Nou goed, ook al zal mijn mening vrij duidelijk zijn aangezien die niet veel verschilt als met alle rages en meeloopgedrag in HK (bobby the kitten, Oud

, 'hoi', de gifjes, enz).
Het gedrag is irritant. Het is puur meeloopgedrag en puberaliteit. HK is ervoor om gezellig te zijn en ontspanning, zoals al terecht werd opgemerkt, en al helemaal niet als puur onzinforum. Deze replies vallen dan ook keihard onder forumvervuiling, of nog erger: forumverpesting. Je verpest nl gewoon iemands topic ermee. En dat vind ik zwaar kwalijk.
Het is lastig dit goed aan te pakken. Je ziet dat mensen aan de ene kant niet met vrijheid kunnen omgaan als het op dat soort rages en meeloopgedrag aankomt, dwz ze weten blijkbaar niet wanneer het genoeg is geweest. Je zou dus kunnen zeggen dat je het wel expliciet moet gaan verbieden wanneer het niet uit zichzelf ophoudt (en dat zie je dus bij elke rage weer, enough=enough, maar het dringt blijkbaar niet door bij sommige mensen

).
Aan de andere kant weten we ook (wat hier ook al terecht is opgemerkt door een aantal mensen) dat mensen het leuk vinden en het een sport vinden om tegen expliciete regels in te gaan, en dit op allerlei manieren te omzeilen of belachelijk te maken. De bekende grens opzoeken. Ook dit is irritant en ook moeilijk te bestrijden in principe.
Het lastige is dus om er iets goeds tegen te verzinnen. Dat het gewoon stelselmatige verzieking is, dat is duidelijk. Maar wat moet je er precies tegen doen. Zie je een draad met 20 'ok' meldingen, wie geef je dan gepaste straf?
Geef maar suggesties, vind het moeilijk om met veel bans en OW's te gaan smijten, dat komt de sfeer niet echt ten goede. Natuurlijk moet er wel wat aan gedaan worden, als hierdoor topics verpest worden.
Ik wil best een sticky neerzetten om te laten weten dat dit soort replies niet gewenst zijn, en dat er willekeurig OW's en dagbans gaan vallen (dit zal dan in een draadje wat verpest wordt door dit soort replies de eerste user zijn die er mee begint, de aanstichter dus).
Het probleem is dan toch weer dat mensen die grens op zullen zoeken, en dat brengt een hoop gezeik met zich mee.
Being a HK-mod aint easy