Toon posts:

Moeilijke Assimilatie Opdracht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo DPC'ers.
Ik was net op school op ff te kijken of ik ook een paar compu's kon infecteren. Nou hebben ze het aardig streng geconfigureerd. Als je de computer opstart krijg je een novell opstartschermpje. als je inlogt dan krijg je windows98. Maar dank een kale versie: Alleen Internet Explorer. er is ook geen deze computer/dos prompt/verkenner of wat dan ook. Alleen wat school programma's en internet explorer. Maarrrr.... Als je op start drukt en dan afsluiten is er wel een optie: rebooten is dos. Ik heb jammergenoeg nog niet kunnen uitproberen of dat ook werkt, maar ik denk het wel.

Kan iemand mij raad geven hoe en wat te doen om toch deze computers te assimileren. Het gaat om 15 stuks. Waarschijnlijk celeron 400 ofzoiets. Wat ik me verder nog afvraag is: als in de internet explorer een proxy ingevuld is, is het dan ook nog nodig om in de dnetc.ini de proxy in te vullen. Of vind dnetc.exe die automatisch?

En hoe zit het met de rechten.
Is het wel mogelijk om een dnetc service aan te maken op dit soort systemen??

Alvast Bedankt mensen

• Delhi
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
In Internet Explorer kan je de "tijdelijke internet bestanden" bekijken, als het goed is kan je dan de hele HD "bekijken" en evt. een programma opstarten

Succes

• fraek25
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-12-2022
Volgens mij is het mogelijk om in het inlog schermpje help op te vragen. Als de help geopend is kan je zeggen dat hij een andere help moet laden. Geef daar op dat hij win.com moet starten. Je krijgt dan windows maar houdt wel het opstart schermpje. Je kan dan met een registry editor genaamd pol-edit het register aanpassen zodat je niet geen netwerk en gebruik restricties hebt....
Toendertijd deden wij dit op de leeuwenburg zo. Ik weet niet of deze kwestie daar ook over gaat want mischien is het ondertussen verholpen maar het werkte perfect vroeger..

The end of the DPC is upon us....so get up! forget the past..

Verwijderd

Topicstarter
bedankt ik ga het uitproberen

Felysium wilde nu ineens wel dat scholen op zaterdag open zouden zijn... :-)

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet hoe de bestandsnaam van system monitor onder win98 luidt?

in verband met pauseren client... :-)

in win2000 is het taskmgr.exe maar dan is win98 dus...

thanx!

Verwijderd

sysmon.exe

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Toendertijd deden wij dit op de leeuwenburg zo [/quote]HvA ??? Ik zit daar ook maar ik heb gewoon alle rechten op de C schijf enzow..
Je zei wel toendertijd, dus zal vroeger wel niet zo geweest zijn. Ik ben iig hard bezig met assimileren daaro :)

Alleen die ghost images sukken!

Wie helpt me de ghost-server te hacken en daarna de ghost aan te passen :)

Verwijderd

Topicstarter
1 schrijf de ghost file op een partitie
2 installleer dnetc
3 schrijf de partitie naar de ghost file

klaar is enterz!!!! :-)

Verwijderd

Bij mij op school hebben een beetje hetzelfde systeem. Je moet ook echt NIET gaan inloggen!!!

Als Novelle opstart en je krijgt het scherm met: Username en wachtwoord moet je ff op ctrl+esc drukken. Dan krijg je een task scherm. Dan op run programma klikken (volgens mij heet dat zo) en dan intikken command . Dan start hij een dos venster op (op HBO techniek in Groningen wel). En dan kan je gewoon in dos werken.

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Is dat ook een NoorderpoortCollege vestiging Mr Mulder? BTW ik hoorde laatst ook dat je een dos prompt kon krijgen door internet explorer op te starten. Naar instellingen te gaan en dan naar tijdelijke bestanen > laten zien. Tada en daar was de verkenner. Op command.com klikken en daar was de dos prompt.

Alleen ik zal eerst ff kijken of ctrl-esc drukken ook werkt want dat is natuurlijk makkelijker.

thanx!

Verwijderd

Als het goed is werkt dat wel gewoon.

Ik heb het trouwens over HBO op Zernike en over het Techniek gebouw om precies te zijn.

veel assimilatie plecier!!!

Als het lukt moet je ff het email adres hier posten, kan ik ff kijken hoe hard dat gaat :)

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:01
In AutoCad zit ook zo'n functie om naar het dosprompt te gaan....ik ben hem ff kwijt......bijons op school registreren ze wat je doet, maar als je via autocad in de dosprompt komt dan registreeds ie toch autocad.

heel makkelijk enzo
Pagina: 1