Ik weet dat hier al een paar topics over geweest zijn, maar in geen enkele kan ik een werkend antwoord vinden op mijn vraag, daarom open ik maar even een nieuw topic.
Eerst even wat data:
Doos1:
NIC: National Semiconductor 83815
Doos2:
NIC: 3C905C-TX
Switch:
Type: Safeway 10/100
Probleem is dit:
Als ik data wil transferren gaat het ontiechelijk traag, niet meer dan 3% van mn totale capaciteit over het netwerk.
Van mn 3com bak naar die NSC bak krijg ik dan nog wel eens pieken van ca. 70% maar terug kom ik meestal niet eens boven 1%.
Ik heb al verscheidene dingen geprobeert, van QoS packetfiltering uitzetten tot nieuwe bekabeling ed.
Wie heeft er nog meer ideeen, of weet dingen die ik niet weet of vergeten ben.
Ik moet namelijk zo'n 20g aan data overzetten, maar met dit tempo zou ik pas over dagen klaar zijn
. Vaag is wel dat van mn 3com bak naar een andere XP bak (doos3
) het wel met 100mbit gaat, dus ik vermoed dat het aan doos1 ligt.
Met liefde verschaf ik natuurlijk meer informatie, maar ik vermoedde dat jullie hier wel genoeg aan zouden hebben
.
Eerst even wat data:
Doos1:
NIC: National Semiconductor 83815
Doos2:
NIC: 3C905C-TX
Switch:
Type: Safeway 10/100
Probleem is dit:
Als ik data wil transferren gaat het ontiechelijk traag, niet meer dan 3% van mn totale capaciteit over het netwerk.
Van mn 3com bak naar die NSC bak krijg ik dan nog wel eens pieken van ca. 70% maar terug kom ik meestal niet eens boven 1%.
Ik heb al verscheidene dingen geprobeert, van QoS packetfiltering uitzetten tot nieuwe bekabeling ed.
Wie heeft er nog meer ideeen, of weet dingen die ik niet weet of vergeten ben.
Ik moet namelijk zo'n 20g aan data overzetten, maar met dit tempo zou ik pas over dagen klaar zijn
Met liefde verschaf ik natuurlijk meer informatie, maar ik vermoedde dat jullie hier wel genoeg aan zouden hebben