Toon posts:

Pentax Optio 230... wat zeggen jullie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een pentax optio 230 gekocht, een heel fijn cameraatje moet ik eerlijk zeggen.

Ik kan alleen nergens iets vinden over of deze camera als webcam kan worden gebruikt.
Het enige wat ik kan als ik hem aansluit op mijn PC is op de I-drive (die de flash-card voorstelt) de bestanden zien die de camera heeft opgeslagen.

Is dit normaal, ik bedoel ik vind het wel fijn werken hoor, die foto's van je I-drive afslepen, maar ik had verwacht dat hier nog wel een soort interface voor zou zijn.

Ook vraag ik me af of het mogelijk is om de optio 230 als webcam te gebruiken.
Als ik hem namelijk aansluit met de bijgeleverde kabel op mijn tv, dan zie ik wel een webcamfunctie als het ware.. de TV geeft datgene weer wat je door de zoeker ziet en wat normaal op het lcd scherm te zien zou zijn.
Als ik hem echter aan de USB knoop, dan doet hij dit niet en kan ik hem niet aanzetten in de camera mode.

Ik ben verder wel heel tevreden met de camera, mooie foto's en een fijn/energiezuinig gebruik.

Iemand misschien nog wat tips om mijn plezier te vergroten?

alvast bedankt

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Digitale camera's met webcamfunctie zijn zeldzaam en als het nergens is vermeld zal dit zeker niet kunnen. Bij de Pentax optio 230 kan het dus niet. Als je ene video-in kaart hebt kun je de video-out van je camer adaar op aansluiten om hem toch als webcam te kunnen gebruiken. Je hebt dan wel natuurlijk weer problemen met het steeds vervangen van batterijen en het feit dat de camera na een bepaalde tijd ongebruikt te zijn zichzelf uitschakelt. Voor 40 euro heb je al een normale USB webcam.

Je bent ook gezgend met het feit dat je camera zich als een nieuwe schijf indentificeert. Sommige camera's gebruiken een apart programma wat je weer moet opstarten, enz... Deze programma's zuigen vrijwel altijd. Het leuke van dat een camera zich voordoet als een verwisselbare schijf is dat je je eigen bestanden er op kan flikkeren en dat je hem op iedere ME/2000/XP computer kan inpluggen zonder dat er een driver hoeft te worden geinstalleerd.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
JA, dat is zeker een voordeel, ik neem ook wel eens mp3 mee op mijn digicam :D

errug handig inderdaad