay. maar toen kwam het. winxp wou niet starten. Maar winme wel. maar ook niet vlekkeloos. want na een aantal minuten (of zelfs tijdens het opstarten) loopt de pc vast.

ik toen maar proberen om xp te reinstallen. maar zelfs tijdens de setup loopt de pc vast. ik heb al meerdere keren geprobeerd, maar geen resultaat. en hij loopt nooit op het zelfde moment vast.

alles wordt wel herkent door het systeem. al vanalles geprobeerd; bios vanalles veranderd. hardware verwijderen. instellingen nalopen. maar ik weet het nu niet meer...

iemand enig idee?

alvast bedankt!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
soms is het brak geheugen...

• Shepherd
dit keer niet.
ik heb 2 modules
1 van 128mb
en 1 van 512 mb
heb beide al los geprobeerd. maar hielp niet

Verwijderd

je zegt dat je een nieuw mobo hebt gekocht, maar dat mobo is al een jaar of 1,5 oud, waarom geen ddr?

kt266a of zelfs kt333,

beetje oude spullen gekocht..

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 13:57

DaRoot

Some say...

Flash het BIOS eens naar de laatste versie. Kans is groot dan het dan verholpen is. Die MSI borden uit de Turbo serie hadden moeite met XP icm. de eerste BIOS-en...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Shepherd
ik heb em al geflashed met de nieuwste versie..
maar nog steeds hetzelfde..

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
volgens mij kan je mobo maar max 1600+ aan. Dat kan misschien wat verklaren. Ik heb ook zo'n soort gelijk mobo ( MS-6330 ).

dikzak

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
In principe moet het mogelijk zijn om deze combo te draaien. Athlon XP 1800+ moet geen probleem zijn als je Bios versie 3.3 of 3.4 draait (die is geschikt tot XP2000+)

Draai in m'n server ook dit moederbord icm een XP1600+ en WinXP en dat draait prima. Ook met grazende }:O 'en is deze combo mooi stabiel.

ff voor Daimonet: ik kan me zijn keus goed voorstellen. K7T Turbo2 is behoorlijk wat goedkoper dan bijv. een MSI K7T266-PRO2 of KT3 ULTRA (zeker als je nog wat reepjes SDRAM hebt liggen scheelt het zo € 100) en het snelheidsverschil is niet echt groot heb ik zelf gemerkt.

Volvo V70 D5 my2011

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Voeding! Hier hetzelfde probleem gehad, na een 350 watt enermax waren de problemen over :)

Amateurcoureur en fervent banktukker

• Shepherd
argh..
weer meer kosten!?!

ik had al gister een nieuwe systeemkast gekocht. met 300w.
ben je er zeker van dat mijn troubles dan over zijn?

• Shepherd
ik heb inmiddels winxp der weer goed opstaan.
en ik heb ontdekt dat de pc wel goed loopt op 100mhz (mobo)
dan komt de temp van de cpu op max 52 graden bij hoge belasting..
maar als ik hem dan weer op 133 zet. dan loopt hij weer vast na onbepaalde tijd. (cpu wordt tegen de 60 graden aan bij grote belasting)

iemand ? :?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:02

Tags NL

Harmful or Harmless?

Op dinsdag 11 juni 2002 17:42 schreef Shepherd het volgende:
ik heb inmiddels winxp der weer goed opstaan.
en ik heb ontdekt dat de pc wel goed loopt op 100mhz (mobo)
dan komt de temp van de cpu op max 52 graden bij hoge belasting..
maar als ik hem dan weer op 133 zet. dan loopt hij weer vast na onbepaalde tijd. (cpu wordt tegen de 60 graden aan bij grote belasting)

iemand ? :?
Dus het geheugen en de cooler?!?!?!

https://powershellisfun.com

• Shepherd
uuh de cpu front side bus freq..
veranderd via jumper (j17) op mobo.
veranderd alleen voor cpu geloof ik

Verwijderd

Heb dezelfde configuratie. Alles al geprobeerd (nieuw geheugen - voeding etc.) Soms duurt het dagen voor hij vastloopt. Vandaag weer een heel hardnekkige, Windows wil nu helemaal niet meer opstarten..... ???????

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:58
Ik had hetzelfde met een Asus A7M266, andere config maar zelfde problemen. Nieuw MB erin en alles draait stabieler en sneller dan ooit. Je kan proberen het MB te ruilen, da's mijn keus.

Verwijderd

ik heb ook dezelfde configuratie. geen problemen mee echter.

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Heb je al op je D-bracket gekeken? en wat was het resultaat?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 13:45 schreef Fireman het volgende:
Heb je al op je D-bracket gekeken? en wat was het resultaat?
Sorry, maar wat is een D-Bracket ?

• Fireman

Fireman

Op dinsdag 16 juli 2002 14:23 schreef RetSoft het volgende:

[..]

Sorry, maar wat is een D-Bracket ?
Als je een MSI K7T Turbo2 hebt weet je dat. Maar om het even duidelijk te maken:

Eerste Vinkje

Verwijderd

Ja okay die ledjes.... Die branden allen op groen en geven ook geen errors aan tijdens het opstarten.

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Dus hij draait wel op 100 maar niet op 133? Kijk je koelpasta even na.... dit probleem komt erg veel voor als de koeler er niet goed op zit/koelpasta verkeerd aangebracht/koeler niet goed genoeg....

• Fireman

Fireman

Op dinsdag 16 juli 2002 14:50 schreef RetSoft het volgende:
Ja okay die ledjes.... Die branden allen op groen en geven ook geen errors aan tijdens het opstarten.
Heb je er een OC op losgelaten? En je geheugen kan die 133 aan? heb je de optimale bios? 3.4 ? En staan je instellingen in je bios wel goed?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
de fsb moet op 133
en je geheugen is dan ook het beste als die ook op 133 draait.
Kijk dat eens na met bios en jumpers.
heb je de timings niet te hoog staan van je geheugen. etc etc.

Tweakers Discord

Verwijderd

Oeps,

Foutje gemaakt (!) Heb een K7T266 raid. En dus geen turbo. Blijkt 1 van de eerste uitvoeringen te zijn. Sorry voor het misverstand.... Maar de problemen zijn er nog steeds. Het gekke is dat als ik Windows weer opnieuw installeer het weer een paar dagen goed gaat. Daarna komen de spontane resets en vastlopers met als resultaat dat hij dan helemaal niet meer opstart.

Resume: Voeding is Superflower van 320 W. (koste € 67,-) 256 MB DDR geheugen. MSI KT7266 Raid moederbord.

Het enig wat ik niet kon verhelpen was een uitroepteken in mijn hardwarelijst bij de USB Controller, heb in de bios USB poort 3 uitgeschakeld. USB 1, 2 en 4 doen het wel goed.
Heb de laatste Bios versie. Gebruik niet de Raid functie en deze staat dan ook uit in de Bios.

Nog suggesties ??

• Shepherd
yo.

ik was/ben dus niet de enigste :D
maar mijn troubles zijn helemaal over!
ik heb een nieuwe cooler gekocht (had een spire onding)
want hij ging bij een goeie 50 graden al over zijn nek.
ik heb nu een dragon orb 3. errug veel lawaai, maar koelt perfect voor mij. Me cpu word nu zo rond de 45 graden als ik aan het gamen ben.

ik weet niet wat voor koeler je nu hebt, en hoe warm je cpu wordt.. maar bij mij lag het hier aan.

hth! :)
Pagina: 1