[winxp] windows crasht bij veranderen resolutie

Pagina: 1
Acties:

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:50
Mijn broertje heeft sinds gister een ander moederbord en videokaart (aopen ak73 pro A en geforce 3 ti200 van Point of view) Maar nu zit hij met het volgende probleem in windows xp:
Windows start normaal op totdat hij de driver van de videokaart installeert of probeert te installeren. Als hij dan overnieuw opstart, of probeert een resolutie of refreshrate te veranderen gaat de monitor op stand-by en slaat ie vast.
Ik heb de nieuwste via 4-1 drivers geïnstalleerd, de nieuwste bios gedownloaded, evenals directx 8.1, en drivers voor de videokaart. Ook staat de bios op safe/secure/slow (oid). Ik ben door mijn opties heen, weet iemand waar dit aan ligt?

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:49
instaleer monitor drivers, set refresh erg laag..

1+1+1 = 1

• Irby
dan ben ik vergeten te zeggen; de monitordrivers zijn de 1024/786 standaard monitor, eerst stond deze op plug and crash. Het merk is sampo, maar ik kan nergens drivers vinden. Misschien dat de monitor gewoon brak is :?
De refreshrate staat op 60 hz, wat ie ook stond voordat de geforce erin ging, dat kon de monitor aan (75 ook)

• ShinDog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2023
Format c:
en daarna Windows opnieuw installeren.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 10 juni 2002 18:00 schreef ShinDog het volgende:
Format c:
en daarna Windows opnieuw installeren.
Dat is natuurlijk de noodoplossing.

Probeer eens verschillende detonator drivers (23.11 schijnt het stabielst te zijn).

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Irby
format c heb ik gedaan, evenals het proberen van een andere monitor. (ik heb erna ook weer windows geïnstalleerd ;9)

edit:
die andere monitor is de iiyama visionmaster 451, dus er zal niet buiten frequenties/resoluties gegaan worden, omdat de kaart dezelde resoluties aankan als de monitor. Windows start, als de drivers geïnstalleerd zijn (het maakt niet uit welke detonators, de nieuwste, of die 23.11) gewoon op, totdat het welkomstscherm in beeld zou moeten komen; de monitor (beiden) flikkeren dan 2-3 keer heel even blauw op, en gaan dan op stand-by :?

• Irby
Ik weet dat ik een oud topic weer omhoog haal, maar aangezien het probleem, waar ik dit topic over begon, weer even hard terug is, schop ik het maar even omhoog.
Het probleem is een tijdje weg geweest (na die videokaart er een paar keer uitgehaald te hebben, gedreigd met de schroothoop en er weer indoen).

Het probleem is echter weer volop aanwezig. Herinstallatie van windows helpt ook niet, zowel in windows 98se als in windows xp, met verschillende videodrivers en verschillende monitoren hou ik dit probleem.

Nou zou ik graag willen weten of een van jullie een idee heeft over de oorzaak hiervan, is het de videokaart die gaar is, of is het moederbord of de voeding de oorzaak?

Verwijderd

heb je meerdere computers in huis?

• Irby
3

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:23
Probeer eens een andere videokaart
Als het dan nog steeds is, kan het ook nog je AGP slot zijn, als het over is, is je videokaart brak :)

Kan ook zijn dat je mobo/AGP slot niet met die videokaart overweg kan, je kan proberen of je de videokaart voorgoed kan wisselen met eentje uit een ander systeem.

En misschien is het wel je bios die de videokaart niet goed trekt, ff flashen en je weet het.

Strava

• Irby
Aan de ene kant lijkt me toch een software matig probleem, aangezien het pas gebeurt als windows naar de desktop wil gaan (van het opstartscherm). In bijvoorbeeld de bios, of in dos is dit probleem nooit.
Aan de andere kant is het hardwarematig, omdat als het eenmaal is opgelost, het weer op kan treden door de kast even open te hebben, door de kast te verplaatsen o.i.d.
Ik heb de nieuwste bios er al inzitten, een andere videokaart erin heb ik nog niet geprobeerd, dat zal ik eens doen.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:23
Hier [rml][ XP] beeld totaal vast *[/rml] heeft ook iemand een probleem met een videokaart in het ene systeem en niet in een ander. Die gast had niet gechecked of een ander bios effect had, maar kaart wisselen had iig wel effect

Strava

Pagina: 1