Ik heb een philips tv (model 28PT4512/02) (+/- 70 cm) welek sinds gisteren na een poosje steeds uit/aan/uit/aan/uit gaat. Dit is niet echt gezond, gebeurt allemaal vanzelf na een paar minuten als hij aanstaat. Wat zou hier aan de hand zijn en is dit een beetje te reparenen voor weinig bij een tv zaak? Wie heeft dit ook wel eens gehad?
Waarschijnlijk een los contactje of een kapotte schakelaar. Dat is een veel vorokomend defect bij TV's. Ik heb het al bij 3 televisies gehad. Een keer begon hij zelfs te knetteren en te stinken naar verbrand plastic.
Je kan zelf even je TV openschroeven en kijken watvoor schakelaar je moet hebben en deze bij een elctronicazaak kopen en inbouwen (even wat solderen).
Als je liever neit zelf je telvisie openmaakt kun je het laten doen door een vakman, maar dan ben je wat duurder uit.
Je kan zelf even je TV openschroeven en kijken watvoor schakelaar je moet hebben en deze bij een elctronicazaak kopen en inbouwen (even wat solderen).
Als je liever neit zelf je telvisie openmaakt kun je het laten doen door een vakman, maar dan ben je wat duurder uit.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
nu weer problemen:
heb hier een philips 70 cm tv staan, stereo (model type: 28PT4512/O2) maar die vertoont nu kuren. Hetzelfde als voor de vakantie. Zit ik rustig tv te kijken, springt hij automatisch aan/uit/aan/uit/aan etc. Voor de vakantie ook al (eind juni) toen heb ik hem weg gebracht, na de vakantie opgehaald, ze konden niets vinden en hebben hem daar een paar dagen continu aangehad, geen problemen. Maar nu begonnen de problemen gisteravond weer, zit ik lekker te kijken, aan/uit/aan/uit etc. Wat kan het zijn?? Ik heb philips ook al gemaild, maar (nog) geen antwoord.
Heb nu ff geen geld om een nieuwe te kopen, is voor de rest een prima toestel, ben er zeer tevreden over (van 37cm dingetje naar deze )
heb hier een philips 70 cm tv staan, stereo (model type: 28PT4512/O2) maar die vertoont nu kuren. Hetzelfde als voor de vakantie. Zit ik rustig tv te kijken, springt hij automatisch aan/uit/aan/uit/aan etc. Voor de vakantie ook al (eind juni) toen heb ik hem weg gebracht, na de vakantie opgehaald, ze konden niets vinden en hebben hem daar een paar dagen continu aangehad, geen problemen. Maar nu begonnen de problemen gisteravond weer, zit ik lekker te kijken, aan/uit/aan/uit etc. Wat kan het zijn?? Ik heb philips ook al gemaild, maar (nog) geen antwoord.
Heb nu ff geen geld om een nieuwe te kopen, is voor de rest een prima toestel, ben er zeer tevreden over (van 37cm dingetje naar deze )
hey dat heb ik ook gehad, toen bleek er een contactje los te zitten, zet de TV maar eens aan en zoek te gelijkertijd naar vonkjes op je printplaten in de TV, toen ontdekten wij het probleem.Ff sodleren en toppie weer
If it aint broke, fix it till it is!
nee, die lopen er niet. De buren zijn nu weg, huis is leeg. Heel vreemd allemaal. Morgen heb ik ene multi meter, kan ik ff stopkontakt doormeten. Er werd gezegd dat het ook kon liggen aan fluctuaties in de stroom toevoer (220, 210, 205, 225 volt)bAm schreef op 30 oktober 2002 @ 20:23:
lopen er geen irritante mannetjes met afstandsbedieningen buiten te zappen
Maar kan ik de tv zo openschroeven en dan aanzetten en dan kijken of er vonkjes heen en weer vliegen?? lijkt me een beetje riskant.
bAm schreef op 30 oktober 2002 @ 20:23:
lopen er geen irritante mannetjes met afstandsbedieningen buiten te zappen
Hij zou niet de eerste zijn die daar last van heeft.
Om te checken voor de zekerheid ff de IR sensor afplakken.
Hoe zit het met de stabiliteit van de spanning in je huis, al doorgemeten of dat niet erg fluctueerd?
Aannames zijn fataal.
Da's toevallig dat je dat net voor me post.Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 21:10:
[...]
nee, die lopen er niet. De buren zijn nu weg, huis is leeg. Heel vreemd allemaal. Morgen heb ik ene multi meter, kan ik ff stopkontakt doormeten. Er werd gezegd dat het ook kon liggen aan fluctuaties in de stroom toevoer (220, 210, 205, 225 volt)
Maar kan ik de tv zo openschroeven en dan aanzetten en dan kijken of er vonkjes heen en weer vliegen?? lijkt me een beetje riskant.
Die achterkant van de TV kun je vaak gewoon losschroeven en die plastic kap eraftrekken. Voordat je dat doet ff de TV van de spanning af, Plastic achterdeel eraf, stroom erop, (niet aan de achterkant zitten) en kijken wat er gebeurd als je hem aanzet.
Aannames zijn fataal.
Ok. Krijg vandaag van een collega een multimeter te leen (is toch wel verrekte handig, tijd dat /me er eentje aanschaft) Zal het vanavond eems doormeten.Heb hem gisteravond trouwens nog wel op een ander stopkontakt in het huis gehad, maar zelfde probleem
Zodra ik het doorgemeten heb zal ik hier de resultaten posten. Mocht er nog niets aan de hand zijn, zal ik hem openschroeven om te kijken of er vonkjes heen en weer vliegen. Maar het vreemde is, de zaak waar ik hem na de eerste keer heen gebracht heb, had niets kunnen vinden, dus dan moet het waarschijnlijk wel met de spanning te maken hebben, of zie ik dat helemaal verkeerd? Ander tv'tje (37 cm) heeft er geen last van als die in dat stopkontakt zit.
Heb de stroom door gemeten, maar hij geeft bij elk stopkontact netjes 216, 217, 218 Volt. Dus daar ligt het niet aan. Heb hem net open geschroeft, maar de beeldbuis staat dan wel erg wiebelig. Maar goed, ik zal straks wel de stekker erin doen, en dan kijken wat er gebeurt. Ben er niet zo happig op, maar als ik niets aanraak moet het goed gaan toch? Ik ga het straks proberen.
zolang je niets aanraakt is het oke, maar je moet zeer waarschijnlijk wel vonkjes zine(hele kleine bliksempjes bij de connector die los zit)
If it aint broke, fix it till it is!
heb gister de achterkant los gehad, heb hem toch maar niet aan gedaan, vond het wel redelijk link, want de beeldbuis stond ook niet erg stabiel zo, zonder achterkant. Maar goed, heb de kap eraf gehaald, beetje over de printplaten geblazen en met een schroevedraaier bij de aan en uit knop alles aangedrukt, en wat denk je?? heb gisteren de hele avond tv kunnen kijken, niets geen last meer, gisteren Vitesse met 2-1 zien winnen, geweldig. Maar weet dus nog niet wat het is, maar hij doet het in ieder geval weer prima!
Pagina: 1