[Mobo] A7V333 of GA-7VRXP of 8K3A+

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:25
Het is tijd voor een nieuw moederbord. Maar het lijkt of al deze moederborden ontzettende problemen hebben. Ik heb zo'n beetje al die troubel topics wel doorgeworsteld. Problemen met een de Geforce4 zijn meestal erg lastig. Terwijl die luitjes van hardwareinfo.net in hun test met de nieuwe 2200+ kennelijk geen problemen hadden in hun testconfiguratie.

Wat is nou de verstandigste keuze? De Asus, de Gigabyte of de Epox. Belangrijkste is gewoon de stabiliteit!

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:34
Volgens de tests (Tomshardware, Anandtech etc.) de Gigabyte... Die is het snelste.

Stabiliteit is bij alle borden hetzelfde, er is er geen een die niet stabiel is.

Zelf heb ik een KT3 Ultra ARU en die bevalt me prima, geen problemen verder mee. :)

De Gigabyte is ook het goedkoopst. Ik zou voor de Gigabyte gaan, ik heb hem zelf niet gekocht omdat ze hem niet op voorraad hadden, en de MSI had wat meer features (die ik toch niet gebruik :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhzeater
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-08 16:35
Stabiel zijn ze allemaal. Misschien kun je zelf even searchen in het forum of op internet. Het barst overal namelijk van informatie over die borden en dan wordt het forum ook niet overspoeld met allerlij nutteloze vragen en blijft het niveau hier een beetje op peil

Asus TX97 AMD k6-3+ 450@500@83x6(hardware max)@2,5v(hardw min) 128kb L1 cache@500 256kb L2 cache@500 512 kb L3 cache@83 Alpha Pal6035+sunon@5v 256 Mb(hardw max) PC133@83 Voodoo3 2000 PCI 143@199@2,80v (with V mod) SB Live! Dmax 60+ 30Gb @UDMA33(hardw max)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:25
Het nivo is natuurlijk niet alleen afhankelijk van de vraag, maar ook van de replies :)

Maar goed. Die problemen, zijn die dan al een beetje verholpen met nieuwste biossen. Als ik lees dat men om niet in een BSOD loop te komen, AGP op 1x moet zetten (bij gigabyte), vind ik dat niet echt positief.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik neem de GA-7VRXP.

Neem hem maar, je zult er geen spijt van krijgen.
(Behalve als je een DOA krijgt :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:05
Ik geloof dat je nog het beste voor de MSI KT3 Ultra kan gaan. Ik heb nu de Gigabyte GA-7VRXP.. maar ben er niet tevreden mee. Mijn radeon moet ZEKER onder de 270/270 draaien anders hangt ie.. Ook heb ik van die gekke flikkerende strepen door mijn beeld heen.. Ik ga mijn bordje omruilen voor een MSI. De nieuwste bios van gigabyte lost trouwens niets op... (de F6) Die brengt trouwens alleen maar nog meer problemen in het spel :r ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb ze allemaal gehad..

De A7V333, helaas was het de KT333CD.. jullie snappen het al ruilen ;)
Daarna de V7RXP (met dank aan ome Tom :(), alleen AGP 1x met voltage verhoging. Kortom de deur uit..
Nu heb ik de 8K3A+ een week draaien,met dezelfde hardware, zonder enige problemen!

Mijn conclusie: zorg sowieso dat je de laatst bekende revisie van zo'n bord koopt, om het CD probleem te voorkomen.
De Gigabyte vind ik gewoon brak, het is gewoon wachten op een lapmiddel om die AGP probs te fixen. (lees alle fora maar eens na)

Afhankelijk van je wensen(firewire/usb2.0/RAID/etc.) zou ik voor die Asus of Epox gaan, en die Gigabyte links laten liggen.
Pagina: 1