Toon posts:

Upgraden: Benadeeld door Intel

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Gasten,

Ik ben nou al het derde Pentium-2 systeem nieuw leven aan het inblazen met een Slot-1 converter en een Pentium-III'tje. Ook nog even een Promise Ultra 133 TX2 + Harddisk erop en je kan weer dik 3 jaar verder.
Intel beseft dit ook en besluit gewoon geen Coppermines met 100 FSB meer te produceren, zodat iedereen wel (binnen een jaar) een nieuw Pentium 4/AMD Athlon systeem MOET kopen.
Hoe is het mogelijk dat deze afzetterij gewoon mogelijk is? :( Ik kan wel weer 2 weken gaan zoeken en bellen om een Celeron 1GHz te vinden, maar dit is toch eigenlijk te gek voor woorden. |:( Een beetje leuk :9~ je systeem upgraden zit er niet meer in tegenwoordig :'(.
Ben ik de enige die er zo over denkt of ben ik nou gek?

Verwijderd

move --> HK?

ik heb nog wel een celeron400 slot 1 bordje met 64mb geheugen & cpu liggen :Y)....
doe maar een bod :D
jah, ik heb voor een paar honderd euro's 2 amd xp's 1800 & 1900+ gekocht :Y)

Verwijderd

Volgens mij zijn hier een paar mensen hier die het faq maar eens gaan moeten lezen.

[edit] typo's [edit]

Verwijderd

Topicstarter
Van die Celeron 400 wordt mijn computer alleen maar langzamer. Ik praat over PIII-1000 met 100MHz Fsb. Waarom wordt die niet meer gemaakt? Er zijn genoeg upgraders die er wel een willen hebben.

Socket A idd ideaal voor upgrades, ja. AMD heeft een heel ander beleid.

Ik ga Intel eens mailen om ze te vragen waarom ze geen upgrade-processors meer maken. Ik zal wel weer een bullshit excuus als antwoord krijgen. Ik post de reply, als ik er een krijg :)

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 18:10 schreef HotDenio het volgende:
Van die Celeron 400 wordt mijn computer alleen maar langzamer. Ik praat over PIII-1000 met 100MHz Fsb. Waarom wordt die niet meer gemaakt? Er zijn genoeg upgraders die er wel een willen hebben.

Ik ga Intel eens mailen om ze te vragen waarom ze geen upgrade-processors meer maken. Ik zal wel weer een bullshit excuus als antwoord krijgen. Ik post de reply, als ik er een krijg :)
oke....
maar wat wil je nou? Natuurlijk worden p3's niet meer verkocht, die dingen zijn 'antiek' ....

Het is nogal logisch dat intel niet EN dit EN dat maakt, dat is allemaal veel te duur, ik denk dat ze geld zat in de p4 's hebben gestoken....
succes iig, gewoon je moederbordje & geheugen verkopen, en kijken wat je terug kunt kopen (en ja, dan zul je hoogstwaarschijnlijk wel geld bij moeten leggen...)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 10 juni 2002 17:58 schreef HotDenio het volgende:
Hallo Gasten,

Ik ben nou al het derde Pentium-2 systeem nieuw leven aan het inblazen met een Slot-1 converter en een Pentium-III'tje. Ook nog even een Promise Ultra 133 TX2 + Harddisk erop en je kan weer dik 3 jaar verder.
Intel beseft dit ook en besluit gewoon geen Coppermines met 100 FSB meer te produceren, zodat iedereen wel (binnen een jaar) een nieuw Pentium 4/AMD Athlon systeem MOET kopen.
Hoe is het mogelijk dat deze afzetterij gewoon mogelijk is? :( Ik kan wel weer 2 weken gaan zoeken en bellen om een Celeron 1GHz te vinden, maar dit is toch eigenlijk te gek voor woorden. |:( Een beetje leuk :9~ je systeem upgraden zit er niet meer in tegenwoordig :'(.
Nee, je bent niet de enige, daarom maakt Via nog altijd hun C3 gevallen op FC-PGA.

Nadeel is wel dat ze presteren op het niveau van een Celeron 700, maar geef nou toe, als je geen 3D spelletjes speelt of constant loopt te renderen/compileren (net zoals 90% van de computerende wereld dus) heb je echt niet meer nodig :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 18:12 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

oke....
maar wat wil je nou? Natuurlijk worden p3's niet meer verkocht, die dingen zijn 'antiek' ....

Het is nogal logisch dat intel niet EN dit EN dat maakt, dat is allemaal veel te duur, ik denk dat ze geld zat in de p4 's hebben gestoken....
succes iig, gewoon je moederbordje & geheugen verkopen, en kijken wat je terug kunt kopen (en ja, dan zul je hoogstwaarschijnlijk wel geld bij moeten leggen...)
EN dit EN dat lijkt me niet zo moeilijk. De 133FSB PIII's zijn toch ook nog steeds volop verkrijgbaar?

