Details Quantum Atlas IV SCA 9.1

Pagina: 1
Acties:

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik ben opzoek naar de volgende gegevens van een Quantum Atlas IV 9.1 SCA HD. Ik heb deze gegevens nodig om de schijf te voorzien van een Sun Disklabel om er bijvoorbeeld Solaris of een ander operating systeem op te installeren:

Heads: 4
Sector/Track: ?? (x)
Tracks/Cylinder: ?? (y)
Sectors/Cylinder: x*y
Cylinders: ?? (z)
Total sectors: x*y*z
rpm: 7200

Anybody?

B.v.d. Sjeng

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Met search op deze site http://www.maxtor.com/Maxtorhome.htm
even zoeken.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• Sjeng
Bin there done that.... Nee daar kan ik het dus niet vinden. Ook google leverde voor mij niets zinnigs op.

• Xfile
Met SiSoft Sandra > Drives Information...

• Sjeng
Helaas niet mogelijk. Het betreft geen Windows bak.

Het gaat hier helaas over een Sun zonder geinstalleerd OS. Een optie is iets uit te vinden met de installer van Solaris of Debian voor Sparc.

Ik heb helaas ook geen stekker om van SCA naar 68pins te converteren en hem dan wel in een windows bak te hangen.

• Sjeng
Goed wat moet ik precies weten:

Heads: 4 (naar mijn idee en volgens www.maxtor.com)
Sectors/Track: ??? (Ik weet wel totaal # sectors 17783249)
Cylinders: ???
Alternate cylinders: ???
Physical cylinders: ???
RPM: 7200
Interleave factor: ???
Extra sectors per cylinder: ???

Hoe ga ik deze uitvinden? Ik heb dus geen idee. |:(

• Xfile
Maxtor of de importeur mailen voor informatie.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Sjeng
Goed gevonden Blobber!!!! Ik kan verder!

Thanxs!!!

Nu kijken of ik het geheel aan de praat krijg met Debian.

Verwijderd

Sjeng kan je uitleggen welke stappen je voor dat label moet doen?

• Sjeng
Voor zover ik weet (en dit is inmiddels een heleboel meer dan gisteravond :P ) is een Sun disclabel noodzakelijk voor het goed laten functioneren, met name booten, van een schijf in een Sun systeem.

Dit disclabel is naar mijn idee niet veel meer dan een partitie tabel. Wel een bijzondere partitie tabel overigens.
Zo omvat de 3e partitie op de schijf altijd de gehele disc. (Dit is misschien moeilijk voor te stellen maar toch is dit mogelijk)
Verder kan naar mijn idee de schijf nooit meer dan 8 afzonderlijke partities bevatten.

Veel meer weet IK er niet over te vertellen maar op de website van Sun is er veel meer over te lezen.

Ik ben er inmiddels achter dat mijn problemen niet alleen veroorzaakt werden door een corrupt disclabel maar ook door een fout in de installer van Debian voor Sparc.

Sjeng

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Hela, heb ik die schijf niet aan jou verkocht?
Een label, kun je die niet aan laten maken door fdisk?

• Sjeng
Het zou best kunnen dat je mij die schijf verkocht hebt :)

Als je goed gelezen hebt zie je ook dat ik er inmiddels een label op heb zitten. Het is ook nooit een probleem geweest een label aan te maken maar meer welke gegevens daar voor nodig waren. De schijf werd namelijk niet herkend door de fdisk van zowel solaris als bijvoorbeeld debian.

Met behulp van een aantal gegevens die ik hier door een aantal mensen kreeg aangereikt was het geen enkel probleem meer om de schijf te voorzien van een label.

Uiteindelijk bleek er ook nog iets anders fout te gaan na het labellen waardoor ik een hele tijd gedacht heb dat er iets fout was met het label zie:
[topic=522093]

Met andere woorden nogmaals: Geen problemen meer. Disclabel inmiddels OK en Debian ook!

:)
Pagina: 1