Toon posts:

debian of nou toch suse linux? :-)

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik draai nu een half jaartje Suse 7.3 op mn server en draait wel perfect.. Alleen nu begint suse al meer voor de desktop te worden en wil ik dus over naar een echt server systeem zoals Debian :).

Dus zouden jullie mij misschien uit kunnen leggen waarom debian nou beter is? en globale verschillen met suse / en of de versie die op linuxiso.org staat ook de laatste versie is van debian :)

begin plz niet te roepen van : gebruik search ofzo want anders valt er niks meer te vragen op het forum :P

thx alvast

Verwijderd

[topic=395099] :)

(heeft mij iig de juiste keuze doen maken)

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 19:21

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Ik heb voordat ik gentoo op mijn server heb ik ook debian en daarvoor zelfs suse op mijn server gehad. Ik moet zeggen dat debian vrij leuk was om te draaien, het enige nadeel is dat je dan sid moet gebruiken (nieuwe debian versie), en die is beta....

Anders krijg je oude debian packages :(

Verwijderd

details voor suse... en nog eentje voor debian... uitgebreide informatie over beide distro's, makkelijk om ze met elkaar te vergelijken... :P

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Ik moet zeggen dat debian vrij leuk was om te draaien, het enige nadeel is dat je dan sid moet gebruiken (nieuwe debian versie), en die is beta....

Anders krijg je oude debian packages
Eeuh, dit is bij alle distro's zo, als je nieuwe software wilt dan heb je meestal een nieuwe versie nodig...en beta bij debian is vaak nog stabieler dan final bij redehat/mandrake/suse, debian heerst gewoon op de server door apt-get...net als op de desktop

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:30

MadEgg

Tux is lievvv

Op maandag 10 juni 2002 17:24 schreef blouweKip het volgende:

[..]

Eeuh, dit is bij alle distro's zo, als je nieuwe software wilt dan heb je meestal een nieuwe versie nodig...en beta bij debian is vaak nog stabieler dan final bij redehat/mandrake/suse, debian heerst gewoon op de server door apt-get...net als op de desktop
Maar ja, Debian wordt weer keihard overheerst door het geweldige portage systeem van Gentoo, daar kan nix tegenop.

En niet te vergeten de startupscripts zijn makkelijker te beheren dan Debian :9

Tja

• PenguinPower
  • Laatst online: 15-08 19:21

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Op maandag 10 juni 2002 17:31 schreef MadEgg het volgende:

[..]

Maar ja, Debian wordt weer keihard overheerst door het geweldige portage systeem van Gentoo, daar kan nix tegenop.

En niet te vergeten de startupscripts zijn makkelijker te beheren dan Debian :9
Idd, en bovendien zijn de updates op packages er veel sneller dan bij andere distro's.

Vooral Debian vond ik daar zeer traag in. Ik zat dus regelmatig gewoon de nieuwe packages maar zelf te compuleren omdat ze niet via apt-get update binnen kwamen

Gentoo is daarin tegen zeer snel. Meestal voordat het al in de meuk tracker op tweakers staat, heb ik hem al binnen via emerge rsync.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:36
Op maandag 10 juni 2002 17:39 schreef PenguinPower het volgende:

[..]

Idd, en bovendien zijn de updates op packages er veel sneller dan bij andere distro's.

Vooral Debian vond ik daar zeer traag in. Ik zat dus regelmatig gewoon de nieuwe packages maar zelf te compuleren omdat ze niet via apt-get update binnen kwamen

Gentoo is daarin tegen zeer snel. Meestal voordat het al in de meuk tracker op tweakers staat, heb ik hem al binnen via emerge rsync.
dat van de updates legt eraan welke packages je wilt hebben, wil je ze stable,unstable,testing hebben dit maakt al zeer veel uit en ook of je de standaard sources gebruikt of gewoon 1 van internet die wel regelmatig updates heeft :)
debian gaat voor de stabiliteit... dus update packages duren wel wat langer ja

• deadinspace
  • Laatst online: 15-08 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Als je toch maar eens de search had gebruikt (of de FAQ had gelezen), dan was je vast deze tegengekomen:

[topic=152316/1/25]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.