Vraag over poortmappen (niet in FAQ)

Pagina: 1
Acties:

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:01
Even een situatie schets:

Wat we nu hebben zijn 3 pc's die aan chello hangen.
pc1 is de pc waar chello binnen komt en die gaat via een 10/100 hub.

Wat we willen gaan doen is de hub vervangen door een Sitecom router icnl. 4 poorts switch.
De voordelen die wij daarvan willen gaan hebben is dat de server pc niet meer aan hoeft om internet te kunnen delen en ook het voordeel dat je dan inprinciepe gewoon dingen als games kunt hosten, ok op de pc's die eerst client waren (wat ze nu inprinciepe allemaal worden).

Nu heb ik begrepen dat je dat dan via poortmappen moet doen om zo de goede poort door te schuiven naar de goede pc.

maar hoe gaat dat dan als je op bv. allebij de pc's msn wil hebben en bestanden wilt kunnen versturen. Of allebij een UT game willen hosten?

Want die werken dan toch met dezelfde poort en dan weet de router nog niet waar ie het heen moet sturen.

Of moet je dan in het geval van msn allebij op een andere msn server/poort onloggen?

Hopenlijk heb ik het een beetje goed uitgelegd maar de essentie is dus dat ik wil weten of het kan om dus het toch in goede banen te lijden terwijl de software 2x dezelfsde poort gebruikt?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Als je MSN wil gaan gebruiken is er eigenlijk niets aan de hand voor simpel chatten. Als je wil file senden moet je wel een reeks poorten openzetten die dan door elke pc gebruikt kan worden, maar door maximaal 1 tegelijk. Als er dus 1 client gaat file senden, dan lukt dat niet meer met de rest. Voice/video chatten met MSN kan je waarschijnlijk wel vergeten met een router (tenzij je een UPNP compatible router hebt).

Als je games wil hosten dan kan dat idd per poort maar op 1 machine tegelijk. CounterStrike kan je bv spelen op verschillende poorten en dan kan je dus ook verschillende games tegelijk hosten. Als UT maar op 1 poort draait dan kan je die ook maar op 1 pc hosten.

beetje omslachtig, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Anders hoor ik het wel ;)

Wees consequent, maar niet altijd

• Phydomir
Ik snap wat je bedoeld. Ik had ook al gezien dat je met icq wel gewoon de poort kan veranderen.

Kan dit ook met msn?

Edit: ow nog ff iets wat me net te binnen schoot.

Als ik dus de poort van msn zo door sturen naar zowel pc 1 als 2 en 3 (al zal daar vrij weinig msn gebruikt worden) kunnen ze inprinciepe dus wel allemaal versturen alleen niet tergelijk?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Phydomir
D'r zijn vast wel meer mensen die hier ervaring mee willen hebben en deze router/poort-mappen n00b een beetje opweg willen helpen.

En dan metname die gene die een sitecom router hebben (de 201 icl. 4 poorts switch).

Kep ut nml. iig al zo aan ut werk dat ik gewoon kan internetten ed. achter de router maar ik wil dus ook straks precies aan iedere pc will toekennen waar bepaalde dingen naar toe moeten.

(En dus metname hoe ik er voor zorg dat ik en m'n broertje allebij tergelijk kunnen verzenden met msn want dat is denk ik het enige wat we allebij doen.)

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

hehe :) voor de DC201 bestanden versturen met MSN hoef je niks te poort mappen gewoon effe de firmware upgraden

http://www.sitecom.com/showsupport.asp?SID=241

Q:
Windows messenger and netmeeting are not functioning correct (can't send files, audio or video)
A:
This can be solved by installing this firmware, with this utility.

