Toon posts:

DC10+ en analoge camcorder en geen geluid?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb de Pinnacle DC10+ en een HI8 Sony Handycam (ccd-tr713e-PAL). Bij de camcorder heb ik een snoer (gele voor video en zwarte voor audio). Deze gele stop ik bij de DC10+ in de DV-in ingang en ik heb beeld op m'n pc, maar waar moet ik met de zwarte snoer (audio) heen? Het lukt mij niet geluid bij het beeld te krijgen!
Ik heb een PCI Soundblaster LivePlayer 5.1 en heb her en der gelezen dat je deze met de DC10 moet verbinden of moet ik de zwarte audio snoer juist in deze Soundblaster stoppen? Zo ja, waarin of moet ik in Windows zelf wat instellingen wijzigen?

Bedankt voor de reactie alvast ...

Verwijderd

Je moet de kabel voor het geluid verbinden met je SB-Live(blauwe LINE-In ingang) en in de volumeinstellingen van Windows Line-in activeren.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 12:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

iedere electronicawinkel heeft wel een adapter van RCA (zwarte uit je camera) naar een 3,5 mm plug die in de line-in PC past. Kost zeker niet meer dan 5 euro, je kan hem zelf trouwens ook solderen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Blauwe aansluiting line in werkt inderdaad, THANX!