vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren
ja een bios van een videokaart is te flashen + te editten
Ik weet wel dat het mogelijk moet zijn om te flashen, maar ik ga natuurlijk niet zomaar flashen, dus mijn vraag is of dat van dat holtek onzin is..en hoe het wel kan met die holtek geheugensjip
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
met nvidia bios editor kan je achter het merk komen van je videokaart , er staat ook een link (http://www.x-bios.3dgames.ru/modules.php?name=X_BIOS_FileArchive)
waar voor vele merken biossen zijn te vinden.
kijk ik verkeerd?
Verwijderd
Maar je zult dan toch echt even op 't geheugenchippie zelf moeten kijken wat er precies opstaat: 't is meestal zo'n klein, bijna vierkant chippie van ongeveer 1x0.8cm ofzo in een (meestal bruin) voetje.
Er zijn trouwens ook tools te downloaden (VGABIOS bijvoorbeeld) die een bios-file niet flashen maar deze in 't geheugen laden, zodat je in ieder geval eerst kunt testen of de bios-file die je hebt wel werkt. STERK AANBEVOLEN DUS VOORDAT JE MET NVFLASH EN EEN VERKEERDE BIOS JE KAARTJE NAAR DE KNOPPEN HELPT!
Dat hele subvendor-gedoe en 't merk enzo kun je trouwens vergeten, gewoon een std reference-bios downloaden, eerst testen met VGABIOS en dan (alleen als ie 't doet natuurlijk) flashen met NVFLASH, klaar!
hij loopt telkens vast op mijn systeem <zie sig>
ik heb het weer op 89 Mhz staan maar hij maakt telkens draw errors ..... ik heb videomemory cachable en shadowing spul allemaal uitgezet ..... en toch blijft hij telkens hangen ..... ik heb trouwens een 340 WATT voeding en een dragonorb3 erin zitten ....... lijkt me onlogisch dat ie vast blijft zitten .. doordat ie te weinig stroom krijgt..... ik had met een SiS305 geen last van dit alles dus ik neem aan dat het allemaal aan de kaart ligt . Maar ik kan alleen biossen vinden van Radeons en allemaal .
Kan iemand helpen ?
Geforce 2 MX400 64MB
3.11.01.24.00
(Dit geeft ie bij opstarten, huidige biosversie volgens mij)
Chrontel CH7008A-T
R4B 0141
M9524
(als ik het goed heb is dit van de tv-out)
Holtek
HT27C010-70
A117F0662-2
(volgens mij de geheugensjip)
Hynix korea
HY57V641620H6
0146A T-6
FCC nummer
En dan is er nog een zilver achtig rechthoekje waar KTS14.318 opstaat
De kaart komt weg bij Schutte systems en is van een pc prive project van mijn ex haar vader, vandaar dat ik verder nix weet, hij was goedkoop
ik vind het niet echt leuk dat je deze vraag in dit topic steltOp maandag 10 juni 2002 21:19 schreef Tha_TE het volgende:
weet iemand hier hoe ik een bios update krijg van een ati rage 128 ?
hij loopt telkens vast op mijn systeem <zie sig>
ik heb het weer op 89 Mhz staan maar hij maakt telkens draw errors ..... ik heb videomemory cachable en shadowing spul allemaal uitgezet ..... en toch blijft hij telkens hangen ..... ik heb trouwens een 340 WATT voeding en een dragonorb3 erin zitten ....... lijkt me onlogisch dat ie vast blijft zitten .. doordat ie te weinig stroom krijgt..... ik had met een SiS305 geen last van dit alles dus ik neem aan dat het allemaal aan de kaart ligt . Maar ik kan alleen biossen vinden van Radeons en allemaal .
Kan iemand helpen ?
FCC nummer klopt nieOp maandag 10 juni 2002 21:25 schreef St@m het volgende:
FCC nummer:E852-0112-00138520809
eerst 3 getallen en dan nog een stuk of 8 na de -
Verwijderd
Da's inderdaad je bios-versie, de nieuwste is 3.11.01.30 geloof ik (zie de Sparkle site) dus dat kan nog net iets nieuwer.
> Chrontel CH7008A-T
Inderdaad de TV-out.