dan werkt ut prima op alle pc's, teminsten ik heb de zelfde en kan dan op alle pc's te gelijk versenden (als ut moet en de rest ook gewoon maar dat is normaal natuurlijk )

en verder nog games hosten hmm je gaat naar de webbased configuratie toe en dan Advanced Internet en dan User-Defined Virtual Servers daar kan je poorten mappen voor je UT servers tis heel simpel je geeft het (interne) ip adres van bak waar UT op draait je geeft je het interne poort op (de standaard UT poort) en dan werkt ie al prima wil je echter nog een UT server draaien moet je bijna het zelfde doen echter je moet die UT server op andere poort laten draaien en hoe je dat doet geen idee lees is wat UT informatie of dat uberhoudt mogelijk is :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Phydomir
Op dinsdag 11 juni 2002 09:35 schreef SithWarrior het volgende:
hehe :) voor de DC201 bestanden versturen met MSN hoef je niks te poort mappen gewoon effe de firmware upgraden

http://www.sitecom.com/showsupport.asp?SID=241

Q:
Windows messenger and netmeeting are not functioning correct (can't send files, audio or video)
A:
This can be solved by installing this firmware, with this utility.

dan werkt ut prima op alle pc's, teminsten ik heb de zelfde en kan dan op alle pc's te gelijk versenden (als ut moet en de rest ook gewoon maar dat is normaal natuurlijk )

en verder nog games hosten hmm je gaat naar de webbased configuratie toe en dan Advanced Internet en dan User-Defined Virtual Servers daar kan je poorten mappen voor je UT servers tis heel simpel je geeft het (interne) ip adres van bak waar UT op draait je geeft je het interne poort op (de standaard UT poort) en dan werkt ie al prima wil je echter nog een UT server draaien moet je bijna het zelfde doen echter je moet die UT server op andere poort laten draaien en hoe je dat doet geen idee lees is wat UT informatie of dat uberhoudt mogelijk is :)
Ik neem aan dat qua hosten van games het inprinciepe allemaal hetzelfde werkt als voor UT (bv MoH:AA enzo).

ow ja: heb die firmware inmiddels geupdate.. zul je zien dat er niemand online is :P

• Phydomir
woei.. alles werkt... (moet wel nog dingen instellen om games te kunnen hosten maar dat gaat wel werken :D )

thnx voor de hulp :)

edit: w00t... het hosten werkt ook al (getest met Roger Wilco)...

Best wel easy allemaal.

• Phydomir
Hmmz, kep wel trouwens nu al 2x die page gekrgen van Chello dat ik m;n username enzo moet invullen..

Dit gebeurde 2x op sites waar ik normaal gesproken niet kom (1x de site van WS_FTP en 1x die van sitecom) maar ik dacht dat 1x dat formulier invullen genoeg was.

Ik kan dan wel gewoon msn-en enzo.

edit: ow ja.. m'n internet verbinding is ineens ook erg traag...

Bij speedtest haal ik maar 5.8 kb/s :(

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Elke netwerkkaart heeft een uniek nummer, het MAC adres.
Het is het netst als je eerst het MAC adres van de netwerkkaart die je eerst gebruikte in je router opgeeft. Bij sommige routers kun je het MAC adres meteen invoeren, bij anderen kan je het alleen "clonen". Dan heeft Chello ook "niet door" dat er iets veranderd is.

Wees consequent, maar niet altijd

• Phydomir
Op dinsdag 11 juni 2002 15:26 schreef Ook het volgende:
Elke netwerkkaart heeft een uniek nummer, het MAC adres.
Het is het netst als je eerst het MAC adres van de netwerkkaart die je eerst gebruikte in je router opgeeft. Bij sommige routers kun je het MAC adres meteen invoeren, bij anderen kan je het alleen "clonen". Dan heeft Chello ook "niet door" dat er iets veranderd is.
Dat heb ik iig al wel.. (maar ik moet straks als ik wee5r thuis ben (ben nu aan het werk) ff een manier zien te vinden om het hele ding te resetten)

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

je kan het mac adres veranderen van dat ding door ip te doen
dus http://192.168.0.1/techsupp daar kan je het mac changen.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Pagina: 1