R.I.P Edimax Broadband Router ???

Pagina: 1
Acties:

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 19:22
2 weken geleden heb ik een Edimax Broadband Router gekocht bij Mycom (tijdens die dwaze dagen daar..). In combinatie met Wanadoo Premium Cable werkte alles perfect hier in dit studentenhuis (4 computers via een hub met uplink naar router, en 1 computer direct naar router). Echter, na een week ging de router opeens dood. Het was niet meer mogelijk om de Router Access Manager te bereiken met het standaard IP adres (192.168.168.230). Bovendien brandde het PPPoE lampje ook niet meer. Aan de COM21 modem ligt het niet, want zonder router was het wel mogelijk om verbding te maken met het internet. Een telnet sessie mocht ook niet baten. Okee, fabrieksfoutje misschien, omgeruild bij Mycom voor een nieuwe router... en ja hoor, alles werkte weer perfect. ECHTER, anderhalf week later... stopt de router er WEER mee. Zelfde probleem !!! We begrijpen er echt niks van. Alle LED'jes branden, behalve het ledje van de PPPoE... en het lijkt gewoon alsof de router werkelijk DOOD is. Dit is toch te bizar voor woorden? Iemand een idee... want wij zijn nu ten einde raad !!!! PLEASE HELP !!!!

Bladiebla!

• vyruz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07-2018

vyruz

ik heb geen ondertitel :P

raar probleem...
kheb eigenlijk nooit problemen met deze router.
welk type heb je?
en na een reset werkt ie dan wel weer of blijft ie dan hetzelfde doen?
heb je de stekker er al eens langer dan een kleine 3-5 minuten uit je router gehad?

Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum

• TuLPMaN
Ik vind het ook maar een 'vaag' probleem. Het is de Edimax BR6004 (ik weet niet zeker of het de + versie is maar het is in ieder geval een broadband router met 4-port switch). Ik dacht dat het alleen mogelijk was om in de Access Manager of via een telnet sessie dat ding te resetten... hoe kan het dan anders ?? Ik internet nu ff direct vanaf de modem, dus zonder de router... die heb ik ff uitgezet.

Bladiebla!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Sinds wanneer werkt kabel via PPPoE???

PPPoE wordt alleen gebruikt voor ADSL, volgens mij, dus lijkt me logisch dat je dat niet in hoeft te stellen.

Wat je wel kunt proberen is het apparaat op de compoort van een PC te hangen en dan latern opstarten.

Vergeet BTW ook niet Remote Access danwel uit te schakelen, dan wel af te schermen, aangezien het ook vanaf 'buiten' te bereiken is.

Kan dus zijn dat er 1 of andere lolbroek de settings heeft lopen verkloten.

Verwijderd

je moet ook geen PPPoE voor een com21 modem gebruiken...

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:02
je password wel gewijzigd? ook van buitenaf kan je anders op je router komen. Is erg handig :z

Ik heb er zelf ook ééntje en ik heb er op één klein dingetje na geen problemen mee.

Bel anders ook ff gewoon in met modem en test wat er allemaal open staat. Zorg dat die remote console niet meer van buitenaf te bereiken is. Door 'm bijvoorbeeld kompleet uit te schakelen of poort 23 en 80 te rerouten naar een IP wat je niet gebruikt of naar een pc die deze services niet leverd. Of juist wel als je dat wilt.

Verwijderd

hmm.. misschien ver gezocht, maar heb je hem wel geaard?

• TuLPMaN
Ik weet het niet hoor maar breedband internet via de kabel (Wanadoo Cable Premium) maakt wel degelijk gebruik van een WAN Miniport PPPOE. Dus daar zal het niet aan liggen... het heeft tot een uur geleden ook allemaal goed gewerkt hoor...

Ik snap er echt geen hol van.
:(

Bladiebla!

• TuLPMaN
Op maandag 10 juni 2002 18:35 schreef GraveR het volgende:

Wat je wel kunt proberen is het apparaat op de compoort van een PC te hangen en dan latern opstarten.

