Toon posts:

atx voeding op 12v????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik heb eerder aan topic gestart over de atx-voeding op 12v of iemand daar iets van weet, maar nog niet echt veel reacties.
ik ben inmiddels begonnen met de bouw van het pc'tje met het via bord, en ik heb nu eigenlijk wel een beetje info over een oeding nodig. Uiterste geval zal ik toch weer toevlucht tot een 12-220 converter moeten nemen, maar veel liever direct een 12 voltje waar direct de atx-spanninkjes uit komen.
iemand een idee?

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
wat bedeoel je precies :?

er zit gewoon een 12 volt uitgang op een atx voeding hoor.

waar ga je het voor gebruiken ??

welkom op GoT btw :D

Verwijderd

Topicstarter
simpelweg een atx-voeding met een ingangsspanning van 12 volt ipv 220 volt...
Ik wil het trouwens gaan gebruiken om een pc'tje te bouwen voor mijn kleine dochter van 2, en daar wil ik geen 220 in de buurt hebben...
foto's volgen, ik ben al begonnen.

Verwijderd

staat er nix in al die oude topics van je :? dit is zo onderhand al je 3de over dit onderwerp

Verwijderd

Topicstarter
niet iets wat ik zoek...
Tot nu toe nog niemand met Dé oplossing gekomen, of waar ik die eventueel vinden kan...

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
dan moet je gaan knutselen met adapters, je hebt 0, 5, 12, 24 volt nodig.

ik weet niet welke kleuren dat alemaal zijn, kijk even in de faq of search, dat is vast al vaker langs gekomen :)
Op maandag 10 juni 2002 18:32 schreef stefwes het volgende:
niet iets wat ik zoek...
Tot nu toe nog niemand met Dé oplossing gekomen, of waar ik die eventueel vinden kan...
en dan maar nieuwe topics openen he! ga je schamen ;)

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-08 17:06

Snow_King

Konijn is stoer!

[topic=384674/1/25]

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 18:33 schreef Snow_King het volgende:
[topic=384674/1/25]
ik was hem net aant zoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
mmmjjjaaa....
die had ik ook al gezien. Waar iedereen volgens mij aan voorbij gaat, is dat dit analoge schakelingen zijn die de rest van de spanning gewoon in warmte wegstoken (efficientie is ver te zoeken dus..) en dat de alom veel geroepen 78xx 79xx series spanningsregelaars met veel koeling ca 1 ampere kunnen leveren, terwijl een beeetje atx voeding ere toch zo'n 20 tot 30 A uitspuugt. dat zal denk ik niet voor niets zijn.
als je dus 7 volt (12v-5v) verstookt met een ampere of 25, is dat zo'n 175 watt, alleen in warmte...
Daarom zijn al die voedingen dus van het geschakelde type...
Correct me if i'm wrong...

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Daar zit wat in..
ik zou niet voor een Pc zelf met adapters enzo klooien, wegens de wisselingen van de voltages. er zijn niet voorniks 100en monitor proggies.. zelfs in de bios..

een 24 volts voeding kan je wel gebruiken.. waarom perse 12?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Topicstarter
oh, perfect. 24 volt is ook goed, dan stop ik er gewoon 2 accu's in serie in. Ik heb ook nog een mooie 24v lader liggen, dus da's ook goed.
ik had alleen verwacht dat 12v makkelijker te krijgen zou zijn....
maar een leverancier voor 24 volt? graag!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Wil jij je pc in je auto bouwen ofzo :S Want dan moet je gewoon een converter gebruiken, die zijn veel stabieler :)

Verwijderd

Topicstarter
nee, zoals ik bover schreef wil ik een pc'tje bouwen voor mijn dochter.
En daar wil ik geen 220 aan hebben hangen, en geen draden waar je over kan struikelen. Een beetje vrij dus. Misschien wireless lan er in enzo..

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-08 17:06

Snow_King

Konijn is stoer!

Op maandag 10 juni 2002 19:39 schreef stefwes het volgende:
nee, zoals ik bover schreef wil ik een pc'tje bouwen voor mijn dochter.
En daar wil ik geen 220 aan hebben hangen, en geen draden waar je over kan struikelen. Een beetje vrij dus. Misschien wireless lan er in enzo..
in dat topic wat ik poste stond ook een link naar een kant en klare voeding met een 12v ingang.

EDIT:
heb ff de link voor je gezocht.
http://www.bicker.de/html/pcnetz/prepcnet/bes.htm

Verwijderd

Topicstarter
thnx.
die had ik al eens gezien, maar ik kon hem niet meer vinden. Zodoende wist ik dat het mogelijk moest zijn.
ik heb ff een meel gestuurd om de prijs te vragen. Ik ben benieuwd. Als iemand het toevallig al weet, hoor ik het graag.

Verwijderd

Heb er verder geen verstand van maar heb dit gevonden:

http://mp3carjumbox.virtualave.net/English/Jumbox/Alimentatore/power_supply.html

Ik ben zelf ook opzoek naar een power supply voor in de auto, maar ben zelf echter geen soldeerder.

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 13:29

w00Dy

Make soap, not war

op die site stond
If you are using an AT motherboard you don't need to build the -5V line, becouse it is used only by the RS232 port
Ik dacht dat -5 gebruikt werd door de seriële poorten ?

[edit]
14V van een autobatterij ? Ik ben voor de moment met hetzelfde project bezig en ik heb nagemeten wat een batterij juist leverde. En stabiel op 12.5 bleef hij niet, zeker niet als je start. Ook het aanzetten van grootlichten, radio veroorzaakt iedere keer een dipje.
http://sproggy.mp3car.com/psu.html
dat schema stond mij meer aan, het is wel duurder in opbouw.

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 21:05

Potatoman

koniwa

Op dinsdag 16 juli 2002 14:37 schreef w00Dy het volgende:

[..]

Ik dacht dat -5 gebruikt werd door de seriële poorten ?
Wat denk je dat RS232 port is :P

The cyclographing developer

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 13:29

w00Dy

Make soap, not war

Op dinsdag 16 juli 2002 14:40 schreef Potatoman het volgende:

[..]

Wat denk je dat RS232 port is :P
uwwwwwwwwwww, dat is een moeilijke. Gokje RS232 = seriële poort ? :o

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 14:46
Misschien zit er op een at moederbord wel een max232 of een 233, die maken van +5V een spanning van + en - 10V... Ook wordt vaak de -12V hiervoor gebruikt...

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 14:46
In een geschakelde voeding wordt eerst de 220V gelijkgericht (naar 220*sqrt(2) V) en dan wordt dit gebruikt om de HF (hoger dan 50Hz iig, hoe hoger de f, hoe kleiner de trafo kan worden bij gelijkblijvende Ptot) te maken (gebeurt via terugkoppelcirquit om Pverlies te beperken) Wat uit de trafo komt wordt weer gelijkgericht en afgevlakt (nog een voordeel van HF: kleinere afvlak C nodig).

Zo was het ongeveer geloof ik, er zit nog wel meer in om de boel te stabiliseren, maar dat zoek je zelf maar uit :P
Pagina: 1