> Holtek HT27C010-70
Yep, da's de bios-chip. Is dus inderdaad geen FLASH maar een EPROM, dus ik kan me goed voorstellen dat je inderdaad niet kunt flashen
't Enige wat je dus nog kunt proberen, is om m.b.v. VGABIOS een nieuwe BIOS-versie in de RAM te laden, bv bij 't booten (in autoexec.bat ofzo: vgabios.exe -fnieuw.rom o.i.d.) en dan hopen dat windhoos 'em er niet weer uitgooit (je kunt de bios-versie checken vanuit de NVidia display driver-properties (display properties, advanced, Geforce, etc); geeft ie daar je oude versie 3.11.01.24 dan onthoudt ie de RAM-bios helaas niet, geeft ie de nieuwe versie, dan onthoudt ie hem en run je dus software-matig, zonder flash, toch de nieuwe bios).
ff wat anders, ik heb nog nooit gezien dat een video-bios de oorzaak was van instabiliteit bij games; kun je niet es wat anders proberen, zoals bv in de bios de AGP-snelheid terugzetten (4x -> 2x -> 1x) etc?
Kan ook met registry-patches voor de detonator-drivers, of met diverse tooltjes om NVidia-kaarten te tunen...
hmm, jammer danOp maandag 10 juni 2002 21:39 schreef Koeskoes het volgende:
[..]
FCC nummer klopt nie![]()
eerst 3 getallen en dan nog een stuk of 8 na de -
okOp maandag 10 juni 2002 21:45 schreef Bunny het volgende:
> 3.11.01.24.00
Da's inderdaad je bios-versie, de nieuwste is 3.11.01.30 geloof ik (zie de Sparkle site) dus dat kan nog net iets nieuwer.
> Chrontel CH7008A-T
Inderdaad de TV-out.
> Holtek HT27C010-70
Yep, da's de bios-chip. Is dus inderdaad geen FLASH maar een EPROM, dus ik kan me goed voorstellen dat je inderdaad niet kunt flashen
't Enige wat je dus nog kunt proberen, is om m.b.v. VGABIOS een nieuwe BIOS-versie in de RAM te laden, bv bij 't booten (in autoexec.bat ofzo: vgabios.exe -fnieuw.rom o.i.d.) en dan hopen dat windhoos 'em er niet weer uitgooit (je kunt de bios-versie checken vanuit de NVidia display driver-properties (display properties, advanced, Geforce, etc); geeft ie daar je oude versie 3.11.01.24 dan onthoudt ie de RAM-bios helaas niet, geeft ie de nieuwe versie, dan onthoudt ie hem en run je dus software-matig, zonder flash, toch de nieuwe bios).
ff wat anders, ik heb nog nooit gezien dat een video-bios de oorzaak was van instabiliteit bij games; kun je niet es wat anders proberen, zoals bv in de bios de AGP-snelheid terugzetten (4x -> 2x -> 1x) etc?
Kan ook met registry-patches voor de detonator-drivers, of met diverse tooltjes om NVidia-kaarten te tunen...
In het bios kan ik alleen agp x4 op enabled of disabled zetten, ik zal wel ff kijken of het lukt met een een of ander tooltje om hem op 1 te zetten, dat maakt verder niet heel veel performace verschil he
Toch hartstikke bedankt, en misschien dat het nu wel tijd word voor een geforce 4 (geen mx
Verwijderd
Je kunt ook gelijk ff proberen of de dump van je eigen bios het WEL doet met vgabios... (zou wel moeten natuurlijk maar just to be sure...)
Verwijderd
schutte? lemeleveld? dom... helft van de tijd word je genaaid waar je bijstaat..Op maandag 10 juni 2002 21:25 schreef St@m het volgende:
ok hier komt alle info die ik op het kaartje kan vinden:
Geforce 2 MX400 64MB
3.11.01.24.00
(Dit geeft ie bij opstarten, huidige biosversie volgens mij)
Chrontel CH7008A-T
R4B 0141
M9524
(als ik het goed heb is dit van de tv-out)
Holtek
HT27C010-70
A117F0662-2
(volgens mij de geheugensjip)
Hynix korea
HY57V641620H6
0146A T-6
FCC nummer:E852-0112-00138520809
En dan is er nog een zilver achtig rechthoekje waar KTS14.318 opstaat
De kaart komt weg bij Schutte systems en is van een pc prive project van mijn ex haar vader, vandaar dat ik verder nix weet, hij was goedkoop