[HK] 'ok' en 'hoi'-geroep in topics

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat me de laatste tijd opvalt in topics sinds de de policy dat OUD! :Z etc niet meer mogen; er ziekelijke variaties op komen. Momenteel is het een 'rage' om vanaf de eerste reactie zo veel mogelijk 'ok' oid (ook wel 'hoi') onder elkaar te krijgen.
Is het geen idee hier net zo op te modden als het OUD! :Z geroep, of deze posts gewoon te trashen? Het is namelijk nogal irri als je zelfs als je in 1280x1024 fullscreen zit te browsen nóg twee schermen naar beneden moet bladeren om langs de 'ok'-replies te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij idd ook opgevallen en het is op zijn zacht gezegd nogal irritant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik vind het ook irritant :{ Alhoewel ik het steeds meer presteer om niet in de HK te komen :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Tja als je het ene verbiedt, dan komt er weer wat nieuws.
Het is een combinatie van dwangmatigheid in het posten en non-creativiteit ben ik bang :{

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 20:34

Neophyte

it's back....

Het is de [HK] als je onzin irritant vindt moet je er gewoon niet komen. :+
Want [HK] = onzin

Senri no michi mo ippo kara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op maandag 10 juni 2002 18:05 schreef Neophyte het volgende:
Het is de [HK] als je onzin irritant vindt moet je er gewoon niet komen. :+
Want [HK] = onzin
Dit is IMHO een van de oorzaken achter het lage niveau.
Dan bedoel ik dus dit soort uitspraken.

[HK] != onzin
[HK] == ontspanning

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte

Neophyte

it's back....

Op maandag 10 juni 2002 18:07 schreef justmental het volgende:

[..]

Dit is IMHO een van de oorzaken achter het lage niveau.
Dan bedoel ik dus dit soort uitspraken.

[HK] != onzin
[HK] == ontspanning
Ja dat zal het zijn !!!
Omdat ik het een forum vol met onzin vind is het niveau zo laag.
Kijk anders eerst even naar iemands post-history in het betreffende forum voor je met zulke dingen komt.

Edit :
Dit is mssn ook wel handig voor je :
on·zin (de ~ (m.))

1 onzinnige praat => zottenklap, nonsens, wartaal, larie, lariekoek, holle frase
2 dwaasheid
als je je stoort aan bepaalde smileys wil ik die best weg halen hoor. denk alleen dat je niet zo zwaar aan een smiley moet tillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

De HK is GEEN onzinforum.. Niet zo bedoeld. Dat er soms een onzinforum van gemaakt wordt is wat anders...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op maandag 10 juni 2002 18:10 schreef Neophyte het volgende:

[..]

Ja dat zal het zijn !!! |:(
Omdat ik het een forum vol met onzin vind is het niveau zo laag. |:(
Kijk anders eerst even naar iemands post-history in het betreffende forum voor je met zulke dingen komt.
Ik zeg niks over je posthistorie, maar over die uitspraak.
Dat werkt net als reclame, maar dan negatief.
Mensen die dat lezen denken: 'O, de [HK] is bedoeld voor onzin, dan kan het wel'.

Iets dergelijks is er trouwens ook met een aantal niet nader te noemen smilies.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte

Neophyte

it's back....

Dus jullie willen beweren dat er zinnige dingen worden gepost in [HK]
Ik denk dat jullie een taalfoutje maken tussen :
on·Žzin·nig (bn.)

1 alle maat of redelijkheid te buiten gaand => buitensporig
en
Žon·zin (de ~ (m.))

1 onzinnige praat => zottenklap, nonsens, wartaal, larie, lariekoek, holle frase
2 dwaasheid
Eerste is inderdaad iets negatiefs.
Het tweede hoeft dat echt niet te zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 10 juni 2002 18:17 schreef Neophyte het volgende:
Dus jullie willen beweren dat er zinnige dingen worden gepost in [HK] ?
Nee, ik zeg dat de HK niet bedoeld is om zo onzinnig mogelijk te doen of om altijd maar offtopic te reageren. Je kan er lekker ontspannen en over non onderwerpen lullen
ik denk dat jij taalkundig aan het mierenneuken bent. Een onzinforum is wat anders dan zoals het woordje onzin misschien ook in het woordenboek staat..

Opzettelijk threads verneuken en echt alleen maar pure crap posten, wordt ook in de HK aangepakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op maandag 10 juni 2002 18:17 schreef Neophyte het volgende:
Dus jullie willen beweren dat er zinnige dingen worden gepost in [HK] ?
[..]

en
[..]

