[HTML]Tables: dunne rand inplaats van '3D' border

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik wil graag weten hoe ik de border van een table verander in een dunne zwarte rand. Die border is niet om aan te zien en zo'n randje is wel stijlvol.
Misshien een newbie vraagje maarje, ik kon met de search niets vinden. En ik vermoed dat jullie het wel weten.

[En ALS dit topic gesloten word, zou de desbetreffende admin dan inplaats van enkel te zeggen 'basiskennis' ook even het antwoord zeggen? :+]

DUS IN HTML, GEEN CSS WANT DAAR SNAP IK NIKS VAN :7
(niet te snel dichtdoen aub, ik check elke minuut dus ik post gelijk als het gelukt is!)

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
gewoon geen border, zorgen dat de cellen een stukje uit elkaar staan, zwarte achtergrondkleur voor je tabel en witte achtergrondkleur voor de cellen
zo deed ik 't altijd
maar ik wil je toch adviseren om CSS te leren, dat werkt echt veel makkelijker en beter hoor

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 18:53

Wally-S

-Snowboarding is art-

Je hoeft niet direct een nieuw topic te openen als de andere net gesloten is.
Het antwoord staat er in.
Dat jij niets van CSS snapt is jouw probleem, en dat kan je oplossen door eens een bezoekje te brengen aan www.w3schools.com/css

Snow is only frozen water

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:50

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<TABLE cellpadding="0" cellspacing="0" border="0">
 <TR>
  <TD bgcolor="#000000">
    <TABLE cellpadding="1" cellspacing="1">
    <TR>
     <TD bgcolor="#FFFFFF">
       blaat
     </TD>
    </TR>
     <TR>
     <TD bgcolor="#FFFFFF">
       blaat
     </TD>
    </TR>
     </TABLE>
  </TD>
 </TR>
</TABLE>

:)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
ok, ik merk het al: erg omslachtig. Nouja, dan zal ik me maar verdiepen in CSS... zit niets anders op.

toch bedankt.

[Als dit de enige HTML oplossing is, sluit dit topic dan maar en mijn excuses voor het opnieuw posten.]

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:50

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Nou ja, het is maar wat je omslachtig vindt... Een tabelletje extra eromheen en je bent klaar. Dit heeft als voordeel dat het door alle (?) browsers wordt ondersteund, wat bij CSS soms de vraag is.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Css valt best wel mee hoor gewoon beetje gaan kloten en dan zie je opeens het licht

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
of je download topstyle en je wordt bekeerd tot CSS als je de mogelijkheden ziet.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

eeejjj, ga jij es ff fijn html en css leren er zit idd niets op als je hier op dit forum wil overleven. En niet een topic openen als het eerste is gesloten. Danku :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.