Hallo,
nou op mijn host hebben ze dus omgeschakeld van php 4.1 naar php 4.2 daarin is het een en het ander veranderd. de klant dient dan maar even zijn code aan te passen...
de volgende relevante informatie heb ik gevonden over de aanpassingen:
kan iemand hulp bieden?
nou op mijn host hebben ze dus omgeschakeld van php 4.1 naar php 4.2 daarin is het een en het ander veranderd. de klant dient dan maar even zijn code aan te passen...
de volgende relevante informatie heb ik gevonden over de aanpassingen:
nou...dus even over die register_globals. wat $_GET doet is dus duidelijk, maar hoe zit het met de andere, wanneer moet je ze wel gebruiken wanneer niet...voorbeelden? ik heb de search al gebruikt en ook al bij google e.d. gekeken, maar kan niks vinden. sowieso stom van mijn host dat ze gelijk gaan updaten i.p.v. het eerst ff af te wachten enzo...Interessante nieuwe of gewijzigde functies:
- var_export()
Deze functie werkt als var_dump, echter retourneert deze bruikbare PHP code.
- highlight_string() / highlight_file()
Deze functies hebben een extra flag gekregen zodat ze het resultaat retourneren, in plaats van het naar de browser te sturen. Ideaal voor forums dus!
<?php
$resultaat = highlight_string($forumBericht, TRUE);
?>
- md5_file()
Deze functie retourneerd de MD5 sum van een geheel bestand.
Andere wijzigingen:
Register_Globals op 'off'
-------------------------
De standaard instelling van register_globals is nu 'off'. register_globals is een optie welke je in staat stelt om variabelen welke via GET/POST/COOKIES etc binnen komen te registreren als gewone variabele in de global-scope. Omdat via GET/POST en COOKIES dezelfde variabele namen kunnen binnenkomen kan het voorkomen dat je een stukje onveilige code hiermee schrijft. Om deze reden heeft de PHP Group besloten om de standaard instelling 'off' te maken. Nu gebeurd dit dus NIET meer. De variabelen zijn enkel nog te benaderen via specifieke arrays:
$_GET: Alle variabelen via GET
$_POST: Alle variabelen via POST
$_SERVER: Alle server-specifieke variabelen
$_FILES: Geuploade bestanden
$_ENV: Variabelen uit het environment
<?php
/* Stel dat deze pagina is aangeroepen als /index.php?user=mathieu */
error_reporting(E_ALL);
echo $user . '<br />'; // Dit zal niet meer werken
echo $_GET['user'] . '<br />'; // Dit wel
?>
kan iemand hulp bieden?