[XP] Spontaan zwart scherm en einde

Pagina: 1
Acties:

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:18
Ej :)

Gisteravond was ik een beetje aan het Photoshoppen, surfen en Trillian'nen, totdat mijn monitor opeens zwart werd en verder niks meer vertoonde.
Alle fans in mijn pc draaide nog gewoon.
Ik dacht de VGA kabel was losgegaan oid, maar ik kreeg mn monitor niet meer 'aan'.

Ik heb dus ff mijn pc laten afkoelen en daarna weer aangezet: niks.
CMOS gereset daarna; en verhip, ik kreeg weer beeld :D
Leuk! Totdat ik BSOD's van Win2k Prof kreeg :(

Naja, sindsdien start m'n pc soms op, en als 'ie dan boot hangt ie met een BSOD over IRQ's die niet equal oid zijn, of KMODE exeptions.
Ik heb gezocht op de KB van MS, maar niks nuttigs gevonden.

Ik vind het zo vreemd omdat ik niks interessants op mijn pc deed, en dat ie toen opeens hing en niks meer deed.
Eigenlijk kan ik nu dus niks meer op die pc, vandaar dat ik nu tik op een andere pc.

Ik heb de search gebruikt, maar niks nuttigs gevonden.

Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01
specs :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:01
Alle kaarten goed aangedrukt?

Ik heb weleens een trap tegen mijn -toenmalige- servertje gegeven, toen lag er een kaart half uit en werkte hij niet (gek hé :P)

Anders moet je hem een keertje meenemen naar, eehmm.. tja, het woordje werk kan niet meer.. hé nrg :P

• nrg
Specs?
Die wíl je niet weten :P
Maar goed, zie sig (workstation).
Ongelooflijk brak, maar in principe heb ik nu geen geld voor nieuwe pc (als ie kapoet is moet ik maar gaan lenen van onzer pappa :{)

edit:

Was ff vergeten dat ik laatst mn sig had aangepast, maar hij staat er nu weer :)

(*klik*)

Ik kwam er trouwens achter toen ik de jumpers van de CMOS aan het verzeten was; dat de jumpers van het CPU voltage verkeerd stonden.
De CPU kreeg 3.3 ipv 2.2 volts oid. Heb het daarna goedgezet, maar dat werkte dus ook niet..

[edit2]
Alles zit goed aangedrukt btw..
[/edit2]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:01
Misschien heb je hem door te hoog voltage doorgebrand...

• nrg
Op maandag 10 juni 2002 18:39 schreef Icey het volgende:
Misschien heb je hem door te hoog voltage doorgebrand...
Stiekem hoop ik dat wel een heel klein beetje :X

• nrg
Maar goed, einde slowchat..

Is mijn pc nu overleden of is dit een bekend probleem waar eventueel wel wat aan te doen is?

Verwijderd

ik denk dat je brak geheugen hebt. Ga het eens testen met memtest86(.com ;))
Enne, kicken pas na 24 uur eh, niet na 2 uurtjes alweer.

• nrg
Op maandag 10 juni 2002 19:55 schreef ByMeSDy het volgende:
ik denk dat je brak geheugen hebt. Ga het eens testen met memtest86(.com ;))
Enne, kicken pas na 24 uur eh, niet na 2 uurtjes alweer.
Ik krijg nu als ik boot de melding
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Ik ga nú mijn pc proberen met minimaal geheugen, en minimale hardware..
:)

• DarkAtNight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 20:23
Toevallig heb ik de laatste paar dagen ook dergelijke problemen gehad :'( (onder XP). Bij mij waren het BSOD's op random momenten. Dat was voor mij aanleiding om te denken dat het hardwareproblemen waren, en niet software.

Ik heb de geheugenmodules losgehaald, contactjes schoongemaakt, en in de BIOS de geheugeninstellingen teruggezet. Toen alle geheugenmodules 1 voor 1 getest met GoldMemory (www.goldmemory.cz). Als laatste alle drie de modulen er weer in, en weer getest (gaf toch nog wat meer problemen, ik heb twee verschillende typen modulen). GoldMemory test beter dan DocMem, heb ik ontdekt.

Ik denk dat de problemen bij mij zijn veroorzaakt doordat ik na de laatste BIOS flash de settings niet weer goed heb gezet. Waarom dat niet eerder problemen heeft gegeven? Tja, als ik dat eens wist...

Het vervelende is dat geheugenproblemen er ook voor kunnen zorgen dat je HD corrupt raakt. Dat zou bij jou nu wel eens aan de hand kunnen zijn.

• nrg
Mijn HDD is denk ik niet corrupt; ik heb nl. gisteren mijn eigen HDD als slave in mijn pa's pc gehangen om de boel te backuppen, ging allemaal prima.

Ik moet nu eten, ik edit mn post zometeen ff om weer verder te gaan met mn verhaal :P
Pagina: 1