Eerste is inderdaad iets negatiefs.
Het tweede hoeft dat echt niet te zijn hoor.
Onzin kun je op veel manieren interpreteren.
Daarom kun je ook beter spreken van ontspanning oid.
Onder ontspanning kan ook onzin vallen, maar dan de positievere variant.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte

Neophyte

it's back....

Op maandag 10 juni 2002 18:19 schreef justmental het volgende:

[..]

Onzin kun je op veel manieren interpreteren.
Daarom kun je ook beter spreken van ontspanning oid.
Onder ontspanning kan ook onzin vallen, maar dan de positievere variant.
Ja dus is een reakte zoals die van jou en ook die van JvS in mijn ogen fout.
Vandaar dat ik daar even zo op reageerde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Nou.. als ik lees dat iemand z'n colafles half leeg is gespoten, en daaronder staan 40 indentieke reacties 'OK', dan kan je mij bij elkaar vegen hoor! :o

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dames en heren,

er is een verschil tussen een topic VERZIEKEN (ver-neuken voor de woordenboekfreaks hier) en 'onzin posten'. En het ge-'ok' valt bij mij gewoon onder het actief verneuken van een topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

we waren er al uit en over eens denk ik :). Kiek'n wat de HK mods erover te melden hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
misschien het aantal Techpost standaard omhoog schroeven naar 600 voordat je in HK mag. :)

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte

Neophyte

it's back....

Op maandag 10 juni 2002 18:59 schreef JvS het volgende:
we waren er al uit en over eens denk ik :). Kiek'n wat de HK mods erover te melden hebben :)
Dat waren we ja.
Wat is icq toch handig he. :)

Maar |HunterPro| kan je even wat voorbeelden geven.
Want als ik zo de [HK] doorklik zie ik weinig van hetgene wat jij bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10 13:49

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

waarom zou daar een regeltje voor moeten komen? zou dat niet vanzelf weggaan? tis een beetje irritant jah, maar om zo elke keer iets aan de faq toe te voegen. straks krijgen we een rechtsysteem waar geen touw meer aan vast te knopen is. hehe dan gaan we zeker met artikels werken.
naah. ik zou het niet in de faq vermelden.

ik denk dat je beter zo'n topic dicht kan gooien, als je dat 5 x gedaan hebt gebeurd het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 01:04
Steeds dingen verbieden heeft geen zin, er komt toch steeds weer iets nieuws.

Het is net in het echt, als je knikkers verbiedt komen er flippo's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als we toch aan het zeuren zijn dan vind ik iedereen die nofi zegt ban moet hebben en iedereen met irc log waarin zezelf voorkomen moet ook maar weg moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 21:49 schreef BzrK het volgende:
als we toch aan het zeuren zijn dan vind ik iedereen die nofi zegt ban moet hebben en iedereen met irc log waarin zezelf voorkomen moet ook maar weg moet :P
hmmja, als iemand gaat flamen en eronder nofi zet en dan is het goed... Dat vind ik ook een beetje gek :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op maandag 10 juni 2002 21:36 schreef AtomicShockwave het volgende:
ik denk dat je beter zo'n topic dicht kan gooien, als je dat 5 x gedaan hebt gebeurd het niet meer.
Dat denk je... :{

Bovendien is dat niet terecht ten opzichte van de topicstarter. OW's / HK-bans uitdelen lijkt me een betere oplossing. Gewoon een regeltje in de FAQ als:
Nutteloze reply's om maar zoveel mogelijk van dezelfde reply's achter elkaar te krijgen zullen worden bestraft met een OW en/of HK-ban.
Lijkt me duidelijk, en ik denk niet dat het dan nog vaak zal gebeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Nou goed, ook al zal mijn mening vrij duidelijk zijn aangezien die niet veel verschilt als met alle rages en meeloopgedrag in HK (bobby the kitten, Oud :Z, 'hoi', de gifjes, enz).

Het gedrag is irritant. Het is puur meeloopgedrag en puberaliteit. HK is ervoor om gezellig te zijn en ontspanning, zoals al terecht werd opgemerkt, en al helemaal niet als puur onzinforum. Deze replies vallen dan ook keihard onder forumvervuiling, of nog erger: forumverpesting. Je verpest nl gewoon iemands topic ermee. En dat vind ik zwaar kwalijk.

