Toon posts:

systeem instabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn systeem is heel instabiel
ik heb vorige week opnieuw winxp pro nl erop gezet maar vaak hangt er vanalles ff een paar seconde vast voordat ik weer verder kan. kan het me voeding zijn? (235 watt)
zie verdere specs in me sig

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
OS?
Brak geheugen?
Nieuwste drivers?
Spyware?
Defragmentatie?
Virussen?
ENZ enz....

Verwijderd

Nee, te weinig voeding heeft hoogstens spontane resets etc.. tot gevolg

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 17:25 schreef YT-Croc het volgende:
OS?
Brak geheugen?
Nieuwste drivers?
Spyware?
Defragmentatie?
Virussen?
ENZ enz....
brak geheugen: het is kingston, heeft het altijd goed gedaan dus lijkt me niet.
spyware: lijkt me ook niet, ik ben geen "kazaa-sjaak"
defragmentatie: heb vorige week nog ge-format
virus lijkt me ook niet

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Kapotte hardware leidt meestal niet tot korte freezes, maar tot spontane reboots. Dit lijkt mij een kwestie van brakke drivers. Heb je misschien beta-drivers geinstalleerd? Probeer es alleen maar 'Windows-gecertificeerde' drivers te gebruiken om te kijken of je systeem dan wel goed draait.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 17:29 schreef Ali_Illegali het volgende:
Kapotte hardware leidt meestal niet tot korte freezes, maar tot spontane reboots. Dit lijkt mij een kwestie van brakke drivers. Heb je misschien beta-drivers geinstalleerd? Probeer es alleen maar 'Windows-gecertificeerde' drivers te gebruiken om te kijken of je systeem dan wel goed draait.
gecertificeerde drivers waarvoor?
ik heb overal de nieuwste drivers voor

• Gertjan

Gertjan

mmmm, beer...

Owja, wat ik me net bedenk: meen me iets te herinneren dat de Via KT133 chipset op jouw moederbord problemen geeft icm met een SB Live! Kan iemand dat misschien bevestigen? Tjek de site van MSI es voor patches. Heb je de laatste BIOS voor je moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 17:32 schreef Ali_Illegali het volgende:
Owja, wat ik me net bedenk: meen me iets te herinneren dat de Via KT133 chipset op jouw moederbord problemen geeft icm met een SB Live! Kan iemand dat misschien bevestigen? Tjek de site van MSI es voor patches. Heb je de laatste BIOS voor je moederbord?
nope, gewoon de originele drivers, maar ik heb geen diskette station erin he. en ik heb nog nooit een bios geflashed

• Gertjan

Gertjan

mmmm, beer...

Op maandag 10 juni 2002 17:31 schreef WuKen het volgende:

[..]

gecertificeerde drivers waarvoor?
ik heb overal de nieuwste drivers voor
'De nieuwste' wil niet zeggen dat ze goed zijn, het zouden best beta-drivers kunnen zijn. 'Windows'gecertificeerd' wil zeggen dat Microsoft ze getest heeft met Windows en garandeert dat ze goed werken. (Dit zijn dus drivers van andere fabrikanten, maar Microsoft garandeert dat ze correct werken met Windows)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 17:34 schreef Ali_Illegali het volgende:

[..]

'De nieuwste' wil niet zeggen dat ze goed zijn, het zouden best beta-drivers kunnen zijn. 'Windows'gecertificeerd' wil zeggen dat Microsoft ze getest heeft met Windows en garandeert dat ze goed werken. (Dit zijn dus drivers van andere fabrikanten, maar Microsoft garandeert dat ze correct werken met Windows)
waar haal ik die?
microsoft.com?

• Gertjan

Gertjan

mmmm, beer...

Hm, jou moederbord heeft sound onboard. Je zou es kunnen proberen om je SBLive! eruit te trekken en met je onboard sound te werken. Gewoon om te kijken of het aan je geluidskaart ligt.

Maarja, tis 1 van de vele dingen die het kan zijn, maar dat zou 1 van de eerste dingen zijn die ik zou proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 17:37 schreef Ali_Illegali het volgende:
Hm, jou moederbord heeft sound onboard. Je zou es kunnen proberen om je SBLive! eruit te trekken en met je onboard sound te werken. Gewoon om te kijken of het aan je geluidskaart ligt.

Maarja, tis 1 van de vele dingen die het kan zijn, maar dat zou 1 van de eerste dingen zijn die ik zou proberen.
ok thnx, ik zal het vanavond proberen (ben nu aan het downloaden van wat software)

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
Ik ben meschien eigenwijs, maar ik verdenk toch de voeding... Als een voeding namelijk overbelast wordt, donderen de spanningen in mekaar waardoor hardware onstabiel kan worden.

235 Watt voor een TB1400 met een geforce 2 (en 2 hdd's) is erg aan de krappe kant... Ik adviseer eerder 300 Watt...

If it ain't broke, fix it till it is...

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 17:43 schreef -LoOneY- het volgende:
Ik ben meschien eigenwijs, maar ik verdenk toch de voeding... Als een voeding namelijk overbelast wordt, donderen de spanningen in mekaar waardoor hardware onstabiel kan worden.

235 Watt voor een TB1400 met een geforce 2 (en 2 hdd's) is erg aan de krappe kant... Ik adviseer eerder 300 Watt...
235watt is niet aan de krappe kant is gewoon te weinig doe er een andere voeding in minimaal 300 watt een aan rader als je het geld er voor hebt is een enermax

ik had op mijn vorige systeem ook een tbird 1400 met een 250 watt noname die voeding had het erg moelijk en versprong veel % en vaak op de volt lijnen

nu een enermax 430 watt probleem helemaal opgelost
Pagina: 1