Vergeet BTW ook niet Remote Access danwel uit te schakelen, dan wel af te schermen, aangezien het ook vanaf 'buiten' te bereiken is.

Kan dus zijn dat er 1 of andere lolbroek de settings heeft lopen verkloten.
1) Je bedoelt een telnet sessie opstarten?
2) Hoe doe/deed ik dat dan? Ik kan nu niet meer in de Access Manager komen..
3) Is dat serieus zo makkelijk om te doen als ik de router standaard gebruik met standaarinstellingen?

Bladiebla!

• TuLPMaN
Op maandag 10 juni 2002 18:36 schreef PROnline het volgende:
je password wel gewijzigd? ook van buitenaf kan je anders op je router komen. Is erg handig :z

Ik heb er zelf ook ééntje en ik heb er op één klein dingetje na geen problemen mee.

Bel anders ook ff gewoon in met modem en test wat er allemaal open staat. Zorg dat die remote console niet meer van buitenaf te bereiken is. Door 'm bijvoorbeeld kompleet uit te schakelen of poort 23 en 80 te rerouten naar een IP wat je niet gebruikt of naar een pc die deze services niet leverd. Of juist wel als je dat wilt.
Bij de eerste router die dood ging hadden we het password niet gewijzigd. Bij deze was het password wel gewijzigd.

Ik snap niet echt dat verhaaltje over dat testen enzo. En hoe stel ik bovenstaande dingen in? (Ik ben slechts een leek op routergebied.... ik dacht dat het allemaal eitje was... gemak, daar ging het toch om?)

Bladiebla!

• GraveR
1) Je bedoelt een telnet sessie opstarten?
2) Hoe doe/deed ik dat dan? Ik kan nu niet meer in de Access Manager komen..
3) Is dat serieus zo makkelijk om te doen als ik de router standaard gebruik met standaarinstellingen?
1) Neej, dr zit bij de kit een kabeltje en een genderchanger om het apparaat rechtstreeks aan een computer te hangen, je kunt dan via Hyperterminal (of ander terminal pakket) in de settings enzow komen.

Je kunt dan ook nog meteen zien of ie het doet...

2) Kabel aansluiten, Hyperterminal starten, Rechstreeks naar ComX instellen en de poort instellen op 19200, 8, n 1, en Flowcontrol op None zetten.

Zodra je het beestje aanzet zal ie zich melden... als je text ziet, meteen op CTRL+C rammen, hiermee worden de default settings hersteld.

Hierna even instellen en vanuit de console disable remote_mgt doen. Hiermee zijn de instellingen neit meer te wijzigen via telnet en/of browser.

3) als je het password niet wijzigt is het kinderlijk eenvoudig te verkloten vanaf 'buiten'

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op maandag 10 juni 2002 18:35 schreef GraveR het volgende:
Sinds wanneer werkt kabel via PPPoE???
Hoe denk je dat de Broadband-abbo's van Wanadoo werken? Inderdaad, via PPPoE...
Op maandag 10 juni 2002 18:35 schreef gpvelzen het volgende:
We hebben niet allemaal een Chello/@Home-abbo. :{

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• GraveR
Op maandag 10 juni 2002 18:46 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Hoe denk je dat de Broadband-abbo's van Wanadoo werken? Inderdaad, via PPPoE...

[..]

We hebben niet allemaal een Chello/@Home-abbo. :{
Oops... Wist ik niet.. Mijn excuses... ( * GraveR is @Home gebruiker :D )

• TuLPMaN
Op maandag 10 juni 2002 18:45 schreef GraveR het volgende:

[..]

1) Neej, dr zit bij de kit een kabeltje en een genderchanger om het apparaat rechtstreeks aan een computer te hangen, je kunt dan via Hyperterminal (of ander terminal pakket) in de settings enzow komen.

Je kunt dan ook nog meteen zien of ie het doet...

2) Kabel aansluiten, Hyperterminal starten, Rechstreeks naar ComX instellen en de poort instellen op 19200, 8, n 1, en Flowcontrol op None zetten.

