Op maandag 10 juni 2002 18:24 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
De signal-interpreter van de ZX Spectrum is
echt ouderwets, die merkt de minieme verschillen tussen origineel en MP3 niet eens.

. Dus mp3 werkt zonder probleem...
Hmm, daar zou ik niet zo zeker van zijn. Als ik terugdenk aan de uren van gekloot aan de volumeregelaar en de azimuth controls van m'n tape deck, zou ik betwijfelen of dat zo vanzelfsprekend goed gaat.
Bovendien, waarom MP3- het gaat hier om bestanden van max 128KB, een MP3 van 5 minuten is ongeveer 5MB groot. Dat noem ik geen compressie

Die .TZX en .TZP files zijn veel efficienter.
Overigens heb ik vroeger ook op een ZX Spectrum geprogt (verder dan 10 PRINT "hoi" 20 GOTO 10 kwam ik overigens niet)... Ik moet zeggen dat het erg vermakelijke dingen zijn, mijn ouders hebben hem zelfs nog op zolder staan.

.
10 PRINT "Do you want to know what you are?"
20 IF INKEY$="y" GOTO 40
30 GOTO 20
40 PRINT "An idiot!"
50 PRINT "Press any key to continue..."
60 PRINT USR 0
Het waren geweldige dingen, kleiner, goedkoper en sneller dan Commies en MSX, met de makkelijkste (helaas niet krachtigste) BASIC op aarde.
* dion_b heeft van 1983 tot 1989 met niets anders gewerkt, zelfs op gegeven moment astronomie programma's met 'grafische' weergave geschreven.
edit:
Een paar absolute klassieke spellen voor de Speccy:
- Elite (tja, meest cross-platform spel ooit IMHO, blijft geniaal)
- Driller (Freescape, real-time true 3D rendering op een 3.4MHz Z80 anno 1987; Carmack eat your heart out

)
- Chaos (graphics ultiem crappy, maar subliem turn-based spel voor tem 8 spelers)
- Auf Wiedersehen Monty (je bent een mol die door Europa moet springen- een van de beste platform games ooit)
- Exolon & Cybernoid (I+II) (bewijs dat zelfs de pseudo-16 kleuren op lagere resolutie dan de pixels nog ERG mooit graphics konden opleveren)
- TLL (erg lastig onder de knie te krijgen maar verslavende isometrisch-3D spel van Costa Panayi, medio jaren '80 de meester van pseudo-3D spellen op de Speccy)
- Jet Pac (de originele! verplichte kost!)
[edit2]PICS

[/edit2]