verbinding tussen twee kantoren, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 20:10

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb een "probleem"

Ik moet tussen twee kantoren een verbinding maken, zodat er op plaats1 data opgeroepen kan worden van plaats2. (plaats2 -> 1 hoeft niet)

Er is geen kabel-internet aanwezig.

Hoe kan ik nu die verbinding tot stand brengen? De data hoeft maar af-en-toe opgevraagt te worden, tis dus niet dat die data elke dag 24/7 beschikbaar moet zijn...

Verwijderd

Telefoon?

Wat is de afstand tussen die kantoren? Om hoeveel data daat het?

• sus

sus

Topicstarter
de afstand is 18 km.

En het gaat om een databeest, maar ik weet niet hoe groot.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Wat voor database? Anders misschien iets webbased prutsen :?

• sus

sus

Topicstarter
Het gaat om een patientenbestand van een arts, die een 2e praktijk opent. En hij wil die gegevens van de 2e lokatie kunnen raadplegen indien nodig.

Verwijderd

Bevinden de tween kantoren zich binnen visual range zoals ik dat maar zeg dan, kunnen ze elkaar zien zonder dat ze gehinderd worden door tussen staande gebouwen, in dat geval is een laser een optie.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 19:13

dominic

will code for food

VPN?

Download my music on SoundCloud

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Op maandag 10 juni 2002 20:42 schreef The_Intersector het volgende:
Bevinden de tween kantoren zich binnen visual range zoals ik dat maar zeg dan, kunnen ze elkaar zien zonder dat ze gehinderd worden door tussen staande gebouwen, in dat geval is een laser een optie.
Een dure :{ neem ik aan :)

Gewoon met internet inbellen op de server in het andere kantoor of iets met VPN(virtual private network)? Welk OS en wat voor (lees type) database :?

Verwijderd

lijkt me niet zo cool met die patientengegevens

Verwijderd

kan jij 18km ver kijken :? tsjees

• sus

sus

Topicstarter
OS en type databeest: geeeeen idee.

Die arts vroeg of ik een idee heb hoe het opgelost kan worden.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik zou gewoon twee isdn routertjes nemen en daar mee gaan werken wel zo makkelijk lijkt me. de vraag is kan de databse daar mee overweg.

• sus

sus

Topicstarter
Ik zat zelf te denken om een nieuwe database aan te maken in MySQL, om die dan via een webpagina te kunnen bekijken

En dan met de telefoon inbellen naar die server, maar kan dat allemaal. En hoe veilig is dt?

t zou een beetje slordig zijn als je alle data zo te voorschijn kan toveren :) (als buitenstaander). Dan moet er dus op de server (die bv. omgezet zou kunnen worden naar Linux) een tel. nummer controle zijn.

Verwijderd

Het is onwijs veilig om gewoon naar de server te bellen, dan verivierd die je user name en password en beld daarna na een vast nummer terug (het 2e kantoor) dit is nauwelijks te hacken, omdat de server moet terug bellen naar een vast gesteld nummer.

• sus

sus

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 20:50 schreef The_Intersector het volgende:
Het is onwijs veilig om gewoon naar de server te bellen, dan verivierd die je user name en password en beld daarna na een vast nummer terug (het 2e kantoor) dit is nauwelijks te hacken, omdat de server moet terug bellen naar een vast gesteld nummer.
even kijken of ik dat goed begrijp:

plek1 belt op naar server @ plek2
user/pass
server verbreekt verbinding
server belt terug naar plek1
data kan worden bekeken.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 14:54
Op maandag 10 juni 2002 20:50 schreef The_Intersector het volgende:
Hmz, dat is een slim systeem, alleen hoe maak je dat?
Lijkt mij ook wel grappig.

Verwijderd

JUP

• sus

sus

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 20:58 schreef psmeets het volgende:

[..]

dat was mijn 2e gedachte

Verwijderd

Er is een stukie software voor. Ik heb een jaartje terug voor deze keuze gestaan om het zo bij mijn vaders bedrijf te doen. Hebben toch besloten voor een andere optie. (twee adsl spulletjes en terminal service). Ik zou als je dat wilt wel ff opzoek kunnen gaan naar wat voor software het precies is en hoe je het dient in te stellen.

• sus

sus

Topicstarter
dat terugbellen hoeft eigenlijk niet eens.

inbellen met user+pass is toch al genoeg? En dan gewoon elke week het wachtwoord veranderen bv?

