Toon posts:

Vraagje over Raid voor veel opslag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil waarschijnlijk de Asus A7v333 mobo gaan kopen maar er is met en zonder RAID, Nou vraag ik me af of het voor mij interessant is.

Ik wil liever meer ruimte dan een snellere harddisk toegangssnelheid. Kan dat??

B.V.:

1 x 8,4 GB
1 x 20 GB
2 x 40 GB
---------
110 GB dus dat ik het gewoon bij elkaar optel.

bedankt

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:05

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Meer ruimte kan je krijgen door je HDD te comprimeren.. Maar bij RAID is het handig om identieke schijven te nemen. Dus zelfde snelheid en hoeveelheid grootte en als het kan ook zelfde merk en serie.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:06

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

nee dat gaat niet met raid lukken. misschien wel als zo'n controller jbod onderstuend (just a bunch of disks oid).

met win2k/xp kan je wel gewoon software matig 1 grote drive maken van al je drives. maar het lijkt me handiger om gewoon alle schijfen los te zetten. kan je belangrijk spul op je snelle hd's zetten e.d.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus niet mogelijk om hem als een soort van ide controller te gebruiken

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:06

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op maandag 10 juni 2002 18:45 schreef NightZhark het volgende:
Het is dus niet mogelijk om hem als een soort van ide controller te gebruiken
dat is meestal wel mogelijk. als dat het enigste is wat je wilt. maar wat moet je nou met zo'n 8.4gb disk ? is vast ook nog erg langzaam ook.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
die 8,4 GB is een 7200 rpm... het was alleen maar om een beetje verschillende schijven aan te geven.

Dat is mijn bedoeling

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-04 20:11
Op dinsdag 11 juni 2002 17:26 schreef NightZhark het volgende:
die 8,4 GB is een 7200 rpm... het was alleen maar om een beetje verschillende schijven aan te geven.

Dat is mijn bedoeling
dat zegt niks, ik heb hier een IBM 14GXP 14,4GB liggen van meer dan 3 jaar oud en die is ook 7200rpm, helaas ook zo snel als dikke stront door een trechter.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Cryonist

- Something clever -

Het kan volgens mij heel goed om het als ide controller te gebruiken, heb ik ook hele tijd gedaan. Heb nu alleen geen raid meer :(

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Pagina: 1