Zodra je het beestje aanzet zal ie zich melden... als je text ziet, meteen op CTRL+C rammen, hiermee worden de default settings hersteld.

Hierna even instellen en vanuit de console disable remote_mgt doen. Hiermee zijn de instellingen neit meer te wijzigen via telnet en/of browser.

3) als je het password niet wijzigt is het kinderlijk eenvoudig te verkloten vanaf 'buiten'
Ja dat bedoelde ik er ook eigenlijk mee. Bij de eerste router heb ik dat ook geprobeerd, maar toen lukte het niet om verbinding te maken met de router... ik kreeg soms alleen de vraag welke snelheid ik wilde... en dan koos ik voor 19200 met als gevolg dat ie snoeihard vastliep (allemaal vage letters).

Ik zal het zo weer proberen...maar ik vrees het ergste.

Bladiebla!

• TuLPMaN
Oke.. ik heb de router aangesloten op een COM poort en Hyperterminal opgestart. Als ik de router aanzet krijg ik dit op mijn scherm :

BOOT ver 1.06
loading firmware.....

Unable to run program.
Please download a valid firmware

Enter choice of terminal speed - 1)57,600, 2)38,400, 3)19,200:

Ik kies dan voor 3 en krijg dan dit :

Start transferring...
ŜB00008012fe54c

En vervolgens kapt 'ie er mee...

Bladiebla!

• TuLPMaN
Ergo... HELP ??

Bladiebla!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Misschien handiger om het ding ff bij mycom te laten testen dan zelf de boel verneuken.
Als je je firmware verkloot ben je echt niet blij.

• GraveR
Dat probleem met de firmware is vrij eenvoudig op te lossen.

Je gaat naar Edimax.com.tw en download daar de juiste versie van de Firmware (blah.sig, heet ie, zal het goed is)

Vervolgens kies je inderdaad optie 3 en kies je uit het menu van Hyperterminal Bestand Verzenden, in het bovenste veld zoek je de file van de firmware, en in de onderste kies je voor gewoon ZModem (dus zonder crashherstel).

Hij gaat nu aan het pruttelen en nadien heb je een werkende firmware retour.

Succes.

Mocht je nog hulp nodig hebben, contact me dan even via ICQ of MSN.

• TuLPMaN
Aha..... zo moet dat dus! Ben nu aan het uploaden..thanx !!!!

Bladiebla!

• TuLPMaN
Het werkt allemaal weer !! Geweldig... bedankt !! Maaruh, wat kan ik nu doen om dit te voorkomen ??

Bladiebla!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Op maandag 10 juni 2002 18:35 schreef gpvelzen het volgende:
Com21 is WEL PPPoE :z

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 20:12 schreef LeonM het volgende:

[..]

Com21 is WEL PPPoE :z
bij mij NIET :z

• GraveR
Op maandag 10 juni 2002 20:06 schreef TuLPMaN het volgende:
Het werkt allemaal weer !! Geweldig... bedankt !! Maaruh, wat kan ik nu doen om dit te voorkomen ??
Een quote van een eerdere reply van mezelf:

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op maandag 10 juni 2002 20:21 schreef GraveR het volgende:

[..]

Een quote van een eerdere reply van mezelf:
[..]
ff een n00bvraag, maar de enige manier om het dan nog te veranderen is door te resetten ofzo?

• TuLPMaN
Ben blij dat alles weer werkt... echter, soms (best wel vaak eigenlijk) worden we van het internet afgekicked door Wanadoo (?) en dan duurt het weer een minuutje of 5 voordat 'ie weer kan reconnecten. Ik heb in andere threads al gelezen dat sommigen hier ook last van hebben, maar waar ligt dat dan aan ??

Bladiebla!

Verwijderd

Gebeurd dit soms als je met msn connect???