• sus

sus

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 21:02 schreef The_Intersector het volgende:
Er is een stukie software voor. Ik heb een jaartje terug voor deze keuze gestaan om het zo bij mijn vaders bedrijf te doen. Hebben toch besloten voor een andere optie. (twee adsl spulletjes en terminal service). Ik zou als je dat wilt wel ff opzoek kunnen gaan naar wat voor software het precies is en hoe je het dient in te stellen.
Als je dat zou willen doen, graag.

adsl en kabel is geen optie, dat is er gewoon niet :/

Verwijderd

Dat kan maar snap je dat dat terugbellen het verhaal bijna onhackbaar maakt??

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Op maandag 10 juni 2002 20:58 schreef psmeets het volgende:

[..]

RAS zit gewoon in windows (server iig, of prof het heeft moet je maar even zoeken).

Draadloos is opzich mogelijk, maar is financiel gewoon niet tedoen voor 1 persoon voor die paar uurtjes, ook technisch word het dan wat lastig.

• sus

sus

Topicstarter
dat is idd waar.

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 11:40

morphje

let's all love lain

Kan je ons gelijk ook vertellen wat de naam is van dat dokterjte.

Sorry dat ik het zeg. Maar dergelijke gegevens zie ik niet graag over een tweakers verbinding heengaan. Zoiets moet optimaal beveiligd zijn en niet worden gevraagt aan een "tweaker" Niks tegen jouw. Maar dat soort gegevens zijn vertrouwelijk.

Als die dokter dat wil doen zou hij een proffesioneel bedrijf moeten inhuren IMO. Tja misschien een beetje negatief tegenover jouw, maar zo denk ik wel over vertrouwlijke gegevens.

Verder zou ik zeggen dat die oplossing van terugbellen wel een van de beste opties is :)

ps. zollie voor de "agressieve" reactie :)

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Tsja, gewoon de 2 machines voorzien van een ISDN kaart en gas.. d.m.v. caller id kun je eventueel filteren of de inbellende gebruiker wel daadwerkelijk belt vanaf het andere kantoor.

Wil je het netjes doen dan pak je 2 routertjes die het voor je oplossen, caller id screening, een goede challenge/response authenticatie over je lijn, desnoods vpn met encryptie en klaar. Zo moeilijk is die verbinding niet.. Je moet wel een beetje realistisch blijven met beveiliging.

Ik zou me alleen wel ff verdiepen in het soort database etc. Kan dat uberhaupt wel ? Heeft zijn software daar wel ondersteuning voor ?

IP Rocks

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 23:36 schreef redguy het volgende:
Ik zou me alleen wel ff verdiepen in het soort database etc. Kan dat uberhaupt wel ? Heeft zijn software daar wel ondersteuning voor ?
Als je een IP verbinding opzet, kan zo ongeveer iedere databeest daar wel mee omgaan? :?

Mijn mening is ook ISDN en met nummerherkenning en user authentication en terugbellen. Ik denk dat een straalverbinding wat prijzig en onnodig is voor de hoeveelheid dataverkeer, al heb ik deze hoeveelheid nog niet genoemd zien worden in dit topic.

De reactie hiervoor dat er eigenlijk een professional voor ingehuurd moet worden, kan ik het wel mee eens zijn. Het is in ieder geval een richting die je op kan denken.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Op maandag 10 juni 2002 23:27 schreef morphje het volgende:
Sorry dat ik het zeg. Maar dergelijke gegevens zie ik niet graag over een tweakers verbinding heengaan. Zoiets moet optimaal beveiligd zijn en niet worden gevraagt aan een "tweaker" Niks tegen jouw. Maar dat soort gegevens zijn vertrouwelijk.
Waarom niet? Als je doelt op het feit dat het beter is dat de topic starter dit niet zelf implenteert vind ik het best, Als hij alleen een advies hoeft tegeven is er niks aan de hand.

Draadlose verbinding met een goed encryptie protocol als kerberos kun je gewoon als veilig beschouwen! Mits het goed geinplanteerd is.

Alleen zal het financiel niet haalbaar zijn, en lijkt mij de RAS mogelijkheid gewoon de goedkoopste/beste. Makkelijk teinstalleren/configuren en is ook veilig. je zit dan alleen wel aan de max snelheid van je isdn lijntje, Je kunt ze eventueel ook bundelen (multilink).
Pagina: 1