Het is lastig dit goed aan te pakken. Je ziet dat mensen aan de ene kant niet met vrijheid kunnen omgaan als het op dat soort rages en meeloopgedrag aankomt, dwz ze weten blijkbaar niet wanneer het genoeg is geweest. Je zou dus kunnen zeggen dat je het wel expliciet moet gaan verbieden wanneer het niet uit zichzelf ophoudt (en dat zie je dus bij elke rage weer, enough=enough, maar het dringt blijkbaar niet door bij sommige mensen :{).

Aan de andere kant weten we ook (wat hier ook al terecht is opgemerkt door een aantal mensen) dat mensen het leuk vinden en het een sport vinden om tegen expliciete regels in te gaan, en dit op allerlei manieren te omzeilen of belachelijk te maken. De bekende grens opzoeken. Ook dit is irritant en ook moeilijk te bestrijden in principe.

Het lastige is dus om er iets goeds tegen te verzinnen. Dat het gewoon stelselmatige verzieking is, dat is duidelijk. Maar wat moet je er precies tegen doen. Zie je een draad met 20 'ok' meldingen, wie geef je dan gepaste straf?

Geef maar suggesties, vind het moeilijk om met veel bans en OW's te gaan smijten, dat komt de sfeer niet echt ten goede. Natuurlijk moet er wel wat aan gedaan worden, als hierdoor topics verpest worden.

Ik wil best een sticky neerzetten om te laten weten dat dit soort replies niet gewenst zijn, en dat er willekeurig OW's en dagbans gaan vallen (dit zal dan in een draadje wat verpest wordt door dit soort replies de eerste user zijn die er mee begint, de aanstichter dus).

Het probleem is dan toch weer dat mensen die grens op zullen zoeken, en dat brengt een hoop gezeik met zich mee.

Being a HK-mod aint easy :+ ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 10-10 10:18
Ik ga me hier niet in verdiepen maar die topics waar eerst 5 keer met 'ok' wordt gereageerd zijn vaak heel erg loze meldingen van een of ander. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 11 juni 2002 15:18 schreef Jesse het volgende:
Ik ga me hier niet in verdiepen maar die topics waar eerst 5 keer met 'ok' wordt gereageerd zijn vaak heel erg loze meldingen van een of ander. :z
kan best, maar dan is het nog niet de bedoeling dat je zo'n loze reply neerzet. Meld het in SM en ik doe hem dicht.

Het reply-en met alleen 'ok' is gewoon kansloos en vervuiling. En lang niet altijd is het een loze melding.

Soms komen er zelfs leuke topics voort uit 'loze meldingen'. Ok, liever heb ik ze niet en vaak doe ik ze op slot. Maar hoe meer mensen met dat 'ok' meedoen, hoe vaker het in normale topics gaat voorkomen.

Dat zag je toen ook al met dat 'hoi', 'nutteloze reply #1', en bobby the kitten. Overal werden ze te pas en te onpas gebruikt, zodat ze alle topics verneukten. Zelfs kwam het buiten de HK.

Ook zie je dat met 'Pics!'. In HK niet zo supererg (ook al wordt het nu steeds meer irritant), maar je ziet het nu ook al in SG. En dat vind ik toch wel een vrij kwalijke ontwikkeling.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat dacht je van een opmerking in een sticky als "personen waarvan wij vinden dat ze proberen tot het randje te gaan wat betreft de regels kunnen een OW danwel een ban krijgen." Heel simpel, niets steeds nieuwe regels nodig maar gewoon een subjectief waardeoordeel. Zijn ze het er niet mee eens? dan mogen ze de bemiddelaar mailen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op dinsdag 11 juni 2002 15:45 schreef Alfredt het volgende:
Wat dacht je van een opmerking in een sticky als "personen waarvan wij vinden dat ze proberen tot het randje te gaan wat betreft de regels kunnen een OW danwel een ban krijgen." Heel simpel, niets steeds nieuwe regels nodig maar gewoon een subjectief waardeoordeel. Zijn ze het er niet mee eens? dan mogen ze de bemiddelaar mailen.
Lijkt me een goed plan. Ik wordt ondertussen wel eens een beetje :Z van al die regels die maar telkens bedacht moeten worden omdat men iets niet precies in de regels kan terugvinden. Als het niet ontzettend concreet in de FAQ staat, dan schijnt het gewoon te mogen :(

Hiermee kun je ook al die (nare) trends een beetje de kop indammen omdat men dan van te voren de consequentie kan zien hangen.
Pagina: 1