[topic=520910/1/25]

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 14:54
Om (een beetje) veilig te zijn voor de buitenwereld:
- stel een niet uitgedeelt ip in als DMZ server, bv. 192.168.168.1
- stel dan voor poort 80 en 23 in dat ie deze door routert (hoe noem je zoiets?) naar het ingestelde ip, en stel als poort 80 en 23 in.
- klik save (als ie alles weer reset, dan moet je het via telnet doen, zie search hoe dit moet).

Je disconnect probleem is waarschijnlijk de Idle timeout, als je deze op 0 zet houdt ie de verbinding gewoon open. Als je andere vragen hebt, zie m'n sig voor e-mail.

• TuLPMaN
Zal zo eens kijken wat ik allemaal kan veranderen..

Maar het is dus zo als je een router gebruikt met standaardisntellingen, dat je niet verzekerd bent van een veilige internetverbinding????

Nog iets, het versturen van bestanden via msn werkt ook niet. Ontvangen echter wel... ennuh, webcammen via msn werkt ook opeens niet meer sinds we die router gebruiken... ligt het daaraan of heb ik gewoon weer de instellingen van mijn webcam zitten fucken?

Bladiebla!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 14:54
Msn gebruikt aparte poorten voor die dingen. (6891 voor het sturen van bestanden en 6901 (dacht ik) voor video). Deze poorten moet je dus forwarden in je router. Het nadeel is dat het maar naar één pc kan. Misschien dat er bij de volgende firmware upgrade upnp ondersteuning komt. Dan gaat dat allemaal via upnp.

• TuLPMaN
Hmmz... snap er weinig van. Heb via telnet de mogelijkheid om via browser de ionstellingen te veranderen uitgezet om zo shit te voorkomen.... werkt allemaal, maar na een paar dagen verbreekt de verbinding en kan ik opeens wel weer via browser inloggen... Bovendien kan ik dan niet connecten voor een minuutje of 10... waar ligt dit aan?

Bladiebla!

• TuLPMaN
Op dinsdag 11 juni 2002 20:18 schreef psmeets het volgende:
Msn gebruikt aparte poorten voor die dingen. (6891 voor het sturen van bestanden en 6901 (dacht ik) voor video). Deze poorten moet je dus forwarden in je router. Het nadeel is dat het maar naar één pc kan. Misschien dat er bij de volgende firmware upgrade upnp ondersteuning komt. Dan gaat dat allemaal via upnp.
1 pc is genoeg...de mijne :) Maaruh, hoe doe ik dit dan?

Bladiebla!

Verwijderd

Ik ben al 3 dagen bezig mijn router BR6004+ aan het werken te krijgen via PPP over internet met een com21 modem naar Wanadoo. Hij heeft het 1 keer per ongeluk gedaan en daarna nooit meer. Ik gebruik de firmaware 1.11.
Is het ook mogelijk om via de seriele kabel verbinding te krijgen, want op de andere manier krijg ik het niet voor elkaar en hoe moet dat dan.
Ik ben nog wel een klein beetje een leek op dit gebied.

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:07
hoihoi om even wat mensjes blij te maken met een Edimax BR6004+ router heb ik een nieuwe Firmware voor jullie!!
versie 1.18

hiermee word onder andere het probleem opgelost met msn voor bestandversturen, of hiermee ook netmeeting opgelost is weet ik niet want dat gebruik ik niet

het uitvallen/resetten van de router is zover ik weet ook opgelost, heb weinig klachten gehoord van mijn mede-collega's.
verder weet ik niet wat de veranderingen zijn, heb namelijk geen changelog van edimax gekregem

tevens voor de mensen die het willen weten is de routerbinnenwerk afkomstig van Acer NetXus type 904SC hier is jammmergenoeg verder geen info over te vinden op internet www.acernetxus.com.tw bestaat namelijk niet meer :?

Ook voor alle mensen die niet snappen hoe je moet upgraden en je router komt van aragorn af (wat doe je hier dan? :)) kun je deze daar laten flashen voor deze problemen

hier het belangrijkste de URL: http://httpd.chello.nl/j.vanboekel/904fv115d18.sig

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Pagina: 1