Ik heb Intel een een mailtje gestuurd om te kijken wat zij erop zullen zeggen. Ik durf te wedden dat ze weer met een of andere diplomatieke lulsmoel zullen antwoorden. Hier is mijn mail in ieder geval die ik hun gestuurd heb:

"Dear Intel,
I want to upgrade my PII-350 system to a Celeron 1GHz system so I can be happy for another 3 years or so. Only the 100FSB Coppermines are sold out everywhere? Why did you stop producing them? To force me into buying a brand new computer? I noticed that 133FSB are still available everywhere, so it seems like intended discuragement of budget-upgraders. I'd appreciate an honest answer regarding your policy on this please."

Kijken wat ze hierop te zeggen hebben :7

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op maandag 10 juni 2002 17:58 schreef HotDenio het volgende:
een boel vreemde dingen
Tja intel maakt ook geen P1 en P2 meer (iig niet voor de particulier) Ik zie het als een logische stap van intel om die CPU's niet meer te maken. En heb je al geprobeert 2e hands aan die CPU te komen? Als ik mijn P1 systeempje zou willen upgraden zou ik ook opzoek moeten naar een 2e hands. Dus wat is nu je probleem?
En als je perse een nieuwe CPU wilt, dan draai je toch lekker een 1000 P!!! op een fsb van 100 ipv 133 (750 mhz ) altijd beter dan een P!!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:04

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Denk weinig.
Zouden ze nou echt hun hele policy weg schuiven omdat jij het er niet mee eens bent?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 18:39 schreef memendo het volgende:

[..]

Tja intel maakt ook geen P1 en P2 meer (iig niet voor de particulier) Ik zie het als een logische stap van intel om die CPU's niet meer te maken. En heb je al geprobeert 2e hands aan die CPU te komen? Als ik mijn P1 systeempje zou willen upgraden zou ik ook opzoek moeten naar een 2e hands. Dus wat is nu je probleem?
Dat van die Pentium 1 ben ik met je eens. Die van mij ligt nu ook al in de prullenbak en ik hed nog drie P1 processors over. Ik vind gewoon dat het veel aantrekkelijker is om een PII-350 te kunnen upgraden naar PIII-1000MHz. Maar dat maakt Intel onmogelijk, omdat ze anders zichzelf in de vingers snijden. Dat vind ik gewoon schijnheilig en iedereen neemt het maar voor lief.
Ik doorbreek de stilte en zeg er tenminste wat van. Iedereen koopt tegenwoordig maar automatisch een P4-2GHz, omdat er niks anders bij Dixons te krijgen is. Laat staan dat je in zo'n winkel een goedkope upgrade voor je PII kan kopen. Ik vind die praktijken gewoon niet door de beugel kunnen en iedereen moet gewoon eens wat verder kijken dan hun neus lang is en zich niet in de kont laten naaien door Intel :(

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op maandag 10 juni 2002 18:46 schreef HotDenio het volgende:

[..]

Dat van die Pentium 1 ben ik met je eens. Die van mij ligt nu ook al in de prullenbak en ik hed nog drie P1 processors over. Ik vind gewoon dat het veel aantrekkelijker is om een PII-350 te kunnen upgraden naar PIII-1000MHz. Maar dat maakt Intel onmogelijk, omdat ze anders zichzelf in de vingers snijden. Dat vind ik gewoon schijnheilig en iedereen neemt het maar voor lief.
Ik doorbreek de stilte en zeg er tenminste wat van. Iedereen koopt tegenwoordig maar automatisch een P4-2GHz, omdat er niks anders bij Dixons te krijgen is. Laat staan dat je in zo'n winkel een goedkope upgrade voor je PII kan kopen. Ik vind die praktijken gewoon niet door de beugel kunnen en iedereen moet gewoon eens wat verder kijken dan hun neus lang is en zich niet in de kont laten naaien door Intel :(
Ik denk dat dit een eindeloze discusie wordt en dat jij niet ingaat zien dat het voor intel niet aantrekkelijk is om die dingen nog te maken. En je heb mogelijkheden zat VIA C3 een P!!! @ fsb 100 ipv 133 of een 2e hands.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Dan koop je een 2dehands mobo met Via chipset, socket 370. Die kunnen haast altijd 133 Mhz FSB aan (zorg dat je tenminste een bord met 693A chip hebt). Dan kun je gewoon een 133Mhz FSB proc pakken... 2dehands kosten die bordjes geen 35 Euro meer... Had ook nog een (nieuw) board gezien : Intel 815 chipset, geen Tualatin support. Maar wat dacht je dan voor 29 Euro. Kan wel een 1 Ghz P3 CuMine op (zelfs 1,13).

Wat betreft de 100Mhz FSB procs : je hebt upgraden, upgraden en upgraden!

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:08

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Op maandag 10 juni 2002 18:10 schreef HotDenio het volgende:
...

...
Dacht ik 1,5 jaar geleden ook toen ik mijn Thunderbird 900 Mhz op een A7V kocht. AMD beweerde toen ook dat ze op socket A bleven. Ze zeiden er echter niet bij dat er overgeschakeld werd naar een 133 mhz fsb. Eigenlijk doet AMD dus het zelfde alleen in een andere vorm.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

*blaat*

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.