Toon posts:

ECS??of

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ff het volgende ik heb een 4/5 maanden een ECS K5s5a mobo maar wat is nu een goed alternatief? zonder onboard stuff op de mobo? ik heb minstens 3 keer per maand een boisprobleem? dan moet ik alle instellingen die ik er nu in heb zitten weer opnieuw instellen dus 133/133mhz en ook de klok opnieuw en nog meer instellingen herzien hoe kan dit?? is mijn BIOS niet goed of zo , ik hoor het graag...... mvg jan

spec: amd 1400 /256 sdram voodoo 3 /3com netwerkkaart
30gig 7200tpm hd ,ctx 17 inch....pci 128 soundblaster

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:13

Gallus

Cheesy

Zou dit niet iets te maken kunnen hebben met je batterijtje? Die zijn niet al te best op die moederborden, geloof ik.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 10 juni 2002 20:40 schreef Gallus het volgende:
Zou dit niet iets te maken kunnen hebben met je batterijtje? Die zijn niet al te best op die moederborden, geloof ik.
Dat heb ik ook al over die borden gehoord. Ik heb er zelf 3 en nergens problemen mee(behalve als je er een PCI vid kaart inpropt, dan gaat het geluid kraken en spelen filmpjes te traag af).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Als ik jouw was zou ik effe dat batterijtje vervangen en het geld voor een nieuw mobo in je zak steken...

Verwijderd

Euuh, Bedoel je niet het moederbord K7S5A. Wan K5 is wel heel oud dan praten we hier over een 486 moederbord :) Ik heb percies het zelfde mobo als jouw. Ik vind het zelf een goed moederbord. Maar inderdaad er zijn ook veel mensen die er wel problemen mee hebben. Er is ook een speciale faq voor het mobo op gericht. Alleen weet ik het adres niet meer :(

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Gewoon batterij vervangen en nieuwste bios erop zetten. Dan heb je nergens meer last van. De k7s5a is 1 van de stabielste borden en ook lekker snel. Zonde om omte wisselen dus.

Wanneer je toch een nieuw mobo gaat kopen wil ik je oude wel overkopen voor een leuk prijsje.
jhead@hj.hn.org

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 20:53 schreef jhead22 het volgende:
Gewoon batterij vervangen en nieuwste bios erop zetten. Dan heb je nergens meer last van. De k7s5a is 1 van de stabielste borden en ook lekker snel. Zonde om omte wisselen dus.

Wanneer je toch een nieuw mobo gaat kopen wil ik je oude wel overkopen voor een leuk prijsje.
jhead@hj.hn.org
Ik ben het helemaal met u eens. Deze mobo's draaien machtig voor een scherpe prijs. ECS KEEP ON THE GOOD WORK :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke allemaal bedankt voor de reactie`s ik ga morgen even een nieuw batterij halen en hoop dat het dat is[WAS]

mazzel

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

nooit last van dat batterijtje ..

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

Op maandag 10 juni 2002 21:39 schreef Bartjuh het volgende:
nooit last van dat batterijtje ..
ik ook niet, maar ik had wel last van die klok. volgens mij gaat het al over met een biosupdate. dat was bij mij wel.

ik weet niet of je kan flashen. maar voorals je het nog nooit hebt gedaan:

• pak een diskette: maak er een windows 98 bootdisk van,
downloaden van www.bootdisk.com

• pak een cd: zet daar de bios op, .rom file. zet er ook het flashproggie op, bijv. aminfxxx.exe of amixxxxxx. x=getal

• zet je computer uit.

• zet je computer aan met de windows 98 bootdisk.

• wacht tot je in dos bent.

• typ cdrom:\aminfxxx.exe xxxxxxL.rom of cdrom:\amixxxxxx.exe xxxxxx.rom

• druk yes ofzo tot ie zegt dat ie klaar is met flashen.

• start opnieuw op. je heb nu je bios (succesvol) geflashed

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Je kan het bios ook gewoon op je hd zetten en opstarten met flop.

Zet het bios niet op flop ! Dit gaat soms mis aangezien floppen niet betrouwbaar zijn en sommige mobo's er problemen mee kunnen hebben.
Pagina: 1